www.car.cz
 

Kulaté jubileum Milana Kneifela doma na Barumce. Desátý start!
     18.8.2007 21:03 - tisková zpráva


Zlínský jezdec Milan Kneifel se postaví na start Barum rally již podesáté. Začínal s vozy třídy N1, letos premiérově osedlá vůz specifikace S1600. V barvách Pegas Rally Teamu a se spolujezdcem Radimem Strnadem se vydá vstříc ostrých kilometrům zlínského podniku za volantem Peugeotu 206 S1600.

 

Vše začalo stejně jako u všech ostatních. Milanu Kneifelovi už od mládí rallysport učaroval a start na Barum rally byl pro něj obrovským klukovským snem. Ten se začal naplňovat v polovině devadesátých let, kdy se objevil dva ročníky v řadě v roli předjezdce.

 

Na rok 1996, kdy se druhá etapa Barumky startovala ve dvě ráno nejde zapomenout. Na Vsetínsku nás tak kromě tmy sužovala hustá mlha. Nebylo vidět ani na krok. V té době jsem dostával první užitečné informace od Mirka Táborského, za což jsem mu byl hodně vděčný,“ vzpomíná zlínský pilot.
www.epgguide.com

 

V ostrém závodě debutoval ve Vyškově 1997, o dva měsíce později stál s vozem Suzuki Swift Gti na startu kultovní Barum rally. „Byl to teprve můj druhý start s tímto vozem a hned na Barumce. Nakonec jsme auto do cíle téměř dotáhli, neboť na Biskupicích nám upadl držák motoru a s tím souvisely další komplikace. Servisy však tehdy ještě byly za jednotlivými zkouškami, takže se nám provizorně podařilo auto dovést až na cílovou rampu.“ 

 

Už o dvě sezony později se před Milanem Kneifelem otevřela cesta k vítězství ve třídě N1. Jednaapůlminutové vedení však přišlo vniveč chybou spolujezdce. „Na kopřivnickém polygonu jsme prostě obkroužili o kolo méně. Z toho rezultovalo vyloučení, ale my jsme na to nedbali a nakonec dojeli až do cíle. Hlavně nám šlo o to zkusit Pinduli. Ta byla a stále je mou srdeční záležitostí a určitě nejoblíbenější českou vložkou. Na cílové rampě nás však komentátor hledal ve výsledcích marně.“

 

V dalších dvou ročnících nahradila swifta šestnáctistovka Honda Civic VTI. V tehdy nabité třídě se postupně utkal s Valouškem jun., Barvíkem, Caisem či Tarabusem. „Na souboj  s Valdou rád vzpomínám. Bylo to napínavé až do samotného závěru, ale nakonec se štěstí usmálo na našeho konkurenta.“  

 

Prestižního vítězství v hodnocení některé z objemových tříd si Milan Kneifel musel počkat na Barum rally 2002. Za volantem Škody Felicia Kit Car 1400 opanoval třídu A5. To byl ten správný krok k přechodu na kitovou šestnáctistovku. „S ní jsem zažil chvíle krásné i ty méně příjemné. Tím mám na mysli nejtěžší havárii své kariéry na Bunči v roce 2004. Na třináctém testu jsme odstupovali z třináctého místa.

 www.yourtrustytime.org

Výtečně jsme měli rozjeté i další dva ročníky, zejména loňský, kdy jsme po první etapě vedli třídu A6 před naším věčným rivalem posledních let Lubou Minaříkem. Bohužel technické problémy na začátku nedělní etapy nás odsunuly na druhou pozici. Přesto to byl jeden z dalších nejvyrovnanějších ročníků.“

 

 

 

Před letošní sezonou posádka Milan Kneifel – Radim Strnad definitivně opustila kitovou felicii a před fabii se dostala až ke startům s vozem Suzuki Ignis S1600. S ním však ve velkém mistráku pravidelně jezdíval Jaromír Tarabus, takže se Pegas rally team musel poohlédnout po náhradní variantě. „Kitová fabia neměla mezinárodní homologaci, proto nám nezbývalo než hledat jiné možnosti. Nakonec jsme našli společnou řeč s majitelem a pilotem Peugeotu 206 S1600 Jirkou Vlčkem.“

 

Posádka Pegas rally teamu Milan Kneifel – Radim Strnad si peugeota se startovním číslem 42 naostro vyzkouší až na shakedownu. To může být určitý handicap, ale zlínské duo věří za podpory domácích fanoušků a kamarádů v co nejlepší výsledek.

 

Při pohledu do nabité startovní listiny plné speciálů S2000 si dávat vysoké cíle v absolutním pořadí nelze. Proto se budeme orientovat na třídu, kde bychom se rádi drželi našich tradičních rivalů. Hodně bude záležet i na technice, neboť Barumka má svou náročnost a jakékoli technické komplikace znamenají propad výsledkovou listinou.

 

Osobně jsem rád, že se Barumka vrací na těžké vsetínské úseky, které koncem devadesátých let opustila. Podle mého názoru se právě až na Semetíně a Trojáku bude rozhodovat.“

 

Více informací o přípravě Pegas rally teamu najdete na týmových stránkách www.rally.spurtzlin.com a rovněž v éteru zlínského rádia Rock Max.

 

 

PR


 
 
Fotogalerie:   Německá rallye 2007 - a Jan Kopecký, foto týmu

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose