IAA Frankfurt 2007: Nový SEAT Tribu: koncept budoucnosti 12.9.2007 19:41 - tisková zpráva
Frankfurt nad Mohanem/Praha, 11. září 2007
PREMIÉRA NA FRANKFURTSKÉM AUTOSALONU
Světová premiéra na IAA: SUV, které prozrazuje rysy budoucích modelů SEAT
- Představena bude i Ibiza “ECOMOTIVE” s produkcí emisí CO2 pod 100 g/km
- První prezentace Altey Freetrack 2.0TDI 2WD se 140 k
Na nadcházejícím Frankfurtském autosalonu IAA konaném od 11. do 23. září značka SEAT znovu potvrdí svou příslovečnou kreativitu. Ve světové premiéře zde představí koncept SUV, které je od příchodu nynějšího ředitele SEAT Design Luca Donckerwolka prvním návrhem kompletně realizovaným podle vlastních představ jeho a jeho týmu. Proto je velmi pravděpodobné, že na tomto konceptu se objevují prvky designu budoucích modelů SEAT.
Nový Tribu přináší evoluci současných designerských principů značky SEAT. Najdeme zde známé prvky, jako je dynamická linka, která zdobí modely současné generace, ale vedle této „ochranné známky“ značky SEAT je všechno ostatní odlišné. Silueta vozu je zdůrazněna přímějšími liniemi, které podtrhují sílu, výkonnost, kvalitu a dynamiku nového konceptu.
Koncept Tribu je podobně jako SEAT Salsa z roku 2000 předzvěstí vlny nově uváděných modelů.
Atletické rysy
Nový Tribu disponuje všemi prvky pravého SUV. Jeho světlá výška a pohon všech čtyř kol jasně ukazují na terénní vůz, ale jeho kompaktní, třídveřová karoserie a detaily, jako výrazná dvacetipalcová litá kola, výrazný přední spoiler a již zmíněná dynamická linka, jsou důkazem jeho nespoutaného sportovního charakteru.
Je to právě dynamická linka, která je zřetelněji modelována než u předchozích modelů a která zdůrazňuje a potvrzuje image tohoto vozu. Začíná na přídi vozu, kde vytváří „obočí“ nad světlomety, pokračuje nad podběhy předních kol a svažuje se po bocích karoserie k podběhům zadních kol. Nová generace modelů SEAT bude nepochybně snadno na první pohled rozpoznatelná.
Ale vše ostatní je na Tribu jiné.
Nový lichoběžníkový tvar krytů světlometů, mřížky chladiče a vstupů vzduchu i nový design mřížky s prodlouženými šestiúhelníkovými otvory propůjčují novému Tribu atletický, temperamentní vzhled.
Při pohledu zepředu je nápadné čelní sklo, které je pokračováním kompaktní kapoty. Sklo je protažené až k vrcholu kabiny a vytváří panoramatickou střechu vpouštějící proudy světla do interiéru – ideální pro obdivování výhledu za jízdy.
Sdružená světla na zádi zdánlivě chybějí, protože jsou zakryta skleněným krytem a jsou viditelná pouze při brzdění, signalizaci nebo jako boční světla.
Pozornost zřejmě nejvíce upoutají výrazná dvacetipalcová litá kola obutá do pneumatik 255/50. Jejich ráfky jsou lemovány lichoběžníkovými otvory, a odrážejí tak designérské pojetí, které je patrné v celém interiéru i exteriéru vozu.
V interiéru Tribu jsou čtyři sedadla, z nichž dvě přední skořepinová jsou vybavena zabudovanými bezpečnostními pásy. Navíc jsou opatřena nezávislými integrovanými vyhřívacími okruhy s výdechy na zadní straně, sloužícími k vyhřívání zadních sedadel.
Pro zvětšení zavazadlového prostoru jsou zadní sedadla sklopná a jsou oddělena opěrkou, v níž je vytvořen šikovný odkládací prostor. Opěrka slouží i jako držák na nápoje.
Přístrojová deska nového Tribu je vyzbrojena technickou novinkou - čtyřmi TFT displeji a také otáčkoměrem a rychloměrem na dalších dvou číselnících, které poskytují informace potřebné k bezpečné a pohodlné jízdě. Tři z TFT displejů zobrazují různé informace v závislosti na tom, jaký režim jízdy je zvolen – Urban, Sport nebo Freerun (městský, sportovní nebo terénní).
U nového Tribu lze pouhým stisknutím tlačítka zvolit jeden ze tří režimů jízdy, které se nazývají Urban, Sport a Freerun. Podle jejich volby dokáže nový koncept SEAT měnit své jízdní parametry (řízení motoru a převodovky, charakteristiku podvozku apod.), aby se přizpůsobil různým podmínkám jízdy – ve městě, na dálnici nebo v terénu.
Nová Ibiza „ECOMOTIVE” – jen 99 gramů CO2 na kilometr
Na Frankfurtském autosalonu se také představí SEAT Ibiza ECOMOTIVE, názorný příklad odhodlání značky SEAT přispívat k ochraně životního prostředí. Se svým motorem 1.4 TDI o výkonu 80 k dokáže redukovat emise oxidu uhličitého na hodnotu pouhých 99 g/km. Jde o významný technický úspěch, který o krok předbíhá i ty nejtvrdší emisní předpisy, jejichž zavedení se plánuje v nejbližších letech.
Ale Ibiza ECOMOTIVE není se svým redukovaným objemem emisí pouze ekologickým vozidlem. Díky modifikacím už dříve efektivního základního motoru 1.4TDI s výkonem 80 kW je také nejúspornějším modelem výrobní řady SEAT, protože spotřebuje v průměru pouhých 3,8 litru paliva na 100 km jízdy.
Těchto pozoruhodných hodnot bylo dosaženo vývojem nového softwaru pro elektronickou řídicí jednotku a obsah emisí byl ještě dále snížen zařazením filtru pevných částic. Zároveň byly též prodlouženy převodové stupně.
Karoserie modelu Ibiza ECOMOTIVE je také aerodynamicky čistší. Ve srovnání s původním modelem byl součinitel čelního odporu vzduchu základní verze snížen z hodnoty 0,318 na hodnotu 0,3.
Navíc byla kola vybavena speciálními pneumatikami Dunlop SP10A 165/70 R14 , jejichž materiál a konstrukce přispívají k nižším valivým ztrátám. Dalším rozhodujícím činitelem ke snížení hodnoty emisí Ibizy ECOMOTIVE je hmotnost vozu. Pohybuje se v rozmezí od 1084 do 1106 kg a tím podporuje zaměření na maximální snížení emisí i spotřeby paliva
Navzdory nízkým hodnotám hmotnosti si Ibiza ECOMOTIVE zachovává stejnou úroveň bezpečnosti a komfortu, jako kterýkoliv jiný model Ibiza. Ve všech zemích, v nichž se bude prodávat, budou součástí sériové výbavy ABS, třípolohově nastavitelné opěrky hlavy na zadních sedadlech, boční airbagy, předpínače bezpečnostních pásů na předních sedadlech, vypínatelný airbag předního spolujezdce, dálkově ovládané centrální zamykání a elektrické ovládání zadních oken.
Bohatá bude i nabídka výbavy na přání (ve vybraných zemích dodávána sériově), zahrnující elektronický stabilizační systém ESP, klimatizaci, rádio s CD a šesti reproduktory, prostorový alarm, hlavové airbagy, tempomat, ostřikovače světlometů, elektrická zpětná zrcátka, automatické rozsvěcení světel, vyhřívání sedadel a další.
Přitom, jak už bylo řečeno, nebude při všem jmenovaném vybavení překročena maximální hmotnost a úroveň emisí zůstane na hodnotě 99 g/km.
Kompletní řada SEAT na Frankfurtském autosalonu
Na letošním Frankfurtském autosalonu mohou návštěvníci obdivovat nejen koncept Tribu a novou Ibizu ECOMOTIVE, ale i kompletní řadu modelů SEAT.
Další výraznou novinkou v řadě modelů SEAT je představení modelu Altea Freetrack pouze s předním pohonem, vybaveného motorem 2.0 TDI o výkonu 140 k. Tato verze se vyznačuje stejným terénním charakterem jako verze s motory 2.0TSI o výkonu 200 k a 2.0TDI s výkonem 170 k, a bude mít i shodný plný sortiment prvků sériové výbavy.
PR
|