Brňan Miloslav Kárný s krunýřem kolem krku hrdinou nedělního závodu Octávia cupu 23.9.2007 22:36 - tisková zpráva
Miloslav Kárný vítězem závěrečné bitvy
Druhou pozici celkově obhájil Brejla, Matějovský smolařem roku
V bitvu plnou nečekaných a překvapivých zvratů se proměnil poslední letošní pohárový závod v Brně. Favorité odpadali a dopředu se drali jezdci, kteří jindy jezdili spíše vzadu. Po třinácti dramatických kolech vyhrál Miloslav Kárný před Alešem Jiráskem a Františkem Doškem.
Všichni očekávali hlavně bitvu mezi adepty na celkově druhé místo, Václavem Brejlou a Michalem Matějovským. Brejla stál na roštu v první řadě a byl ve výhodě. Jenomže pravděpodobně právě tíha nervozity jej přemohla a ulil start. Za ním jel Matějovský, který dobře odstartoval a brzy předjel Kárného, jenž závod začínal z Pole Position. Čtvrtý se držel Vorba, pátý Jirásek, šestý už byl Došek a sedmý Gottwald. Hned ve druhém kole skončil Ivan Urban. V jedné ze zatáček měl drobný smyk Jan Dostál a nechtěně Urbana trefil. Slovenský pilot skončil u svodidel a když ho pořadatelé vyprostili, zajel do boxů.
Brejla si vepředu budoval náskok, ale pak už musel uposlechnout signalizace a ve třetím kole zamířil do boxů k vykonání trestu Drive Through. Po něm se zařadil skoro na konec startovního pole. Matějovskému se otevřela cesta k dalšímu vítězství a začal odjíždět druhému Kárnému. O další incident se postaral Milan Vaňkát, když v rychlé zatáčce na konci brněnské cílové roviny udělal drobnou chybu a dostal hodiny. Těsně za ním jel Radek Bareš a dokonale zareagoval. Z hrozivě vypadající situace byl nakonec jen drobný ťukanec do boku Vaňkátovy octavie a pak bravurní vyhýbací manévr.V pátém kole musel ze čtvrtého místa odstoupit Michael Vorba. „Praskla hadice chladící kapaliny a vytekla mi všechna voda. Nechtěl jsem zničit motor, tak jsem vyjel z trati a odstoupil. Přiznám, že mě to dost zklamalo. Měl jsem spočítáno, že bych při slušném umístění mohl myslet i na třetí místo celkově, ale takhle bylo po nadějích,“ přiznal pilot.
Zezadu mezitím postupoval Václav Brejla a brzy už byl osmý. A v osmém kole přišlo další překvapení, když náhle z čela závodu zmizel Matějovský. Smolná závada maličkého čepu na řadící páce sekvenční převodovky, která jej loni připravila o celkové vítězství, přišla znovu a Michal s nefunkčním řazením musel zajet do boxů. Cesta k vítězství se tak otevřela Miloslavu Kárnému, pro kterého šlo evidentně o životní šanci a také obrovské zadostiučinění po ošklivé mostecké havárii. Za ním jel Aleš Jirásek, třetí pozici si vybojoval František Došek a čtvrtý byl Jiří Gottwald. Pátý byl v cíli odmávnut Jan Dostál, šestý Jiří Navrátil a sedmá skončila Michaela Pešková. Osmý dojel Brejla a devátý Dan Skalický.
„Nejdřív mi řekněte, jestli je to pravda, nebo se mi to zdá,“ ptal se v cíli šťastný Kárný. „Je to fantastický pocit i proto, že doktoři mě vůbec nechtěli pustit závodit a říkali, že se za volant můžu vrátit až příští sezónu. Ano, krk mě po závodě samozřejmě bolí, ale už je to rozhodně lepší. Je to i fantastická odměna pro kluky mechaniky, se kterými jsme v rekordní době postavili auto,“ řekl jezdec. Aleš Jirásek se nechal slyšet, že druhé místo není špatné, ale první by bylo určitě lepší. Pohárový nestor František Došek si pochvaloval, jak dobře si po oba dny zazávodil. „Nevím co chtít víc. V sobotu z posledního místa na deváté a dnes z devátého na třetí. Bavilo mě to a vyloženě se těším na příští sezónu,“svěřil se František na tiskové konferenci. Vítězem víkendu se jednoznačně stal Václav Brejla, protože si v celkovém účtování udržel druhé místo, o které tolik usiloval Michal Matějovský.
„Měl jsem spočítáno, že potřebuji dojet nejhůř devátý a stačilo by to i v případě, že by Michal vyhrál. O tom, že odstoupil, jsem vůbec nevěděl, ale když už jsem byl osmý, jel jsem v klidu a dokonce jsem zvolnil. Bavil jsem se i tím postupem startovním polem vpřed. A trest? Já tvrdím, že jsem odstartoval naprosto přesně na světla, ani mi neklouzla spojka. Jenže všichni ostatní zaspali a tak to vypadalo, že jsem vyjel dřív. Schválně jsem si nastudoval startovní proceduru, která je tady jiná, než v Mostě. No a okolo mě stáli samí kluci, co zpravidla zepředu nestartují, takže to neznali a vyjeli pozdě. Ale už je to jedno. Jsem rád, že jsem udržel pozici a tím pádem jsem i vítězem hodnocení celého tříletého projektu. To je určitě hodně prestižní a těší mě to,“ řekl v neděli večer Václav Brejla.
Závěrem lze doplnit, že celkovým vítězem jedenáctého ročníku Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu se stal Erik Janiš se 179 body. Druhé místo patří Václavu Brejlovi, který nasbíral 134 body a třetí je Michal Matějovský se 122 body. Čtvrtou pozici nakonec získal Jan Dostál (110 b.), pátou Michael Vorba (106 b.), šestou Aleš Jirásek (101 b.) a sedmou Jiří Gottwald.
Jedenáctý pohárový ročník je tedy minulostí. Vozy s okřídleným šípem ve znaku se na okruzích mají objevovat i nadále. Za tři týdny v rámci víkendu A1 GP se koná Škoda – Česká pojišťovna Challenge…
(23.9. 2007)
PR
|