Navzdory jízdě naslepo posádka BRT vybojovala v podzimním Brně bronz 23.9.2007 00:13 - tisková zpráva
Navzdory jízdě naslepo posádka BRT vybojovala bronz
V sobotní tříhodinové vytrvalostní bitvě se Milan Maděryč, Thed Björk a Tomáš Kostka ve finále umístili celkově na třetím místě. Závod začal slibně, jenže kolize v půlce závodu zapříčinila problémy se světly a třetí pozice se nakonec dá považovat za velký úspěch.
Závod rozjížděl Thed Björk a hned po letmém startu předvedl na trati neuvěřitelný výkon. Po startu ze druhé pozice na roštu už do druhého kola vjížděl jako vedoucí jezdec startovního pole, když se mu po stoupání před cílovou rovinku podařilo bravurně předjet Stefana Mückeho na konkurenčním mercedesu. Postupně si začal budovat velice solidní náskok. Jenže asi po půlhodině se na trati objevil olej z motoru jednoho z vozů a ředitelství závodu vyslalo na trať Safety Car.
Náskok byl tím pádem pryč, nicméně Björk se nevzdával a po uklizení trati a zajetí bezpečnostního vozu se znovu pustil do boje. Brzy měl opět kolem půl minuty náskoku před pronásledovateli. Po vystřídání se posádka BRT sice propadla na třetí pozici, ale bylo jasné, že i konkurence bude muset přezouvat, tankovat a střídat piloty. Pak ale došlo k nepříjemnému incidentu. Milan Maděryč dojel jeden z vozů ferrari, který právě pilotoval mladičký Jakub Knoll.
Jezdec však nečekaně zabrzdil a speciál z DTM se s ním dostal do lehkého kontaktu. „On se mi pak omlouval, že se lekl, protože byl do té zatáčky dlouhý a tak zabrzdil tam, kde už se normálně jezdí pod plynem. Já jsem ho přitom nechtěl předjíždět, byla před námi cílová rovinka, na které bych se přes něj dostal s přehledem. Takhle z toho bylo poškození, které pak mělo fatální následky,“ líčil po závodě Milan Maděryč.
Na Masarykův okruh se mezitím snesla tma a projevil se problém s poškozeným kontaktem reflektorů. Světla střídavě svítila a nesvítila. Nejhorší bylo, že ke zhasnutí docházelo většinou při brždění před zatáčkami, takže jak Tomáš Kostka, tak i Thed Björk měli velice těžkou úlohu. „Bylo to opravdu hodně těžké, nic podobného jsem nezažil. Nejstrašnější bylo, že do zatáček člověk vůbec neviděl a světla se rozsvítila až když auto zase jelo pod plynem,“ řekl Tomáš Kostka. „Taková jízda v absolutní tmě byla skutečně vysilující. Člověk se mohl vlastně jen orientačně držet světel auta před sebou a to byli zpravidla pomalejší jezdci, které bylo nutné předjíždět o další a další kola,“ doplnil Kostku švédský pilot.
„Na to, jak to vypadalo, je ten výsledek ještě slušný a mladé pány musím pochválit za skutečně heroický výkon,“ Doplnil ještě Milan Maděryč.
Nedělní sprint Divize 4 nad dva litry bude odstartován dopoledne v půl jedenácté a pojede se na deset kol brněnského okruhu. Vzhledem k tomu, že Thed Björk vyhrál kvalifikaci, bude startovat z Pole Position a má vysoké šance na výborný výsledek. Sledování bitvy silných strojů bude rozhodně velkou a napínavou podívanou.
(22.9. 2007)
|