www.car.cz
 

Přípravy na závod motokrosových DRUŽSTEV vrcholí. Řekli před Kramolínem
     20.9.2007 08:41 - tisková zpráva


ŘEKLI PŘED ZÁVODEM „PAP OIL CUPU 2007“ V KRAMOLÍNĚ

         Přípravy na závod motokrosových DRUŽSTEV probíhají vždy ve zvláštní atmosféře. Šéfové týmů projednávají se svými partnery rozpočet, podle kterého posoudí,   zda si budou moci dovolit angažování kvalitních zahraničních posil. Sestavu samozřejmě ovlivňuje reglementy stanovená povinnost nasadit do závodu motocykly tří odlišných objemových tříd. Jezdeckou nominaci provázejí i pikantní pocity, když z tvrdých celoročních rivalů se o jediném víkendu v sezóně rázem stávají týmoví kolegové. 
 
A až je konečně všechno pěkně „upečené“, děsí se týmoví manažeři nenadálých dodatečných škrtů v plánech zaviněných třeba indispozicí či vinou zranění. Letošní hektiku násobí skutečnost, že mezinárodní mistrovství České republiky motokrosových DRUŽSTEV je na pořadu netradičně brzy, pouhých šest dní po odmávnutí posledního podniku stejného šampionátu jednotlivců. Několik manažérů přihlášených družstev přesto dokázalo vyšetřit pár drahocenných minutek a před redakční uzávěrkou našeho programu se nad tématem „družstva v Kramolíně“ krátce zastavit.
 
Petr KOVÁŘ, manažer ORION LITOMYŠL – MEFO ACERBIS TEAM
# 43 Jiří BITTNER + # 44 František SMOLA + # 45 Petr BARTOŠ
„Letos jsme žádné zahraniční posily nesháněli, přesto si myslím, že náš tým sílu má. Do stopětadvacítek nasazujeme Jiřího Bittnera, do dvěstěpadesátek Františka Smolu a s motorkou třídy Open pojede Petr Bartoš. Smola s Bartošem jsou našimi kmenovými jezdci, Bittnera jsme angažovali proto, že na stopětadvacítce             to umí. Letošní český mistrák sice jezdil ve třídě Open, ale při posledním závodě před týdnem v Třemošnici zase zkusil třídu 125 ccm a udělal dobrý výsledek. Družstvo jsme sestavili tak, aby bylo ve všech třídách vyrovnané, což je v tomto specifickém závodě hrozně moc důležité. Smola chce zkusit poprvé čtyřtaktní čtyřistapadesátku a teď v Kramolíně s ní bude závodit poprvé. Ke konci sezóny už technika dosluhuje, například Bartošova Suzuki doslova odchází. Také tohle je nutné zohlednit, takže volbu motorek jsme nechali zcela na jezdcích. Nehrajeme si na vítěze, bojovat o „bednu“ však určitě chceme. Uvidíme, jaký bude průběh závodu, DRUŽSTVA bývají strašně zamotaná záležitost a dopředu se nedá nic tipovat.“
 
Ladislav EXNER, asistent Zdeňka Špačka, manažera UFO RACING TEAM
# 19 Petr SMÍTKA + # 20 Miroslav KUČÍREK + # 21 Martin ŽERAVA
„Pro nejnižší třídu jsme se domluvili s mladým a perspektivním Petrem Smítkou, který většinu sezóny závodí                  v Německu. Do dvěstěpadesátek půjde ostřílený Miroslav Kučírek a do volné třídy Martin Žerava, šestý muž konečného pořadí letošního mistrovství světa MX3. Pro „KUČU“ to bude zřejmě poslední velký závod jeho dlouhé a úspěšné motokrosové kariéry (1983 – 2007), tak si to doufám společně všichni pořádně užijeme. Smítka pojede na Yamaze, Kučírek se Žeravou na strojích Honda. Při úvahách nad sestavou jsme vycházeli              ze stálého složení našeho týmu v letošní sezóně a po dohodě se Smítkou vznikla, myslím, docela dobrá sestava. V každé třídě máme své „želízko“ a uvidíme, jak se s tím kluci poperou.
 
V Kramolíně bude favoritem družstvo, které se kvůli různým problémům předčasně nerozpadne a jehož jezdci budou obsazovat přední příčky jednotlivých kubatur. DRUŽSTVA jsou jedna velká loterie a pro nás má vždy velký význam tohoto závodu se zúčastnit a dosáhnout pak dobrého výsledku. Záležet bude na mnoha věcech – klidu a pohodě             v družstvu, na počasí, na štěstí...Jedeme jako česká parta závodníků, a tak nám držte palce a pěsti, budeme je potřebovat. Rádi bychom totiž skončili na bedně.“
 
