Dramatické finále v Katalánsku pro Martina Prokopa, udržel Aavu za sebou a má STŘÍBRO !! 7.10.2007 20:22 - tisková zpráva
Posádka týmu Jipocar Racing Martin Prokop – Jan Tománek završila své účinkování na Katalánské rally na druhém místě juniorské klasifikace (17. absolutně), když v závěru soutěže odrazila útok továrního jezdce Suzuki Aavy. Díky zisku osmi mistrovských bodů se zároveň posunula na průběžnou třetí příčku JRC za Aavu a Anderssona, kteří nastoupí na start Korsické rally se shodným bodovým ziskem.
Martin Prokop s Janem Tománkem nastupovali do závěrečné etapy Katalánské rally v nezáviděníhodné situaci. Vzhledem k průběhu páteční etapy sice nemohli pomýšlet na obhajobu loňského prvenství, přesto si chtěli udržet druhou příčku za dosavadním lídrem juniorského šampionátu Aavou.
Své předsevzetí začali naplňovat hned na úvodním testu dne, kde zajeli druhý čas za Němcem Burkartem, o desetinu však porazili Aavu, Andersson ztratil další dvě vteřiny. Dramatická bitva o sekundy pokračovala i dále, úvod RZ16 patřil podle mezičasů jednoznačně Estonci, ale hodiny ho připravily o několik sekund, a tak z náskoku posádky týmu Jipocar Racing ukrojil jen čtyři desetiny sekundy. V servisu tak Martin Prokop nadále figuroval na druhé pozici, 13.8 sekundy před Aavou.
Mechanici před poslední sekcí provedli rutinní kontrolu „cé dvojky“, drobné změny doznalo pouze nastavení vozu. Duel Prokop – Aava mohl při druhých průjezdech pokračovat. Jezdec Suzuki se nechtěl spokojit s vývojem situace, opět „tahal“, což značilo nejrychlejší čas. Martin Prokop mu však dýchal na záda, do cíle dojel na třetím místě (za Burkartem) se ztrátou 1.8 sekundy. Do posledního testu dal Aava opět vše, na Prokopa s Tománkem však najel jen šest vteřin, což na českou dvojici nestačilo.
„Do ranní sekce jsme nastupovali se stejným nastavením jako v závěru druhé etapy. Opět bylo zcela sucho, což nám vyhovovalo. Od začátku se jelo na krev, agresivita byla znát i na gumách, které byly po dvou vložkách hodně sjeté. První test nám v obou kolech vyšel podle představ, ale druhého testu jsem se trochu bál. Neměli jsme ho optimálně napsaný, což se také v prvním kole potvrdilo.
Naštěstí Aava vyrobil hodiny, takže náš náskok zůstal před poslední sekcí hodně podobný tomu, jaký byl na konci druhého dne. Ani v závěru nebyl prostor na žádnou chybičku, troufnu si tvrdit, že jsem jel na hranici auta,“ komentoval průběh závěrečné etapy Martin Prokop.
„S výsledku mám obrovskou radost, hlavně díky průběhu posledních dvou etap. Opět se potvrdilo, že na suchém asfaltu můžeme pomýšlet na nejvyšší příčky a konkurovat jezdcům Suzuki. Proto s odstupem času mrzí ztráta z úvodu soutěže, která by nás vzhledem k výsledkům nechala před Korsikou nadále ve hře o juniorský titul. Doufám, že na Korsice třetí místo v rámci JRC udržíme,“ dodal.
Výsledky Katalánské rally – JRC:
1. Andersson - Andersson (S - Suzuki Swift S1600) 3:44:24.5
2. Prokop - Tománek (CZ - Citroën C2 S1600) + 33.9
3. Aava - Sikk (EE - Suzuki Swift S1600) + 39.9
4. Béreš - Starý (SK/CZ - Renault Clio S1600) + 3:39.4
5. Rautenbach - Senior (ZW/GB - Citroën C2 S1600) + 4:59.8
6. Mölder - Miclotte (EE/B - Suzuki Swift S1600) + 8:59.5
7. Burkart - Kölbach (D - Citroën C2 S1600) + 10:39.6
8. Bonato - Boulloud (F - Citroën C2 R2) + 12:38.9
9. Bettega - Scattolin (I - Renault Clio R3) + 15:58.3
10. Gallagher - Jenkins (IRL - Citroën C2 R2) + 19:02.0
Průběžné pořadí JRC 2007 po Katalánské rally 1. Aava (EE) a Andersson (S) 38, 3. Prokop (CZ) 26, 4. Mölder (EE) 20, 5. Sandell (S) 19, 6. Béreš (SK) 18, 7. Burkart (D) 16, 8. Rautenbach (ZW) 15, 9. Pinomäki (FIN) 8, 10. Kosciuszko (PL) 6, 11. Cortinovis (I) 6, 12. Suominen (FIN) 4, 13. Rozukas (LT) a Bonato (F) 4, 15. Svenkerud (N) 3, 16. Gallagher (IRL) 4, 17. Bouffier (F) a Bettega (I) 2, 19. Pärs (EE) 1
Juniorský šampionát pokračuje již o následujícím víkendu na Korsice. Rallye de France - Tour de Corse bude zároveň poslední soutěží seriálu JRC.
Více informací k soutěži najdete i na internetové stránce www.tourdecorse.fr.
Jipocar Racing
Celkové výsledky :
Final positions 1. S Loeb/D Elena F Citroen C4 3hr 22min 50.5sec 2. D Sordo/M Marti E Citroen C4 3hr 23min 04.3sec 3. M Grönholm/T Rautiainen FIN Ford Focus RS 3hr 23min 30.3sec 4. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 3hr 24min 16.3sec 5. F Duval/P Pivato B Citroen Xsara 3hr 25min 19.2sec 6. P Solberg/P Mills N Subaru Impreza 3hr 25min 44.6sec 7. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Focus RS 3hr 26min 28.7sec 8. C Atkinson/S Prévot AUS Subaru Impreza 3hr 27min 12.9sec 9. X Pons/X Amigo E Subaru Impreza 3hr 27min 54.6sec 10 H Solberg/C Menkerud N Ford Focus RS 3hr 33min 22.7sec
Drivers Manufacturers 1. M Grönholm 96pts 1. BP-Ford 170pts 2. S Loeb 90pts 2. Citroen Total 131pts 3. M Hirvonen 74pts 3. Subaru 64pts 4. D Sordo 39pts 4. Stobart VK M-Sport Ford 57pts 5. P Solberg 34pts 5. OMV Kronos Citroen 39pts 6. H Solberg 28pts 6. Munchi’s Ford 6pts
Stage Times
Stage 15: 1= Grönholm, Loeb 10min 19.2sec; 3. Sordo + 2.3; 4. Hirvonen + 3.4; 5. Duval + 3.6; 6. Atkinson + 7.1; 15. Al Qassimi + 40.7. Overall: 1. Loeb 2hr 41min 04.7sec; 2. Sordo + 15.2; 3. Grönholm + 43.6; 4. Hirvonen + 1:15.9; 5. Duval + 2:01.7; 6. P Solberg + 2:39.5; 14. Al Qassimi + 14:51.4.
Stage 16: 1. Sordo 15min 38.7sec; 2. Loeb + 0.8; 3. Grönholm + 8.3; 4. Hirvonen + 8.6; 5. P Solberg + 11.8; 6. Duval + 15.8; 28. Al Qassimi + 1:55.7. Overall: 1. Loeb 2hr 56min 44.2sec; 2. Sordo + 14.4; 3. Grönholm + 51.1; 4. Hirvonen + 1:23.7; 5. Duval + 2:16.7; 6. P Solberg + 2:50.5; 14. Al Qassimi + 16:46.3.
Stage 17: 1. Grönholm 10min 15.1sec; 2. Duval + 4.2; 3. Hirvonen + 4.7; 4. Latvala + 5.4; 5. Sordo + 6.3; 6. Atkinson + 6.4; 16. Al Qassimi + 39.9. Overall: 1. Loeb 3hr 07min 06.2sec; 2. Sordo + 13.8; 3. Grönholm + 44.2; 4. Hirvonen + 1:21.5; 5. Duval + 2:14.0; 6. P Solberg + 2:51.8; 14. Al Qassimi + 17:19.3.
Stage 18: 1. Grönholm 15min 39.9sec; 2= Sordo, Loeb + 4.4; 4. P Solberg + 6.7; 5. Hirvonen + 8.7; 6. Pons + 11.4; 16. Al Qassimi + 1:11.5. Overall: 1. Loeb 3hr 22min 50.5sec; 2. Sordo + 13.8; 3. Grönholm + 39.8; 4. Hirvonen + 1:25.8; 5. Duval + 2:28.7; 6. P Solberg + 2:54.1; 14. Al Qassimi + 18:26.4.
|