Jana Vaňáče vyřadila na Barumce z boje o titul v N3 s Radou převodovka 31.8.2007 12:06 - tisková zpráva
Královská soutěž GA MMČR Barum rally Zlín mohla letos rozhodnout o držiteli republikového titulu ve třídě N3. Bohužel pro Jana Vaňáče tomu tak skutečně bylo, Poškozená převodovka pro něj znamenala definitivní konec nadějí na znovuzískání primátu.
Předchozí podniky se pro Vaňáče nesly zejména ve znamení problémů s motorem. Ty se naštěstí před Barum rally Zlín podařilo vyřešit. „Motor jsme demontovali a odvezli na brzdu. Potvrdili jsme si, že motor nemá výkon, a nakonec se i závada našla – bylo to vadné časování ventilů. Na barumce jsme tak už vystartovali s plně funkčním motorem a hned to bylo na výkonu znát,“ popsal jezdec.
První rychlostní zkoušku v ulicích Zlína zcela ovládnul domácí Egon Smékal, další průběh soutěže ve valašských lesích byl už ale mnohem vyrovnanější záležitostí. Z toho vybočil jen první průjezd Pinduly, kde byly po smutné havárii Pavla Karlíka přidělovány časy, a Vaňáč tím na Smékala ztratil téměř půlminutu. Spolu s Radou a Smékalem jinak předváděli velmi zajímavou bitvu, kde se hrálo o pouhé vteřinky.
Středočech dokázal držet Radu za zády, po Smékalově odstoupení pak přišel i Radův defekt a Vaňáč byl rázem s přehledem v čele třídy. Do druhého dne si vezl komfortní téměř pětiminutový náskok. „Auto nám konečně jede, tak se dostavuje i radost ze závodění. Je škoda, že Egon musel odstoupit, podobně je škoda i Křížka, chtěli jsme se s nimi co nejdéle porovnat. Egona jsme po rozjetí už dokázali i porážet, bitva mohla být velmi zajímavá,“ svěřil se se smíšenými pocity vedoucí jezdec.
Druhý den začal rychlostní zkouškou Zádveřice, která byla ovšem pro černobílý peugeot poslední. „Kvůli špatně fungujícímu intercomu jsme probrzdili zatáčku za horizontem. Když jsem pak chtěl dát zpátečku, nešla zařadit. Otočil jsem se tedy předem, ale v převodovce po tomto incidentu začalo chrastit a v kabině smrděl olej.
Zbytek vložky jsme dojeli v klidném tempu, poslední kilometry dolů do cíle jsme absolvovali na volnoběh. Za cílem jsme auto odstavili, kvůli úniku oleje jsme už nemohli pokračovat dál,“ smutnil Vaňáč, pro kterého se tím definitivně uzavřela cesta k titulu. I proto se Peugeot 206 RC neobjevil ve výsledcích ani v rámci superrally.
„Jednalo se o únavu materiálu, musíme teď vyměnit všechny postižené součástky. Snad zvládneme auto připravit na domácí soutěž v Příbrami. Z Barum rally Zlín ale bude přetrvávat především dobrý pocit z optimálně fungujícího auta.“
tisková zpráva
-Vicky- Media Productions
|