Na trati Ecce Homo ve Šternberku se sešlo 105 jezdců KW Bergu 29.8.2007 22:44 - tisková zpráva
TISKOVÁ ZPRÁVA – ŠTERNBERK
Za úmorného vedra se na trati Ecce Homo ve Šternberku sešlo o tomto víkendu 105 jezdců ze tří zemí, kteří mezi sebou tvrdě soupeřili o každou setinu sekundy. Zkrácený, velmi rychlý úsek této slavné trati předurčoval velmi malé rozdíly v časech mezi jednotlivými jezdci. Naprosto jedinečný a unikátní byl start pěti závodníků z rodiny Firtlů. Na šternberském kopci závodily v sobotu tři generace- otec, dva synové a dva vnuci.
Sobotní souboj o absolutní pořadí vyzněl vítězně opět už po několikáté pro Miloše Zmeškala (Ralt F3), který za sebou nechal o pět sekund druhého Martina Šípka (BMW M3 VPT) a třetího Karla Mourala (Ralt F3). Rozdíl mezi druhým a třetím jezdcem byl pouhé 0,3 sekundy. V neděli se absolutní pořadí nezměnilo, pouze M.Šípek ztratil na vítězného M.Zmeškala již šest sekund. Bitva o druhé a třetí místo skončila rozdílem 0,6 sekundy znovu v neprospěch K.Mourala.
Ve třídách se odehrál největší boj v přeplněné E1-1400. Tuto třídu po oba dny vyhrál suverénně Drahomír Lupač (ARC Kyjov), již jistý celkový vítěz této třídy pro rok 2007. Po sobotním odstoupení F.Zelenského a R.Macha (oba Suzuki Swift), se rozpoutalo peklo mezi dalšími šesti jezdci, mezi nimiž byl časový rozdíl pouhých 1,4 sekundy. Druhé místo si nakonec vybojoval Stanislav Firtl II. (Suzuki Swift), před svým bratrem Radimem Firtlem (Škoda Felicia Pick-Up). Všichni tři jezdci na stupních vítězů jsou z týmu ARC Kyjov.
V neděli se opět tvrdě soupeřilo o druhé místo, které nakonec získal Radim Firtl před třetí Jarkou Molnárovou (Škoda Felicia).Rozdíl mezi těmito dvěma závodníky byl pouze 0,03 sekundy! Ve třídě ST-1600 ovládli sobotní pořadí první L.Ázsóth a druhý M.Čambal (oba Citroen Saxo) z týmu Autofan Bratislava. Neděle byla mnohem dramatičtější díky startu J.Jaška a T.Hájka (oba Honda Civic).
Ze čtyř vyrovnaných jezdců vyšel vítězně Jan Jašek před Ladislavem Ázsóthem a třetím Tomášem Hájkem. Rozdíl mezi prvním J.Jaškem a čtvrtým M.Čambalem byl 2,3 sekundy. Ve třídě E1-1600 využili neúčasti otce a syna Dohnálkových (Kovosteel Novitech Sudoměřice) po oba dva dny vítězný bruntálský jezdec Vojtěch Macek (Škoda 1500 R), druhý Josef Honců (Škoda Felicia Pick-Up) z týmu ATS Servis a třetí Petr Krejza (Honda Civic).
Závod i přes maximální zabezpečení přinesl několik nehod. Nejhůře dopadli T.Horák (Honda Civic Type R), M.Zimák (Peugeot 106) a V.Vitver (Renault Clio). Celý tento víkend proběhl bez větších zdržení a všechny jízdy byly včas dokončeny. Jedním z hlavních organizátorů závodu byl i jezdec Martin Pleva (AMK Vrbno pod Pradědem): „Závod proběhl bez problémů i díky chování všech jezdců a profesionálního přístupu firmy Maverick Rescue a Adako Košice.
Z pohledu jezdce je pro mě tato zkrácená verze tratě nezajímavá díky dlouhým rovinám a pouze čtyřem skutečným zatáčkám. I proto u mě vládne velká nespokojenost s dvěmi pátými místy i přes obrovskou konkurenci ve třídě E1-1400. Na druhou stranu mě v této třídě těší velké boje mezi všemi jezdci.“
Mezinárodní seriál KW Berg-Trophy International 2007 zůstane i další dva závody na Moravě.8.-9.9.2007 se jezdci sejdou v Divákách na břeclavsku při II.Seat Divácká 13 a 22.-23.9.2007 v Násedlovicích na kyjovsku při 7°Slováckém kopci.
Mediálním partnerem seriálu je i televizní motoristický magazín MotorTip, v němž jsou všechny závody postupně k vidění. ( viz dqalší podrobnosti i na tomto webu v ekci Motortip)
StFi
|