Do třetice všeho zlého Pavel Jelínek
Rychlá krumlovská trať s řadou úzkých, uskákaných a zrádných míst, to je charakteristika trati, kterou nelze na jiných podnicích velkého mistráku najít. David Smetana si při letošním ročníku odbýval v Českém Krumlově premiéru, spolujezdec Tomáš Plachý naopak spatřil cílovou rampu v Českém Krumlově v několika případech. Díky tomuto spojení pomýšlela posádka na dobrý výsledek, bohužel poprvé v sezoně na velké soutěži nakonec cíl nespatřila. „Asi deset kilometrů před cílem populární zkoušky Malonty se začaly zezadu ozývat divné zvuky, podobné těm, s nimiž jsme se setkali již na Šumavě i na Valašsku. Po chvíli se závada potvrdila, uchycení levého zadního tlumiče se zcela vytrhlo z karosérie, museli jsme výrazně zvolnit a ve stopce jsme odevzdali kartu,“ popsal situaci Smetana.
Před prvním testem druhého dne patřila zlínské dvojici pátá příčka v klasifikaci nejslabší třídy. Při prvním průjezdu Tisovky se po havárii Zapletala nesvezli (vyvěšena žlutá vlajka), stejně jako na Soběnově (RZ3). V Přídolí jim patřila pátá příčka v těsném kontaktu s vítězem Šumavy Vodičkou. „Vůbec jsem neměl v první sekci dobrý pocit z vozu. Jak se v servisu ukázalo, vše bylo způsobeno příliš tvrdým nastavením, které se pro krumlovskou trať vůbec nehodilo,“ popsal dojmy jezdec týmu Maxi Cars Racing. Do druhé sekce se chování vozu výrazně zlepšilo, avšak výlet do pole na RZ4 Velešín znamenal nejen citelnou ztrátu, ale i psychické šrámy, což se odrazilo nejen na druhé Tisovce, ale zejména při nočních vložkách. „Kromě poslední vložky na Šumavě jsem v noci ještě nikdy nejel a to bylo na časech znát. Proti prvnímu průjezdu jsme se výrazně zhoršili a konkurence nám odskočila. Respekt jsem měl i z Tisovky, kterou považuje za jednu z nejtěžších českých zkoušek,“ uvedl Smetana.
David Smetana nebude dlouho zahálet, o víkendu se se spolujezdcem Jiřím Vaverkou ve voze Škoda Fabia 1,4 týmu WR Motosport představí na volném sprintu ve Vsetíně.
Maxi Cars Racing
|