Po úspěšném víkendu v Mostě, kde stáj AMG M3000 Mercedes ovládla všechny závody MMČR Divize 4, se týmová kolona přesouvá do slovenských Piešťan. Na tamním letištním okruhu bude pokračovat jak mezinárodní český šampionát tak i zónové evropské mistrovství. V prvně jmenované sérii má šanci slavit Antonín Charouz, v kontinentálním hodnocení je k titulu blízko Václav Nimč.
Charouzovi se speciálem O2 Mercedesu Benz AMG DTM třídy C stačí k předčasnému zisku mistrovského titulu pět bodů, Nimč to má s vozem rhino’s Mercedes Benz AMG DTM CLK složitější, nicméně i on může v Piešťanech rozhodnout ve svůj prospěch. Pokud by oba závody vyhrál a jeho hlavní soupeř Viliam Riedl st. nebodoval, nemusí ke zbylým bojům už cestovat.
Jestli Antonín Charouz prvenství vybojuje, nebude to znamenat jen obhajobu loňského vítězství. Pro veterána okruhové scény by to byl již šestatřicátý titul mistra České republiky nebo Československa. Jak sám pilot a šéf týmu říká, snaze o předčasný úspěch se přizpůsobí i týmová strategie. Má na mysli třeba svůj start v sobotní zónovém závodě, kterým chce ubrat body Nimčovým soupeřům.
Zatímco běžný formát závodních víkendů MMČR přináší sobotní tříhodinovku a nedělní Sprint, návrat českého šampionátu na Slovensko s sebou nese změnu. Jízda započítávaná do české série se pojede jen v neděli (12 kol), sobotní i nedělní boj patří do kalendáře zónového evropského mistrovství.
Antonín Charouz: „Jsem velmi zvědavý, jaké to v Piešťanech bude. Na jedné straně mám radost, že český mistrák má po autodromech v Brně a v Mostě další trať, na druhou stranu uvidíme, jak bude na Slovensku vše zajištěné. Především bezpečnost. Ale Venca Nimč tam jel loni a říká, že všechno bylo bezvadné.
Na trať mám jednu dramatickou vzpomínku. V roce 1984 mě v první zatáčce sestřelil František Došek. Jel jsem se Škodou 120LS za tým JZD Budkov…V MMČR jsme již v Mostě získali titul v hodnocení týmů, doufám, že o víkendu rozhodnu i mezi jednotlivci.“
Václav Nimč: „Piešťany jsem si rychle zamiloval. Leckdo může nadávat, že jde o rovné, nudné letiště, ale podle mne tomu není tak. Naopak. Právě na takových tratích totiž hraje roli závodnické srdce. V zatáčkách jsou velké kusy betonu a není legrace mezi nimi projíždět takzvaně na plné pecky. Mé auto bylo v Mostě ve vynikající formě, technici ho naladili naprosto bezchybně. Doufám, že v Piešťanech se na tom nic nezmění. O šancích na titul už v Piešťanech radši nebudu ani mluvit, počkáme si na výsledky.“
Harmonogram Divize 4 v Piešťanech
Pátek 17.8.
10.00 – 17.55 testování
Sobota 18.8.
9.50 – 10.20 1. kvalifikace
15.00 – 15.45 1. závod
Neděle 19.8.
9.10 – 9.20 warm up
11.10 – 11.40 2. kvalifikace
14.30 – 15.15 2. závod
Internet: www.cenaslovenska.sk
Průběžné pořadí MMČR Divize 4
1. A. Charouz (O2 Mercedesu Benz AMG DTM třídy C) 78
2. Nimč (rhino’s Mercedes Benz AMG DTM CLK) 66
3. Mücke (O2 Mercedesu Benz AMG DTM třídy C) 40
4. Maděryč (Audi A4 DTM) 40
5. Bezák (Švýc./Porsche 911 GT3 Cup) 26
6. Charous, Macháček (Ferrari F430) 23
Pohár týmů
1. AMG M3000 Mercedes 69 (MISTŘI)
2. BRT 35
3. Foukal 27
Internet: www.autoklub.cz
MMČR na okruzích, Divize 4
27.-29.dubna Brno
11.-13. května Most
8.-10. června Most
10.-12. srpna Most
17.-19. srpna Piešťany (SR)
21.-23. září Brno (FIA Grand Turismo)
13.- 14. října Brno (A1 Grand Prix)
Internet: www.autoklub.cz
Mistrovství zóny střední Evropy 2007, průběžné pořadí
1. Nimč (rhino’s Mercedes Benz AMG DTM CLK) 90
2. Liedl st. (SR/Audi TT-R DTM) 61
3. Charouz (O2 Mercedesu Benz AMG DTM třídy C) 40
4. Konopka (SR/Saleen S7R) 35
5. Bezák (Švýc./Porsche 911 GT3 Cup) 26
6. Maděryč (Audi A4 DTM) 24
Mistrovství zóny střední Evropy 2007
28.-29. 4. Brno
19.-20. 5. Poznaň
9.-10. 6. Cerklje
16.-17. 6. Hungaroring (2 závody)
11.-12. 8. Most
18.-19. 8. Piešťany (2 závody)
8.-9. 9. Grobnik
29.-30. 9. Salzburgring (2 závody)
6.-7. 10. Skopje (2 závody)
Internet: www.autoklub.cz
BPA