Dunlop Sportmax Roadsmart pro motocykly kategorie sport touring. 11.10.2007 17:35 - tisková zpráva
Praha 11. října 2007 – Dunlop, jeden z nejvýznamnějších světových výrobců pneumatik pro motocykly, uvedl na trh Dunlop Sportmax Roadsmart, inovativní pneumatiku navrženou pro motocykly kategorie sport touring.
Výsledkem více než dvouletého vývoje je: - Vynikající výkon na mokru. - Jedinečný výkon vyžadovaný od kategorie sport touring.
Nová pneumatika, která překonává svého předchůdce Sportmax D220 ST ve všech oblastech, přináší vynikající zlepšení výkonu na mokrých površích. Tohoto výsledku bylo dosaženo zlepšením kilometrového výkonu, který byl již uznáván jako jedna z nejsilnějších stránek Sportmax D220 ST. „ Vylepšení vyplývají z kombinace vlastností našich nejnovějších pneumatik Dunlop Sportmax kategorie hypersport s novými technologiemi složení a konstrukce běhounu pro optimalizovaný výkon za všech jízdních podmínek, na každém povrchu a za každého počasí,“ řekl Sanjay Khanna, Managing Director Dunlop Motorcycle.
Sportmax Roadsmart – odpověď na rychle rostoucí segment trhu pneumatik Segment radiálních pneumatik kategorie sport touring, pro který je pneumatika Sportmax Roadsmart určena, roste o 5 % ročně po dobu posledních 5 let. V Evropě to s více než 1 miliónem pneumatik za rok představuje více než 25 % celkového trhu se silničními pneumatikami.
Sportmax Roadsmart udržuje vyváženost mezi jízdními vlastnostmi a sportovním duchem Tato nová pneumatika je určena zejména pro jezdce kategorie sport touring a GT motocyklů hledající vysoký kilometrový výkon, pohodlí a bezpečnost na mokru. Kromě toho ale také nabízí sportovní výkon, který je očekáván jezdci se sportovním stylem jízdy. Pneumatika Sportmax Roadsmart je navíc vhodná i pro motocykly kategorie supersport.
Pouze kombinace nových technologií Dunlop umožňuje dosáhnout komplexních cílů pro všechny zmíněné druhy motocyklů.
• Nový dezén běhounu. • Technologie Triple Tread Compound. • Nové běhounové směsi. • Inovativní konstrukce: Flex Steel – Joint Less Belt (FS-JLB) – pružný ocelový bezešvý pás. • Upravený profil.
1) Nový dezén běhounu Pro nejlepší odvod vody… Dezén běhounu Sportmax Roadsmart s největším procentem drážek v celé řadě Sportmax poskytuje nejlepší odvod vody. Dlouhé boční drážky byly vyvinuty pro maximální odvod vody.
Se zaměřením na výkon za mokra… Dezén běhounu Sportmax Roadsmart v sobě kombinuje dvě další klíčové vlastnosti, a tím poskytuje jezdcům výhody za mokra. Centrální oblast běhounu, což je oblast nejvíce používaná při jízdě za mokra (+-25° úhel klenutí ), má větší počet odvodových drážek. Hlubší drážky v této centrální oblasti udržují dobrý odvod vody po celou dobu životnosti pneumatiky.
Bez kompromisu ohledně přilnavosti a opotřebení … Vícesměrové drážky optimalizují rozložení tlaku na vozovku, a přispívají tak k delší životnosti běhounu a k rovnoměrnému opotřebení. Nový dezén je přesně vyrovnán s výslednými silami při zatáčení, akceleraci a brzdění, vzniklými při různých úhlech náklonu, a posiluje tuhost běhounu umožňující použití měkčích směsí pro lepší přilnavost.
2) Technologie Triple Tread Compound (TTC) TTC znamená konec kompromisů v oblasti kilometrového výkonu a přilnavosti… Nové pneumatiky Dunlop Sportmax Roadsmart jsou vybaveny technologií Triple Tread Compound, dobře známou z pneumatik Dunlop určených pro motorsport, jako jsou například Sportmax GP Racer a Qualifier RR.
Běhoun se skládá z různých směsí: A – Centrální záběrová směs Tato směs přichází do kontaktu s vozovkou při přímé jízdě a představuje pevnější směs, která se zasluhuje o směrovou stabilitu, záběr, brzdění a delší životnost pneumatiky.
Trumpet technology je v čele inovativního přístupu Dunlop. Záběrová směs je umístěna pod boční běhounovou směsí, která zlepšuje zatáčení a stabilitu a kontroluje nadměrný vznik tepla, obvykle spojený s dlouhou jízdou při zatížení a ve vysokých rychlostech rychlostech.
B – Boční běhounová směs Boční běhounová směs je v kontaktu s vozovkou, když je motocykl nakloněn, a proto obsahuje složku speciálně vyvinutou pro posílení přilnavosti při maximálním úhlu náklonu.
Rozložení mezi centrální záběrovou směsí a boční běhounovou směsí bylo pečlivě určeno tak, aby se zlepšil přechod z jízdy v přímém směru do maximálního úhlu náklonu na mokrých i suchých površích, stejně jako kilometrový výkon pneumatiky.
3) Za účelem optimální vyváženosti mezi přilnavostí na mokru a kilometrovým výkonem byly užity různé typy siliky pro každou směs Pro dosažení mimořádných výkonů… Se svými novými pneumatikami Sportmax Roadsmart nalezl Dunlop nejlepší vyváženost komponentů jak pro centrální záběrovou směs, tak pro boční běhounovou směs. Nový proces míchání směsi umožňuje užití: • odlišného typu siliky pro optimální vyváženost mezi přilnavostí na mokru a kilometrovým výkonem, • poslední generace polymerů pro poskytnutí delší životnosti běhounu pneumatiky a vyššího kilometrového výkonu, • jemných sazí, které poskytují směsi vyšší přilnavost a rychlé zahřátí bez vlivu na opotřebení pneumatiky.
Všechny směsi jsou spojené speciální pryskyřicí, která maximalizuje přilnavost, a polybutadienem pro vyšší kilometrový výkon.
4) Inovativní konstrukce Pro stabilitu, výkon při zatáčení a komfort…
Přední a zadní pneumatiky užívají konstrukci FS-JLB (pružný ocelový bezešvý pás). Toto pokročilé provedení pásu minimalizuje dynamický růst středové oblasti pneumatiky při vysoké rychlosti, udržuje stabilní kontaktní oblast a snižuje deformaci a nadměrné zahřívání pneumatiky.
Tím je umožněna vynikající stabilita při jízdě ve vysokých rychlostech, při jízdě se spolujezdcem a při ztížených klimatických podmínkách. Zároveň dochází k nižšímu pnutí v bočnici, což se projevuje lepší zpětnou vazbou.
5) Nově přizpůsobená konstrukce pneumatiky Pro lepší výkon při sportovní jízdě…
Počítačově vytvořený design (Computer Aires Design – CAD) a konečná analýza prvků (Finite Element Analysis – FEA) vedly k navržení konstrukčních řešení přední a zadní pneumatiky.
Kontaktní oblast pneumatiky Sportmax Roadsmart byla vylepšena ve třech hlavních oblastech: • optimalizovaná kontaktní plocha při jakémkoli úhlu náklonu poskytuje lepší ovladatelnost a stabilitu, • tvar přední kontaktní plochy má jednolitější formu pro lepší zpětnou vazbu, • kontaktní plocha přední i zadní pneumatiky byla zvětšena, aby poskytovala lepší přilnavost při maximálním úhlu náklonu.
Nový „balónový“ tvar bočnic pneumatiky dodává větší flexibilitu a nižší koncentraci v ramenní části. To optimalizuje rozložení kontaktní plochy a umožňuje lepší zpětnou vazbu při maximálním úhlu náklonu nebo při maximálním zatížení motocyklu.
Vylepšení v provedení pásu FS-JLB a konstrukce pneumatiky také snížily váhu Sportmax Roadsmart (-0,5 kg u 180/55 ZR17). Tento pokles váhy přispívá k lepšímu výkonu při akceleraci a zatáčení. Díky redukci neodpružené hmoty také zlepšuje brzdící vlastnosti a zpětnou vazbu.
Sportmax Roadsmart představuje optimální vyvážení pokročilé technologie poskytnutím vynikající výkonnosti na jakémkoli motocyklu, pro všechny styly jízdy a pro veškeré podmínky na silnici.
Zatímco radiální pneumatiky kategorie sport touring obvykle umožňují dobrou přilnavost, dlouhou životnost, stabilitu nebo ovladatelnost, pneumatiky Sportmax Roadsmart mají ve srovnání se svými konkurenty výhodu v každé z těchto oblastí, zejména na mokrých površích.
Dostupné rozměry Dunlop Sportmax Roadsmart bude v Evropě k dispozici od října 2007 v těchto rozměrech.
Přední 110/70ZR17 M/C (54W) TL 120/60ZR17 M/C (55W) TL 120/70ZR17 M/C (58W) TL 110/80ZR18 M/C (58W) TL 120/70ZR18 M/C (59W) TL 110/80R19 M/C 59V TL *
Zadní 150/70ZR17 M/C (69W) TL 150/70R17 M/C 69V TL * 160/60ZR17 M/C (69W) TL 170/60ZR17 M/C (72W) TL 180/55ZR17 M/C (73W) TL 190/50ZR17 M/C (73W) TL 160/60ZR18 M/C (70W) TL
* k dostání od druhého čtvrtletí roku 2008
Pro více informací navštivte www.dunlop.cz.
PR
|