Milí španělští truckoví přátelé,
Vážení španělští fanoušci,
stěží může něco potěšit autora více, než zjištění, že jeho příspěvek vyvolal polemiku. Dokonce až ve Španělsku. A vzhledem k tomu, že jedna z mých kolegyň ovládá tento kouzelný jazyk, z reakcí španělských příznivců jsem vyrozuměl, kterak jsou pobouřeni skutečností, že se mistrem Evropy pro rok 2007 nestal jejich krajan Antonio Albacete, ale Markus Bösiger. A protože vítězové by se měli chovat velkoryse, pojal jsem rozhodnutí v několika bodech španělským fanouškům, kterých si za jejich přístup k našemu sportu jinak velice vážím, vše vysvětlit.
1. Markus Bösiger získal titul na základě rozhodnutí FIA!
Všichni stoupenci této teorie by měli vědět, že švýcarský jezdec vydělal v Jaramě na rozhodnutí FIA pouhé tři body. O celých sedm bodů však přišel v důsledku rozhodnutí FIA vyloučit trojici Bösiger, Vršecký, Albacete z nedělního závodu v Mostě. Přitom Markus nenesl na kolizi mezi Antoniem a Davidem sebemenší vinu, což prokazatelně dokazují obrazové záznamy. Tým Buggyra však místo hysterických reakcí raději tvrdě pracoval, což se projevilo v dalších závodech. Stejný postup doporučuji i týmu Equipo Cepsa. Mimochodem, pokud by se v Mostě rozhodovalo na okruhu, nemusel by Markus Bösiger v neděli vůbec startovat. Že by rozhodnutí FIA ve prospěch jejich oblíbence zastáncům čistého sportu ve Španělsku jaksi nevadila?
2. Causa Albacete
V průběhu nedělního závodu byl Markus Bösiger potrestán průjezdem boxy v době, kdy suverénně vedl. Jeho „provinění“ spočívalo v tom, že si dovolil po startu předjet Antonia Albaceteho. Tým Buggyra neprotestoval, neboť věděl, že je to zbytečné! Skutečně objektivní fanoušci však museli s Bösigerovou penalizací nesouhlasit.
3. Neděle v Le Mans
Hned po startu byl speciál Markuse Bösigera doslova sešrotován Jeanem Phillipem Bellocem. Tedy jezdcem privátního týmu Lutze Bernaua. Přitom těsné propojení Bernau – Cepsa je všeobecně známo. Ani tento nájezd však ve Španělsku stoupencům čistého sportu nevadil.
4. Neděle v Misanu
V polovině závodu najel Antonio Albacete do před ním jedoucího Bösigera s cílem dostat jej mimo okruh. Udělal to však natolik nešikovně, že se sám propadl na čtvrté místo. Jeho dílo pak dovršil Gerd Körber. Ani po důkladné prohlídce svého mailu jsem neobjevil reakce ze strany objektivních španělských fanoušků, které by oba likvidační zákroky odsuzovaly!
5. Víkend v Jaramě
Milí fanoušci Antonia Albaceteho, skutečně si myslíte, že na domácím okruhu, navíc v závodě, jehož generálním sponzorem je společnost Cepsa, by si FIA dovolila penalizovat místního miláčka bez nezpochybnitelných důkazů? Skutečně si myslíte, že mistři Evropy Egon Allgäuer a Gerd Körber (MAN) měli sebemenší zájem pomáhat svými výpověďmi jezdci na konkurenční Buggyře? Vskutku žijete v představě, že obrazový materiál, který mimo jiné poskytl i tým Atkins (jedoucí na MAN-u) nehovořil jasně o tom, že Antonio prostě a jednoduše porušil pravidla a za to byl právem penalizován?
V Česku máme přísloví, ve kterém se praví: „Kdo s čím zachází, tím také schází.“ V Jaramě zaúřadovala (konečně) spravedlnost. A to je správné. V opačném případě mohl mít truckracing pověst motoristického odvětví, ve kterém nerozhodují schopnosti jezdců, ale zákulisní machinace. Jsem rád, že tomu tak není!
P.S. Jen tak mimochodem, milí španělští fanoušci, pokud kritizujete rozhodnutí FIA, měli byste vědět, že největším bossem FIA pro trucky je Váš krajan pan Juan Pons. Tímto bych mu jménem všech objektivních fanoušků truckracingu rád poděkoval.
S pozdravem
Petr Bošnakov
Buggyra