Vojtěch Štajf potvrdil formu také v Českém Krumlově tisková zpráva
ŠTAJF POTVRDIL V KRUMLOVĚ LETOŠNÍ FORMU První polovinu letošní sezóny Mezinárodního Mistrovství ČR v automobilových rallye zakončil pražský jezdec Vojtěch Štajf se svým olomouckým navigátorem Jirkou Volfem na celkovém třetím místě v hodnocení produkčních vozů a to i díky senzačnímu zisku bronzové medaile na náročné Seat Rallye Český Krumlov.
Posádka Miva Motorsport týmu vstoupila do jihočeské soutěže nepříliš štastně, když se třicetiletý jezdec rozhodl na první sekci obout intermedia, neboť dopoledne při seznamovacích jízdách na této zkoušce pršelo. Odpoledne však byla silnice ve vojenském prostoru Boletice úplně suchá a Štajfovo Mitsubishi proti soupeřům výrazně ztrácelo. V druhé polovině první etapy již posádka, jedoucí opět s vozem z dílen Václava Arazima, zajížděla vyrovnané časy ve špičce kategorie produkčních vozů a v první patnáctce absolutního pořadí.
Do druhé etapy se „létající novinář“ Štajf pustil s velkou vervou, neboť na třetího Karla Trojana, startujícího tentokrát s Lancerem EVO VII, ztrácel pouze necelých deset sekund. Na prvním průjezdu obávané Malontské zkoušky zajel Štajf druhý čas mezi vozy kategorie PV, když na 25-ti kilometrovém testu za lídrem soutěže Cserhalmim zaostal pouze o 1,9 sekundy. Další zkoušku v pořadí, desetikilometrovou záludnou Zátoň, pak Štajf ve své kategorii dokonce vyhrál. Trojana tak odsunul na čtvrté místo a svůj náskok v průběhu dne nadále zvyšoval.
I když se zisk celkové třetí příčky mohl zdát v závěru soutěže jako relativně snadně získaný, Vojtěch Štajf i přes pěkné počasí závod považoval za velmi náročný: „I když Rallye Český Krumlov považuji za nejkrásnější soutěž našeho mistrovství, je tento závod zároveň velmi náročný. Jsou to zejména rychlé a hodně těžké rychlostní zkoušky, mnohdy na úzkých zarostlých silničkách, kde se za každou chybu většinou platí hodně vysoká cena. I když díky nově vyasfaltovaným úsekům na některých místech ubylo uskákaných úseků, ještě hodně zrádných kilometrů zůstalo. My jsme se naštěstí dokázali vyvarovat jakéhokoliv excesu a kromě jednoho pomalého defektu v závěru druhého průjezdu Římovem jsme neměli žádný problém.“
Pražský jezdec je pak s výsledkem i průběžnou bronzovou pozicí spokojen. Žádný z jezdců již nemůže nejhorší výsledek škrtat a tak bude v druhé polovině sezóny záležet nejen na rychlosti, ale i na pravidelném dojíždění. Tomu chce pražský pilot podřídit i taktiku na následujících podnicích: „Škoda porouchané převodovky na Valašské rallye, ale již jsem se s tím smířil a vloni bych za tři dojeté závody ze čtyř byl maximálně spokojen. Proto se na Rallye Bohemia budu snažit opět především bodovat, protože na závodění „na krev“ bude ještě dost času v Příbrami a Třebíči.“
Znamená to tedy, že třicetiletý motoristický novinář hodlá před majitelem svého vozu Arazimem a pilotem svého loňského vozu Cserhalmim srazit paty? „To rozhodně ne, již v Krumlově jsem věděl, že nebýt chybné volby pneumatik, mohli jsme s Jirkou alespoň zkusit štěstí v souboji s těmito dvěma jezdci, dokázali jsme je v Krumlově i na několika jednotlivých zkouškách porazit. Oba ale jeli velmi rychle a musím uznat, že zvláště Tibor byl na této rallye ve skvělé formě. Doufám, že na Rallye Bohemia se nám bude dařit a souboj s Arazimem, Cserhalmim a momentálně čtvrtým Karlem Trojanem bude patřit k ozdobám soutěže. Do Mladé Boleslavi se již nemůžu dočkat!“ uzavřel Vojtěch Štajf.
STAV MMČR V AUTOMOBILOVÝCH SOUTĚŽÍCH 2004 (do 5. Místa) 1. Cserhalmi Mitsubishi Lancer EVO VII 43 bodů 2. Arazim Mitsubishi Lancer EVO VII 35 bodů 3. Štajf Mitsubishi Lancer EVO VII 33 bodů 4. Trojan Mitsubishi Lancer EVO VII 28 bodů 5. Rosenberger Subaru Impreza STi 20 bodů
Milana Vůjtěchová New Age rallying
|