Erik Janiš tak strávil v kokpitu více času. Vše bylo pro něj nové. Rychlost, přetížení, výkon okolo 550 koní. Jen okruh znal z letošního závodu FIA GT3. Zítra budou zkušební jízdy pokračovat. Piloti 22 zemí budou slavnou tratí kroužit od 10.00 do 13.30, respektive od 15.00 do 18.00 našeho času.
Na
www.a1gp.com, v sekci livetiming, můžete po celou dobu sledovat průběžné časy.
Erik Janiš: „Bylo to krásné, skvělé, úžasné. Jsem nadšený. Ani ne tak z maximální rychlosti, hlavně z toho, jak auto bezvadně sedí. Třeba první zatáčka po startu, ve které se jede naplno, přináší velké zážitky. Trochu mě z toho všeho bolí za krkem, ale to je jen otázka zvyku. Měl jsem velkou radost z toho, že jsem se průběžně pořád zlepšoval.
Třeba na starých gumách jsem se postupně dostával na čas, který jsem předtím zajel s novými koly. Ale pořád se hlavně učím. Honza mi pomohl s nastavením a hned to bylo poznat. Po jízdách jsem hodinu seděl s bratrem Jarkem a inženýrem a podrobně probírali data. Hledal jsem chyby. Třeba v jedné zatáčce jsem ztrácel půl vteřiny, největší rezervy mám v pomalých zatáčkách. Rychlé mi už docela šly. Už se nemůžu dočkat zítřka.“
Jan Charouz: „Bylo to celkem dobré. Po delší době jsem řídil formuli a docela jsem se bavil. S Erikem jsme dobře spolupracovali, už se těším na zítřek. Já dnes jezdil hlavně na starších pneumatikách a časy tomu odpovídaly. Dnešní i zítřejší jízdy v Silverstone beru také jako přípravu na zářijový závod Le Mans Series, ve kterém pojedu s naší Lolou Judd. Testy se sice konají na odlišné verzi trati, než se pojede LMS, ale i tak je to dobrý trénink.“
Antonín Charouz: „Jsem spokojený. Oba naši jezdci jeli velmi dobře. Vůbec nám nešlo o čas. Erik je úplným nováčkem, takže vše poznává. Honzův úkol byl, aby Erikovi řekl, jestli je auto v pořádku. To byla hlavní náplň dnešního testu a zítra je náš plán stejný.
Chceme mít dva stejně připravené závodníky, aby byli v jakémkoli případě nutnosti zastupitelní. Může se stát, že třeba Erik získá angažmá v GP2 či v jiném šampionátu nebo jeden z kluků onemocní. Ani nebudu říkat, komu patřil nejrychlejší čas. Jde nám opravdu o co nejkvalitnější přípravu.“
Výsledky, 1. den testů v Silverstone
1 Jižní Afrika 1:10,484
2 Francie -0.047
3 Velká Británie -0.075
4 Irsko -0.183
5 Švýcarsko -0.189
6 Německo -0.390
7 Indie -0.398
8 Nový Zéland -0.541
9 Nizozemí -0.585
10 Malajsie -0.853
11 Brázilie -0.864
12 USA -0.961
13 Austrálie -1.094
14 Itálie -1.129
15 Portugalsko -1.188
16 Čína -1.389
17 Indonésie -1.536
18 Česká republika -1.680
19 Kanada -1.742
20 Pakistán -1.912
21 Libanon -2.007
22 Mexiko + 2.854s
Internet: www.a1gp.com
A1 Grand Prix 2007/2008
30. září 2007 Zandvoort, Nizozemí
14. října 2007 Brno, Česká republika
4. listopadu 2007 Asie – bude upřesněno
25. listopadu 2007 Sepang, Malajsie
16. prosince 2007 Žuhaj, Čína
20. ledna 2008 Taupo, Nový Zéland
3. února 2008 Sydney, Austrálie
24. února 2008 Durban, JAR
16. března 2008 Mexico City, Mexiko
6. dubna 2008 Šanghaj, Čína
4. května Brands Hatch, Velká Británie
Internet: www.a1gp.com
BPA