Juraj ŠIMKO, manažer slovenského týmu SMF
# 28 Tomáš ŠIMKO + # 29 Martin TÓTH + # 30 Andrej BILČÍK
„Pozvání na závod DRUŽSTEV jsme rádi přijali a snažili jsme se vytvořit co nejlepší možnou slovenskou sestavu. Se sponzorskou podporou pana Tótha pojedou za náš tým Tomáš Šimko a Martin Tóth  na yamahách a Andrej Bilčík na Hondě. Všichni tři častokrát startovali v závodech českého šampionátu jednotlivců, například Šimko vybojoval letos v Šumperku ve stopětadvacítkách třetí a druhé místo. Kdyby absolvoval seriál kompletní, mohl mít šanci i na velmi dobré celkové umístění. Sestavu družstva jsme dělali tak trochu od oka, nicméně rozhodující byla jezdecká kvalita, protože závod DRUŽSTEV klademe ve svých letošních prioritách           na první místo. Velkou roli sehraje jako obvykle při závodech DRUŽSTEV štěstí, ale určitě se chceme ucházet  o umístění v první trojici. Našimi nejžhavějšími želízky jsou Bilčík a Šimko.“
 
Evžen ZADRAŽIL, manažer MOTORSPORT CHÝNOV v AČR
# 31 Matthias WALKNER + # 32 Kurt MACHTLINGER + # 33 Heinz STRAB
# 34 Michael STAUFER + # 35 Marco SCHÖGLER + # 36 Peter REITBAUER
# 37 Patrik SCHLAUER + # 38 Mario PALMSTEINER + # 39 Daniel DOPPLER
„Náš tým staví do Kramolína celkem tři družstva. První dvě mám na starosti já, manažérem třetího je Milan Makovec. Všechna družstva budou tvořit naši rakouští přátelé a hosté. V prvním družstvu jsou angažováni jezdci, kteří za nás už v minulosti startovali. Budou to tovární jezdec KTM Matthias Walkner, který letos dokázal bodovat v mistrovství světa MX2, dále v Čechách dobře známí Kurt Machtlinger a Heinz Straub, objevující se letos i v závodech PAP OIL CUP 2007.
 
Druhé družstvo tvoří Rakušané v čele s Michaelem Stauferem, letošním rakouským mistrem třídy 125 ccm. Na strojích tříd 250 a Open ho doplní Marco Schogler a Peter Reitbauer. Tyto dva týmy jsou zhruba stejně silné, důraz jsem kladl hlavně na třídu 125 ccm, jejíž výsledky jsou pro umístění družstva většinou nejdůležitější. Obě naše první družstva by měla bojovat   o medailové pozice, jenže v takových závodech bývá konečný výsledek otázkou nejen výkonu, ale i souhry náhod, štěstí a taktiky. Třetí družstvo Motorsport Chýnov v AČR budou tvořit kluci, kteří se chtějí „svézt“   v dobré konkurenci a na krásné trati, ale jejich šance na dobrý výsledek nebude příliš vysoké.
 
Za trojku pojedou mladý junior Patrick Schlauer, a dále Daniel Doppler a Mario Palmsteiner. Závod DRUŽSTEV znamená pro nás poměrně velkou prioritu, protože kvůli termínovým kolizím českého a rakouského mistráku jednotlivců neměli naši hosté u nás navzdory dílčím úspěchům šanci na solidní celkový výsledek. Závod DRUŽSTEV však      je jednorázový, bývá vždy velice dobře obsazen a zahraniční jezdci našich týmů tudíž projevili zájem               do Kramolína přijet. Každopádně se budeme snažit vybojovat o co nejlepší výsledek!“
 
Zdeněk PAUL, manažer SMS Nepomuk - Delta Racing Team
# 13 Tomáš PAUL + # 14 Pavel KEJMAR + # 15 Jan POLÍVKA
„Ve třídě Open pojede Jan Polívka na stroji Honda CRF 450, ve třídě 250 ccm Tomáš Paul na Yamaze YZF a Pavel Kejmar osedlá ve stopětadvacítkách čtyřtaktní Suzuki RMZ 250. Sestavu jsme zvolili podle momentálních možností, v podstatě se kluci sami mezi sebou domluvili. Minulou neděli v posledním závodě mistrovství republiky v Třemošnici hodně lidí překvapil dobrým výkonem Kejmar, ale já z pozice manažéra spoléhám samozřejmě na všechny tři jezdce. Koho považuji v Kramolíně za favority?
 
Těžko říct, momentálně ještě nemám k dispozici konkrétní sestavy. I když z toho, co se proslýchá, se dá ledacos vydedukovat.  V Třemošnici však došlo k nějakým zraněním, takže svoji definitivní podobu nahlásí asi dost družstev až přímo v Kramolíně u administrativní přejímky. Výsledek závodu určitě ovlivní síla družstva, ale také trocha nezbytného štěstí. Kramolín je pro nás skoro domácí tratí, takže samozřejmě pomýšlíme na co nejlepší umístění. Kdyby se nám podařilo skončit do pátého místa, byl by to pro nás velký úspěch.“
 
 
Forsage

 
 
Fotogalerie:   MX Cup 2007 - Dalečín, foto Ladislav Kuruc

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose