www.car.cz
 

Katalánsko: Martin Prokop figuruje na třetím místě juniorské klasifikace !
     5.10.2007 21:37 - tisková zpráva


Martin Prokop s Janem Tománkem zdárně absolvovali šest rychlostních zkoušek první etapy Katalánské rally, v juniorské klasifikaci jim patří třetí příčka za dvojicí jezdců Suzuki Aavou a Anderssonem.
 
Čtvrteční déšť nejen zkomplikoval slavnostní start na promenádě v Salou, ale následně i volbu vhodného nastavení i pneumatik pro úvodní sekci dvou rychlostních zkoušek. Martin Prokop se rozhodl pro „mokrou variantu“, což na prvním testu znamenalo druhý čas za Anderssonem, shodně s lídrem šampionátu Aavou. V druhém testu jihlavský pilot zajel třetí čas za již zmíněnou dvojicí, bohužel ztráta byla mnohem výraznější.
 
Slunečné a osychající cesty velily pro druhou sekci (opakované průjezdy úvodních dvou zkoušek) zvolit tvrdší nastavení a řezané slicky. Martin Prokop byl opět dvakrát třetí. Na třetím testu opět dokázal krok s dvojicí svých konkurentů, naopak v průběhu čtvrté zkoušky se žluté swifty citroënu jihlavského týmu Jipocar Racing mírně vzdálily. To však platilo i pro následné pronásledovatele posádky Prokop – Tománek, neboť čtvrtý Fin Pinomäki zaostával o téměř půl minuty.
 
Stahující se mračna však před poslední sekcí nenechala nikoho klidným. Tradiční pneumatiková ruleta se tak rozehrála i v závěru prvního dne Katalánské rally. Volba pneumatik byla i v případě Martina Prokopa s Janem Tománkem hodně netradiční. Na předek slicky, na zadní nápravě intermédia a v „kufru“ mokrou směs. Tato taktika se však ukázala být správnou, neboť pátý test se z větší části odjel za suchých podmínek, naopak šestou vložku pronásledoval déšť. Na pátém testu tak Martin mírně zaostal za jezdci s kompletně suchou volbou, etapa pak zakončil čtvrtým časem, když na vložce dokázal porazit řadu jezdců s vozy specifikace WRC (Wilson, Van Eldik, Schie).
 
S průběžným pořadím samozřejmě panuje spokojenost, i když naše ztráta je přeci jen vyšší než jsem očekával. Určitě nám vyšla ranní volba, škoda jen ztráty na druhé zkoušce. Prostě mi trochu chybělo nasazení. V dalším průběhu se nám podařilo zrychlit, odskočili jsme soupeřům za námi, bohužel na časy jezdců Suzuki jsme se nedostali. Vnitřně jsem cítil, že jedeme rychle, ale časy nepřišly. Zkusíme to probrat a najít vhodnou strategii do dalších dvou etap,“ komentoval první den Martin Prokop.  
 
Pořadí po I. etapě (6 RZ)
1. U. Aava (EE - Suzuki)          1:31:06.2
2. P. Andersson (S - Suzuki)     + 10.1
3. M. Prokop (CZ - Citroën) + 1:14.9
4. K. Pinomäki (FIN - Renault) + 1:47.6
5. J. Béreš (SK - Renault)        + 2:34.5
6. C. Rautenbach (ZW - Citroën)          + 3:36.6
7. Y. Lemes (E - Citroën)         + 3:44.2
8. M. Kosciuszko (PL - Suzuki) + 4:44.0
9. J. Mölder (EE - Suzuki)         + 5:15.2
10. Y. Bonato (F - Citroën)       + 5:23.7
11. P. Sandell (S - Renault)       + 6:08.3
12. S. Benoni (I - Citroën)         + 7:35.8
13. S. Gallagher (IRL - Citroën)            + 8:39.6
14. G. Schammel (LUX - Citroën)         + 9:31.9
15. A. Burkart (D - Citroën)     + 10:31.3
 
