www.car.cz
 

V Misanu trucky poprvé po směru hodinových ručiček: Vršecký se změn neobává!
     19.9.2007 10:32 - tisková zpráva


Vím, že nic nevím! Přesně toto platí několik dní před osmým závodem Evropského poháru tahačů, který se uskuteční tento víkend na okruhu v Misanu. Všeobecně se totiž předpokládá, že poprvé v historii tohoto okruhu pojedou trucky po směru hodinových ručiček, což dosti podstatným způsobem mění profil jinak fádního okruhu. Zatím však v tomto ohledu panuje nejistota!

„Podle všeho se skutečně pojede jinak, nicméně zatím nevíme nic na 100%,“ potvrdil závodní inženýr Buggyry Robin Dolejš. „Máme svým způsobem svázané ruce, protože v takovém případě jsou nám veškerá telemetrická data z předchozích sezón prakticky k ničemu. Na nastavení aut budeme mít dva volné tréninky. Věřím ale, že to zvládneme.“

Třetí jezdec průběžného pořadí šampionátu, David Vršecký, se nikdy netajil tím, že „italská placka“, jak Misano vždy nazýval, nepatří ani zdaleka k jeho oblíbeným okruhům. Jakoukoli změnu proto vítá. „Cokoli se na okruhu v Misanu změní, bude nepochybně změnou k lepšímu,“ tvrdí David kategoricky s tím, že z hodně nudného okruhu se tak stane pouze okruh nudný!
 
„Doposud se v Misanu pouze šlapalo na plyn a kroužilo. Pozorně jsem si prohlédl trať při Grand Prix San Marina mistrovství světa silničních motocyklů, která se jela v Misanu. Zdálo se mi to celkem zajímavé. Dokonce mi někdo tvrdil, že se po startu bude měnit směr první zatáčky. Jsem pro všemi deseti.“
 

Do Misana ve středu!

Pořádnou díru do časového rozvrhu týmu Buggyra International Racing System udělal svým bezmyšlenkovitým počínáním francouzský trucker Jean P. Belloc, který v nedělním závodě v Le Mans zničil vůz Markuse Bösigera. Ani po šesti dnech usilovné práce proto mechanici nemohou hlásit připravenost obou speciálů na předposlední podnik evropského poháru tahačů. Ten se bude konat poněkud netradičně v italském Misanu.

Šéf týmové logistiky Petr Marek prohlásil vzápětí po „doručení“ zbytku Bösigerovy Buggyry do roudnického Buggyra Technology Centra, že snazší než oprava se jeví varianta stavby nového vozu. Teď vím, že jsem měl pravdu. Markusovo auto bylo doslova
rozbombardováno. Pohybuji se v truckracingu patnáct let, nicméně zničit auto soupeři pár desítek metrů po startu, to je skutečný unikát,“ potvrdil Marek s tím, že zatímco na Vršeckého speciálu se pracovalo pouze v rámci běžné údržby, Bösigerův vůz zaměstnává mechaniky a inženýry ještě dnes. „Likvidační zákrok se povedl, auto mělo doslova utrženou přední nápravu.“

Odjezd do Misana, který byl plánován na zítřejší ráno, se tak bude muset o čtyřiadvacet hodin posunout. S největší pravděpodobností pak rovněž odpadne tradiční „větrací“ testování na letišti v Panenském Týnci. „Nevidím to optimisticky. Možná snad Davidovo auto. Na druhou stranu před Le Mans jsme rovněž netestovali a dokázali jsme vyhrát oba závody,“ komentuje současné dění Marek s tím, že podobnému vývoji situace by se v Misanu nebránil.
 
„Jenom pevně věřím, že v Itálii budou na rozdíl od Francie jezdci, kteří používají hlavu a váží si zdraví svého i svých soupeřů.“
 
Buggyra

 
 
Fotogalerie:   Loprais team - zářiové testy na Dakar 2008, foto týmu Jirka Vintr

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose