www.car.cz
 

Napínavé víkendové souboje gétéček zdramatizovaly závěr seriálu
     24.9.2007 16:51 - tisková zpráva


FIA GT Championship a Podzimní cena Brna
Automotodrom Brno
21.- 23.září 2007
 
Napínavý závod šampionátu FIA Grand Tourismo, který na brněnském Automotodromu sledovalo na 8000 diváků, zdramatizoval závěr sezóny 2007. Jezdci mají před sebou poslední dva závody ve francouzském Nogaru a belgickém Zolderu a bodový stav šampionátu napovídá, že o vítězi se rozhodne až na belgické půdě. O vedoucí pozici ve třídě GT1 se dělí hned tři jezdci – Bertolini, Piccini a Biagi. Pouhé tři body za nimi jsou brněnští vítězové Ramos a Montanari.
 
Stovky pěkných  FOTEK již najdete v naší  fotogalerii !!!
 
 
První vítězství posádky Montanari - Ramos
Ze druhého místa na startovním roštu se Maserati MC 12 týmu Vitaphone se startovním číslem 2 sice propadlo na pátou pozici, ale cílem dvouhodinového závodu nakonec projelo jako první. K vůbec prvnímu vítězství ve FIA GT pomohla Migueli Ramosovi a Christianovi Montanarimu i kolize druhého Vitaphone Maserati s Corvettou týmu Carsport Holland v šestnáctém kole závodu. Hned v osmnáctém kole pak Montanari předjel i Karla Wendlingera s Astonem Martin týmu Jetalliance a ujal se tak vedení. O vedoucí pozici přišlo Maserati číslo 2 pouze na několik kol po první zastávce v boxech, když se střídající Ramos po výjezdu z pitlane zařadil za Wendlingerova spolujezdce, Ryana Sharpa. Ramosovi pak trvalo pouhá tři kola, než  Sharpa předjel a o 15 kol později předal Maserati zpět Montanarimu s více než dvacetivteřinovým náskokem. Montanari pak první pozici udržel až do cíle.
 
„To je fantastický výsledek,“ řekl Montanari. „V celkovém pořadí jsme teď pouhé tři body za vedoucími jezdci. Do konce sezóny zbývají ještě dva závody, takže šance na titul jsou pořád otevřené.“
 
Na druhém místě dojel se ztrátou 17,5 vteřiny Aston Martin číslo 33 posádky Wedlinger – Sharp. „Po celý víkend se nám dařilo držet krok s vítězi. Výsledkem jsme velmi spokojeni,“ uvedl Wendlinger. „Podařil se mi start a dokonce jsem si na první pozici vyjel náskok. Pak jsem ale vypadl z rytmu a nedařilo se mi zajíždět rychlá kola. Dvakrát jsme měnili pneumatiky a to nás možná stálo vítězství.”
Vůz Corvette C5 týmu Carsport Holland s Antony Kumpenem za volantem projel cílovou rovinkou na třetím místě.
 
V posledním kole závodu se totiž Kumpenovi podařilo předjet Bertoliniho s Maserati MC12 týmu Scuderia Palyteam Sarafree. „Celý víkend jsme byli hrozně pomalí a nedařilo se nám najít správné nastavení vozu,“ řekl Kumpen. „Závod už byl ale bez problémů a jsme moc šťastní, že jsme dojeli třetí.”
 
Bertolini s Piccinim se museli spokojit se čtvrtou pozicí. Přesto si v celkovém pořadí polepšili a s Biagim se teď dělí o první příčku celkového pořadí. 
 
Zadření ložiska levého předního kola vozu Saleen S7R ukončilo závodnické trápení Tomáše Engeho. Vůz týmu RBImmo Racing totiž za konkurencí výrazně zaostával, takže český pilot ani jeho rakouský spolujezdec Reinhard Kofler neměli žádnou šanci uspět.
 
Tým AF Corse Motorola si pojistil vedení
Ve třídě GT2 zaznamenal obrovský úspěch tým AF Corse Motorola, jehož dvě posádky skončily na prvním a druhém místě. Dirk Müller a Toni Vilander si připsali již páté letošní vítězství. Plný počet bodů společně s osmi body za druhé místo posádky Bruni - Ortelli upevnil vedoucí pozici AF Corse Motorola v poháru týmů.
 
Na stupních vítězů doplnila jezdce v barvách italského týmu ještě posádka Ruberti – Mediani z týmu Edil Cris. Po zasedání jury však byli tito jezdci diskvalifikováni pro nedodržení technických předpisů a šest mistrovských bodů si tak připsali Tim Mullen a Darren Turner z týmu Scuderia Ecosse.
 
 
 
Slovenský tým ARC zvítězil v G2
Třídě G2 kraloval slovenský tým ARC Bratislava s vozem Saleen S7, za jehož volantem se střídal Miro Konopka s Miroslavem Horňákem. Na téměř domácí trati se jim podařilo porazit stálého účastníka šampionátu FIA GT, vůz Gillet Vertigo jezdů Leinderse a Kuppena o více než jedno kolo. „Jsem moc rád, že jsem mohl opět nastoupit v závodě FIA GT. Loni jsme jeli celou sezónu, ale letos jsme startovali pouze v Brně. Podařilo se nám vyhrát v kategorii G2, což je skvělý výsledek,“ uvedl Konopka.
 
Janiš s Jiříkem excelovali v GT3
V první části kvalifikace na závod FIA GT3 European Championship si Erik Janiš časem 2:03.386 vyjel pole position pro první závod GT3 v Brně. Do druhé kvalifikace pak s vozem Lamborghini Gallardo GT3 nastoupil Erikův spolujezdec Jaromír Jiřík a jeho devátý čas znamenal, že do druhého závodu GT3 bude česká posádka startovat z páté řady.
 
V sobotním závodě pak exceloval především Erik Janiš, který zajel nejrychlejší kolo závodu a až do zastávky v boxech vedl. Pak však přišly technické problémy, které připravily českou posádku o stupně vítězů. Vůz byl hodně přetáčivý, Jaromír Jiřík se snažil vedení udržet, ale postupně ho předjeli tři soupeři.
 
„Kromě přetáčivosti se mi ještě v nájezdu do posledního kola otevřely dveře. Docela jsem se lekl. Snad to bude zítra lepší,“ uvedl po prvním závodě Jiřík. V neděli už si Janiš s Jiříkem nechtěli nechat stupně vítězů uniknout a tentokrát bitvu o třetí místo vyhráli. S devatenácti body jsou tak na páté příčce celkového pořadí evropského šampionátu FIA GT3.
 
 
 
Výsledky – Brno:
 
2007 FIA GT Championship
RACE CLASSIFICATION - AMENDED
POS NO CL DRIVERS CAR TIME LAPS GAP KPH BEST
Car 52 excluded; Stewards Decision 17 refers
Weather / Track : Sunny 21°C/ Dry 33°C
www.mstworld.com
Brno
Circuit Length = 5.4030 km.
Start: 13:14 End: 15:14
Printed - 17:07 Sunday, 23 September 2007
 
Race Director: Steward: Timekeeper:
1 2 GT1 Montanari/Ramos Maserati MC12 GT1 2:00:07.643 59 159.21 1:58.518
2 33 GT1 Wendlinger/Sharp Aston Martin DBR9 2:00:25.198 59 17.555 158.83 1:57.923
3 4 GT1 Kumpen/Longin Corvette C5R 2:01:02.105 59 54.462 158.02 1:58.822
4 11 GT1 Bertolini/Piccini Maserati MC12 GT1 2:01:03.113 59 55.470 158.00 1:58.513
5 12 GT1 Pier Guidi/Giannoccaro Maserati MC12 GT1 2:01:03.457 59 55.814 157.99 1:58.485
6 7 GT1 Mucke/Bouchut Lamborghini Murcielago 2:01:04.556 59 56.913 157.97 1:58.658
7 1 GT1 Bartels/Biagi Maserati MC12 GT1 2:01:19.525 59 1:11.882 157.64 1:58.192
8 28 GT1 Kox/Menten Lamborghini Murcielago 2:01:20.337 59 1:12.694 157.63 1:57.750
9 5 GT1 Hezemans/Deletraz Corvette C6R 2:01:46.230 59 1:38.587 157.07 1:58.246
10 36 GT1 Lichtner-Hoyer/Lechner Aston Martin DBR9 2:02:05.808 59 1:58.165 156.65 1:59.215
11 23 GT1 Davies/Babini Aston Martin DBR9 2:00:19.914 58 1 LAP 156.25 1:59.501
12 16 GT1 Ferte/Aucott Maserati MC12 GT1 2:00:29.898 57 2 LAPS 153.34 2:01.245
13 50 GT2 Muller/Vilander Ferrari 430 GT2 2:00:48.334 57 2 LAPS 152.95 2:03.266
14 51 GT2 Bruni/Ortelli Ferrari 430 GT2 2:01:07.691 57 2 LAPS 152.55 2:04.066
15 22 GT1 Toccacelo/Monfardini Aston Martin DBR9 2:01:12.513 57 2 LAPS 152.45 2:00.115
16 62 GT2 Mullen/Turner Ferrari 430 GT2 2:01:54.601 57 2 LAPS 151.57 2:03.910
17 59 GT2 Aguas/Gattuso Ferrari 430 GT2 2:01:56.006 57 2 LAPS 151.54 2:04.005
18 97 GT2 Malucelli/Collard Porsche 997 GT3 RSR 2:00:17.813 56 3 LAPS 150.91 2:04.690
19 74 GT2 Zani/Pompidou Porsche 997 GT3 RSR 2:00:39.866 56 3 LAPS 150.45 2:04.218
20 108 G2 Konopka/Hornak Saleen SR7 2:01:20.129 56 3 LAPS 149.61 2:04.217
21 53 GT2 Cressoni/Linossi Ferrari 430 GT2 2:01:22.929 56 3 LAPS 149.56 2:04.772
22 15 GT1 Kutemann/Gosse Maserati MC12 GT1 2:01:34.123 56 3 LAPS 149.33 2:06.024
23 18 GT1 Cloet/Casadei Corvette C5R 2:01:43.255 56 3 LAPS 149.14 2:05.297
24 63 GT2 Kirkaldy/Niarchos Ferrari 430 GT2 2:01:47.583 56 3 LAPS 149.05 2:04.281
25 101 G2 Leinders/Kuppens Gillet Vertigo 2:01:53.373 55 4 LAPS 146.27 2:06.265
26 13 GT1 Enge/Kofler Saleen SR7 1:52:40.170 53 6 LAPS 152.49 2:01.054
27 178 G3 Peham/Ortlieb Porsche 997 Cup 2:00:15.313 51 8 LAPS 137.48 2:12.519
28 177 G3 Dragoun/Mair Porsche 997 Cup 2:01:44.729 50 9 LAPS 133.13 2:16.314
29 99 GT2 MacHitski/Edwards Porsche 997 GT3 RSR 1:52:47.852 48 11 LAPS 137.95 2:06.609
FASTEST LAP
28 GT1 Kox/Menten Lamborghini Murcielago 1:57.750 2 165.18kph 102.64mph
50 GT2 Muller/Vilander Ferrari 430 GT2 2:03.266 2 157.79kph 98.05mph
108 G2 Konopka/Hornak Saleen SR7 2:04.217 32 156.58kph 97.29mph
178 G3 Peham/Ortlieb Porsche 997 Cup 2:12.519 3 146.77kph 91.20mph
 

 
 
Fotogalerie:   Momenty Podzimní Ceny 2007 od Tondy Malého

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose