|
Pech v Krumlově zbytečně neriskoval Pavel Jelínek
„Věděli jsme dopředu, že to bude v Krumlově velmi těžké, ale do soutěže jsme vstupovali s odhodláním pokusit se zvítězit. Po úvodních RZtách však bylo jasné, že konkurovat Krestovi bychom mohli jen za cenu většího rizika a to by bylo v této fázi šampionátu velice nerozumné. Proto jsem s výsledkem spokojen, získané body z Krumlova nám upevňují naši pozici v čele mistrovství,“ hodnotí Václav Pech jun. své vystoupení v Českém Krumlově.
Posádky na předních místech startovní listiny nasadily ihned od začátku krumlovské soutěže velmi vysoké tempo. Václav Pech jun. se usadil na druhém místě průběžné klasifikace za vedoucím Krestou a během celé soutěže tuto pozici skvělou jízdou dokázal kontrolovat. „Závodilo se od první RZty opravdu velmi ostře. Nechtěli jsme se pouštět do nějakého bezhlavého souboje s Krestou, který jel vlastně tuto soutěž od začátku na vítězství. Hlídali jsme si především jezdce za našimi zády, na které jsme si již během pátku vytvořili náskok. Měl jsem také „krizovku“, to k soutěži na této úrovni asi patří. Na čtvrté rychlostní zkoušce jsem v jedné rychlé pasáži špatně odhadl nájezdovou rychlost do zatáčky na klouzavém asfaltu a musel jsem vůz pustit do louky, abychom nedostali ve velké rychlosti hodiny, které bych nemusel zvládnout. Prolétli jsme loukou, kde jsem se nejvíc bál nějakého ukrytého kamene nebo strouhy, ale vše se obešlo bez poškození vozu a my jsme se vrátili zpět na trať a neztratili snad víc jak pět vteřin. Daleko horší to bylo v samotném závěru rallye, kdy jsme na předposlední rychlostní zkoušce jejíž začátek se jel na 2 kola na mém oblíbeném rallyecrossovém okruhu v Římově hned po startu dostali defekt přední pneumatiky. Najeli jsme příliš rychle do hluboké vyjeté koleje, která se vytvořila po prvním průjezdu šotolinové zatáčky. Pneumatika se nárazem zula a zaklínila se o vnitřní podběh, kolo se přestalo točit. Pokračovali jsme v jízdě s třemi hnanými koly a když kolem okénka začaly létat zbytky pneumatiky vybavila se mě situace z předloňského Krumlova, kdy jsme museli závěr soutěže absolvovat s vyvráceným kolem. Již během jízdy na této RZtě jsem přemýšlel o tom, co máme v autě za nářadí a co budeme moci s Petrem po dojetí vložky sami opravit. Naštěstí se ukázalo, že jde opravdu jen o defekt, vyměnili jsme poškozené kolo a i přesto, že jsme zde ztratili většinu svého náskoku na třetího Kopeckého, věděl jsem, že pokud na poslední zkoušce neudělám chybu, druhou pozici uhájím,“ popisuje dramatickou zápletku v závěru soutěže Václav Pech jun.
„S výsledkem a s průběhem závodu jsem nakonec spokojen, takřka vše se odehrávalo podle předem nastolené taktiky a především fungoval motor, který byl konečně z Anglie ten správný,“ dodává ještě Václav Pech jun., který momentálně figuruje v čele obou domácích šampionátů.
Jaroslav Štauber www.RallyeJournal.cz
Konečné výsledky Seat Rallye Český Krumlov 2004
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10. |
Kresta - Tománek
Pech - Uhel
Kopecký - Schovánek
Triner - Hůlka
Vojtěch Š.- Ernst
Prokop - Novák
Trněný - Pritzl
Czerhalmi - Krajňák
Vojtěch T.- Fanta
Arazim - Gál |
Subaru Impreza WRC
Ford Focus WRC
Škoda Fabia WRC
SEAT Cordoba WRC
Peugeot 206 WRC
Škoda Octavia WRC
Škoda Octavia WRC
Mitsubishi Lancer Evo VII
Peugeot 206 WRC
Mitsubishi Lancer Evo VII |
1h39'20"4
+1'16"6
+1'20"6
+3'07"1
+3'45"7
+5'15"8
+8'03"9
+8'24"9
+8'30"8
+9'05"0 |
|
|