Druhá etapa Katalánské rally (6. října) startuje v 8 hodin, na posádky čeká osm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích. Délka měřených testů činí necelých 120 kilometrů Více informací a průběžné výsledky najdete i na internetové stránce: www.rallyracc.com
 
Jipocar Racing
 
 
Leaderboard after Leg 1
1. S Loeb/D Elena F Citroen C4 1hr 22min 16.5sec
2. D Sordo/M Marti E Citroen C4 1hr 22min 27.8sec
3. M Grönholm/T Rautiainen FIN Ford Focus RS 1hr 23min 07.1sec
4. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 1hr 23min 09.7sec
5. F Duval/P Pivato B Citroen Xsara 1hr 23min 42.3sec
6. P Solberg/P Mills N Subaru Impreza 1hr 23min 51.9sec
7. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Focus RS 1hr 24min 25.7sec
8. C Atkinson/S Prévot AUS Subaru Impreza 1hr 24min 36.7sec
9. X Pons/X Amigo E Subaru Impreza 1hr 25min 34.8sec
10 H Solberg/C Menkerud N Ford Focus RS 1hr 27min 59.8sec


Stage Times

Stage 1: 1. Grönholm 13min 57.1sec; 2. Loeb + 2.6; 3. Sordo + 4.0; 4. Hirvonen + 15.7; 5. P Solberg + 17.1; 6. Atkinson + 24.4.

Stage 2: 1. Loeb 12min 56.4sec; 2. Sordo + 2.3; 3. Grönholm + 7.0; 4. Hirvonen + 14.0; 5. Duval + 15.4; 6. P Solberg + 19.7.
Overall: 1. Loeb 26min 56.1sec; 2. Sordo + 3.7; 3. Grönholm + 4.4; 4. Hirvonen + 27.1; 5. P Solberg + 34.2; 6. Duval + 46.6.

Stage 3: 1. Duval 13min 48.5sec; 2. Loeb + 0.5; 3. Hirvonen + 3.9; 4. Sordo + 4.1; 5. Grönholm + 9.3; 6. Atkinson + 10.3.
Overall: 1. Loeb 40min 45.1sec; 2. Sordo + 7.3; 3. Grönholm + 13.2; 4. Hirvonen + 30.5; 5. Duval + 46.1; 6. P Solberg + 54.1.

Stage 4: 1. Sordo 12min 31.4sec; 2. Loeb + 8.0; 3. Duval + 10.6; 4. Hirvonen + 14.7; 5. P Solberg + 17.2; 6. Grönholm + 19.1.
Overall: 1. Sordo 53min 23.8sec; 2. Loeb + 0.7; 3. Grönholm + 25.0; 4. Hirvonen + 37.9; 5. Duval + 49.4; 6. P Solberg + 1:04.0.

Stage 5: 1. Hirvonen 12min 27.7sec; 2. Grönholm + 0.1; 3. Sordo + 4.7; 4. Loeb + 7.6; 5. P Solberg + 11.5; 6. Duval + 12.3.
Overall: 1. Sordo 1hr 05min 56.2sec; 2. Loeb + 3.6; 3. Grönholm + 20.4; 4. Hirvonen + 33.2; 5. Duval + 57.0; 6. P Solberg + 1:10.8.

Stage 6: 1. Loeb 16min 16.7sec; 2. Sordo + 14.9; 3. Hirvonen + 23.6; 4. P Solberg + 28.2; 5. Duval + 32.4; 6. Grönholm + 33.8.
Overall: 1. Loeb 1hr 22min 16.5sec; 2. Sordo + 11.3; 3. Grönholm + 50.6; 4. Hirvonen + 53.2; 5. Duval + 1:25.8; 6. P Solberg + 1:35.4.

 
 
Fotogalerie:   Alan Prost možná přijede do Brna, foto týmu BPA

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose