Německo-český pár odkroužil v každém z tréninků sedmadvacet kol. Bez větších potíží a s myšlenkou na ideální nastavení pro pátý z šesti letošních závodů. Jen v první jízdě se do nezaviněné kolize dostal Jan Charouz, když ho v zatáčce takzvaně „zavřel“ jeden ze soupeřů. Výsledkem nehody byl rozbitý předek Loly Judd.
Česká stáj má šanci skončit v hodnocení jezdců i týmů v Le Mans Series 2007 celkově třetí a to je pro sestavu vedenou Antonínem Charouzem velká výzva. Výsledek závodu sehraje zásadní roli v působení týmu ve zbytku sezony. Zda-li pojede stáj i poslední závod sezony LMS v Brazílii, bude jasné až po anglickém podniku.
Závod v Silverstone odvysílá televize Galaxie Sport ve dvou blocích přímého přenosu: 12.50 – 14.00, 14.10 – 16.55 a v záznamu: 20.00 – 21.00.
Stefan Mücke: „Bylo to dnes trochu složité. Hlavně proto, že se stále učím zdejší velmi rychlé zatáčky, jsem v Silverstone totiž teprve podruhé. Taky bylo opravdu složité najít prostor pro zajetí jednoho rychlého kola. Při počtu téměř padesáti aut se ovšem není co divit. Každopádně naše Lola Judd se chovala velmi dobře a myslím, že pro zítřejší kvalifikaci by měla být ve výborné formě. S Janem jsme jezdili velmi vyrovnané časy, v závodě bychom mohli být docela silná dvojka.“
Jan Charouz: „Mrzí mě kolize, kvůli níž měli naši mechanici práci navíc. Nicméně moje chyba to nebyla. Jezdec přede mnou mě v zatáčce opakovaně zavíral, a když jsem už byl téměř před ním, praštil do mě. Přejel přitom předek auta. Naštěstí se nic vážného nestalo, ale byla to zbytečná havárie. V prvním tréninku jsem si musel docela dost zvykat na auto, už mi chybělo… Pak už bylo všechno ok. Tedy až na neuvěřitelnou dopravní zácpu na trati, připadá mi to stejné jako ve Valencii. Snad ani v jednom kole nebyl prostor a klid.“
Antonín Charouz: „Kolize Honzy byla zbytečná, jeho soupeř zkrátka nedával pozor nebo co. Jinak jsem naprosto spokojený. Potvrzujeme naši pozici jednoho z nejrychlejších vozů s benzinovými motory.“
Výsledky, LMS v Silverstone, 2. volný trénink
1. M. Gene, Minassian (Peugeot 908 HDi FAP) 1:34,305
2. Lamy, Sarrazin (Peugeot 908 HDi FAP) -0,068
3. Collard, Bouillon (Pescarolo Judd) -2,535
4. Mücke, J. Charouz (Lola B07/17 Judd) -2,913
5. Frei, Cochet (Courage LC70 AER) -3,845
6. Erdos, Newton (MG Lola EX264 AER) -3,845
7. T. Chilton, M. Chilton (Zytek 07S Zytek) -4,246
8. Moseley, T. Greaves, J, Greaves (Radical SR9 AER) -4,304
9. Kimber-Smith, Watts (Zytek 07S Zytek) -4,379
10. Barazi, Vergers, K. Ojjeh (Zytek 07S Zytek) -4,738
Startovalo 46 vozů
LMS v Silverstone
Sobota 15. 9.10.30 – 11.30 3. volný trénink
14.45 – 15.05 kvalifikace
Neděle 16. 9.
9.45 – 10.05 warm up
13.00 – 19.00 závod
Livetiming: www.lemans-series.com
Průběžné pořadí Le Mans Series po 4. z 6 závodů, jezdci
1. Lamy a Sarrazin 36
2. Bouillon 26
3. Collard 22
4. M. Gene a Minnassian 18
5. J. Charouz a Mücke 15
6. Primat a Tinseau 14
7. Yoong 13
8. Barbosa a Hall 13
9. Campbell Walter a Ortiz 7
10. Alexander David, Deletraz a Fässler 6
Stáje1. Peugeot Total (No 8) 36
2. Pescarolo Sport (16) 26
3. Peugeot Total (7) 18
4. Škoda Charouz Racing System – Lola/Judd (15) 15
5. Pescarolo Sport (17) 14
6. Rollcentre Racing (18) 13
7. Creation Autosportif (9) 7
8. Swiss Spirit (5) 6
9. Chamberlain Synergy Motorsport (19) 6
10. Courage Competition (13) 5
Internet: www.lemans-series.com
Kalendář LMS 200715. dubna Monza (It.)
6. května Valencie (Špa.)
1. července Nürburgring (Něm.)
19.srpna Spa-Francorchamps (Belg.)
16.září Silverstone (Brit.)
11. listopadu Interlagos (Braz.)
Internet: www.lemans-series.com
BPA