Matějovský ovládl kvalifikace OCupu a vytvořil nový rekord Brna 22.9.2007 23:51 - tisková zpráva
Pod 2 minuty a 24 sekund se dosud nikdo nedostal
Zahájení atraktivního víkendu, v němž se v Brně rozhodne o definitivním konečném pořadí jedenáctého ročníku Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu, zcela ovládl Michal Matějovský. Vyhrál jak měřený trénink, tak i odpolední rozjížďku Super Pole. V kvalifikaci navíc zajel čas, který je s pohárovou octavií druhé generace v Brně dosud vůbec nejlepší.
Mezi startujícími se objevil Miloslav Kárný, který v srpnu přestál hrozivě vypadající ránu v Mostě. Krk mu sice chrání fixační límec, ale jezdec je v dobrém rozmaru a velice chválil mechaniky, s nimiž v rekordním čase postavil zcela nové auto.
„V sobotu jsme dostali z lakovny karoserii a začali jsme vůz skládat. Ze starého se použil motor s převodovkou a taky dveře řidiče. Jinak je všechno zcela nové. replica watches Dostali jsme i výjimku a mohli jsme všechno vyzkoušet. A musím říct, že jsem se hodně těšil,“ řekl Kárný v pátek navečer. Nutno dodat, že naladění proběhlo zcela jistě velice dobře, protože v měřeném tréninku dosáhl šestého nejlepšího času a v Super Pole se ještě o desetinu zrychlil. Jenže soupeři také zabrali a Kárný tedy bude v sobotu startovat z deváté pozice před Jiráskem, kterému samostatné kolo příliš nevyšlo.
V Kvalifikaci zajel bezkonkurenčně nejlepší čas Michal Matějovský. Dostal se dokonce pod hranici dvou minut a čtyřiadvaceti sekund, což se s novým modelem pohárového speciálu dosud nikomu nepodařilo. Zajel kolo v čase 2 minuty a 23,876 sekundy, což obnáší průměrnou rychlost 135,19 km/h. Že nešlo o náhodu dokázal pak v samostatném kole, kdy měl čas sice o desetinku delší, ale pořád to s přehledem stačilo na bezkonkurenční kvalifikační triumf a Pole Position pro sobotní první závod.
„Byl jsem naprosto v pohodě a věděl jsem, že to musí dopadnout dobře. V kvalifikaci jsem jel ještě rychlejší kolo, než to nejlepší, měl jsem lepší časy v prvních sektorech, ale v esíčku Elit jsem si škrtnul o pneumatikovou bariéru u obrubníků a ztratil jsem. Myslím, že bych se dokázal dostat s časem ještě o dvě desetinky níž,“ líčil pilot. Tajnosnubně pak připouštěl, že s mechanikem Zdeňkem dospěli k výbornému nastavení podvozku pro rychlé kolo. „Pro závod je to samozřejmě jiné, ale osvědčilo se to. Pochopitelně neprozradím vůbec nic,“ usmíval se Michal.
Za ním bude v sobotu startovat Michael Vorba, www.puretimes.net
který si vylepšil v Super Pole původně čtvrté místo z kvalifikace. Třetí čas zajel Ivan Vršínský a čtvrtý Petr Fulín, pro nějž původně devátá pozice rozhodně nebyla tím, co by ho uspokojilo. Páté místo na roštu si vyjel Jan Dostál, šesté Jiří Navrátil, který hostuje ve stáji ACA jako náhradník za Erika Janiše. Pro něj už start v poháru neměl smysl a přijal nabídku jet v závodě domácího okruhového mistrovství v supersportovním voze. Sedmý čas zajel Ivan Urban, jenž si polepšil z původně desátého místa po kvalifikaci. Na osmou pozici se propadl původně druhý Václav Brejla.
Motory octavií se rozburácí v sobotu ve 13 hodin a 40 minut, kdy bude odstartován první třináctikolový závod. Předem je jasné, že ve finálovém podniku všichni počítají a taktizují. I když o zlatu je rozhodnuto, stříbro i bronz představují také obrovskou prestiž. Obě víkendové jízdy tedy opět slibují velkou podívanou.
(21.9. 2007)
PR
|