Také Vojtěch Štajf se na smutné Barumce musel posouvat hodně zezadu 27.8.2007 06:54 - tisková zpráva
ŠTAJF: BARUMKA V TMAVÝCH ODSTÍNECH
Trochu jako pokažené narozeniny skončila historicky nejlépe obsazená Barum rally. A to nejen pro tým Subaru ČR – Deník Blesk potýkající se s technickými problémy svých vozů, ale kvůli nešťastné tragické havárii jedné z posádek i pro všechny další zúčastněné.
Defekt levého předního kola hned na úvodním testu, to bylo předznamenání i dalšího průběhu letošní Barum rally v podání posádky Vojtěch Štajf – Jiří Černoch. Šedesátá osmá příčka v cíli městské speciálky a víc jak sedmdesátisekundová ztráta na vítěze, to byla situace, jaká měla k předstartovním představám týmu Subaru ČR – Deník Blesk opravdu hodně daleko. Sobotní etapa proto probíhala v podání stíhací jízdy bílomodrého vozu s číslem 21, jenž byl dlouho v dobré kondici.
Postupně se posunul o víc jak padesát příček a stal se i nejvýše postaveným vozem značky Subaru ve startovním poli. Po posledním testu dne už se jeho pořadí mnohem více blížilo ideálu, když jej pouze několik vteřin dělilo od bodovaných pozic národního šampionátu. Navíc jen ztráta daná defektem z úvodu stále bránila Štajfovi s Černochem v průniku mezi pět nejlepších domácích posádek. Jejich trampotám však ještě neměl být konec. Závada na převodovce v závěru dne donutila tým k její komplikované výměně, což s sebou přineslo i penalizaci za pozdní výjezd ze servisu a další ztrátu pozic.
Start do nedělní etapy pak ukázal na problémy i ve vyměněné převodovce, a to donutilo bílomodrý vůz Subaru Impreza STI definitivně ze soutěže odstoupit. „Nebyl to šťastný závod,“ posteskl si pražský jezdec.
„Začalo to defektem, hned na druhém testu jsme měli problémy s poškozeným kolem, pak jsme na třech rychlostních zkouškách z celkem devíti absolvovaných dojeli italského účastníka mistrovství světa Luca Bettiho, který startoval před námi. Jen jednou si nás všiml a před sebe pustil, jeho pomalejší tempo dané i různými problémy tak i pro nás znamenalo časovou ztrátu. Nějak se k nám zkrátka štěstí obracelo zády a ani do třetice se nám bohužel se Subaru nepodařilo dojet do zlínského cíle... Jedním z mála pozitiv soutěže pro nás byla možnost srovnání řídících jednotek MoTec a Pectel, které jsme na jednotlivých sekcích prostřídali a ověřili si, že i s prací druhé jmenované můžeme být plně spokojeni a na příštích soutěžích ji též případně využít.
Možná to bude i na příští soutěži v Příbrami, na kterou už teď myslíme a chceme se na ni co nejlépe připravit. Rádi bychom totiž opět navázali na naše medailové umístění z třebíčské soutěže nebo z loňského ročníku středočeské rally. Na Barumce jsme totiž vůbec neměli možnost ukázat naplno svoje síly a z plánovaného porovnávání se s mezinárodní konkurencí mnoho nezbylo…“
Také druhý týmový vůz se potýkal s technickými problémy, nakonec byl ale jediným vozem Subaru z celého startovního pole, který absolvoval všechny rychlostní zkoušky soutěže. Jiří Vacek a Otto Slezák tak měli možnost dobře si otestovat vzájemnou spolupráci, pro jezdce to bylo i první seznámení se s tratí soutěže, jejíž náročnost ještě umocňovalo velké horko.
Letošní Barum rally byla bohužel znatelně poznamenána i kolizí jednoho z vozů se stromem, při níž zahynul zkušený spolujezdec Luděk Kocman. Celý tým Subaru ČR – Deník Blesk by tímto chtěl vyjádřit svou velkou lítost nad tragickou událostí a připojit se k zástupu těch, kteří již vyjádřili kolegovi a spolubojovníkovi svou upřímnou soustrast.
Karel Špaček
media team
|