Maličká podložka nepustila Tlusťáka do Chorvatska tisková zpráva
I v Krumlově pokračovala tradiční přetahovaná mezi Tlusťákem a Křížkem. Nakonec se smáli ti třetí vzadu, když se ani jednomu z této dvojice nepodařilo dojet až do cíle. Josef Sedláček vedle další vyhrané soutěže ve třídě zvítězil i ve skupině N. Josefa Koukolu, smířeného s pátým místem ve třídě, nakonec posunulo závodnické štěstí ještě o příčku výše.
Málokdo asi očekával, že ani jeden ze dvou rivalů nejen ve třídě N3, ale i ve skupině nespatří v Krumlově cíl. Na náročné Tisovce, která SAET Rallye zahajovala, šel do čela Tlusťák, k čemuž přispělo i zdržení Křížka za pomalejším vozem. O vedení přišla posádka Motocarsportu Zádveřice až po chybě na čtvrté vložce a pak se až do cíle etapy střídali s Křížkem ve vyhraných vložkách. Rozestupy se však výrazně nezměnily. Do druhého dne nastupovali Antonín Tlusťák s Jiřím Marešem ze druhého místa a ztrátou deseti vteřin.
„Zvykáme si na nové tlumiče a zkouším, jak se chovají při skocích, nebo při dobržďování. Na čtvrté vložce jsem šel pozdě do brzd, musel jsem couvat. Nedařilo se mi zařadit zpátečku, snad desetkrát, nebo patnáctkrát, jsem se o to pokoušel a povedlo se mi to až po dvaceti vteřinách. Jsme zatím druzí ve třídě a myslím, že to není špatné. Budeme mít v sobotu lepší přehled o časech Křížka, Sedláčka i Tarabuse, kteří pojedou před námi. To, že nás porážejí slabší šestnáctky mě nepřekvapuje, zejména Tisovka jim díky lepšímu podvozku více vyhovuje, ale v sobotu se budeme snažit posunout výš,“ řekl v pátek večer Tlusťák a spolujezdec Jiří Mareš jej doplnil: „Myslím, že přes všechno se dnešek vyvíjel docela dobře a zítra se jak jezdec, tak i já, budeme snažit posunout na přední místa.“ Jak řekli, tak i udělali, alespoň na Malontech, kde druhým časem v enkách až na devět desetin smazali Křížkův náskok ve třídě a na následující Zátoni se chystali v útoku pokračovat.
„Na Malontech nám to vyšlo a ve druhém průjezdu jsme se chystali ještě zrychlit. K tomu už nedošlo, protože dva kilometry po startu na Zátoni se na nás přišla podívat ojnice a olej vyteklý z motoru začal hořet. Později jsme zjistili, že to zřejmě způsobila ventilová podložka, která spadla do válce a pak už to šlo rychle. Vypadá to, že do Chorvatska na INA rallye asi nepojedeme a budeme se připravovat v klidu na domácí sprint v Kopné. Ještě bych se rád vrátil k Malontům a poděkoval Davidu Markovi, kterého jsme dojeli a když nás viděl zablikal na nás varovkami že nás vidí, zrychlil a když mohl, hned uvolnil místo k předjetí, takže jsme za ním moc neztratili,“ řekl již do civilu převlečený Antonín Tlusťák, který se v servisu nakonec potkal i se svým soupeřem Křížkem, jehož také zradila technika. Oba pak mohli pogratulovat Katce Trojanové, k jejímu prvnímu vítězství.
Na čele skupiny N však pokračoval boj mezi, nyní již nikým neohrožovanými vozy třídy N 1600 se Sedláčkem a Tarabusem za volanty. Josef Sedláček byl zpočátku nespokojený se svým pomalejším začátkem. Zatímco po celý pátek rozdíl mezi ním a Jaromírem Tarabusem nepřekročil deset vteřin, po Malontech najednou naskočil na 22 s. To Sedláčka zdravě naštvalo a během následujících tří vložek mohutně stahoval, takže před prvním startem v Římově ztrácel opět jen 6,1 s. „Takovou ztrátu na Malontech jsme v minulých letech nikdy neměli, proto jsme ve druhém kole přidali. Čeká nás ještě dvakrát Římov a Kohout, kde jsme vloni vždy dostali, tak doufám, že se to nebude opakovat,“ věřil si Josef Sedláček, tentokrát navigovaný Romanem Vorlem.
Jejich souboj s Tarabusem nakonec rozhodl první průjezd Kohoutem, kde Tarabuse potkal defekt a ten ztratil přes půl minuty. Takovou šanci si již zkušená posádka Sedláček - Vorel nenechala samozřejmě proklouznout mezi prsty. „Míra nám pomohl svým defektem a my jsme pak zvolnili. Minulý rok jsem tady zahájil svou vítěznou serii a kam až jí chci dotáhnout? Čím víc vítězství se podaří, tím to bude lepší,“ odpověděl spokojený Josef Sedláček na otázku kolik vítězství v řadě ještě plánuje. Budeme-li počítat i první místo v loňském Brněnském sprintu s yarisem, dosáhl v Krumlově devátého triumfu v řadě. Takovou bilancí se jen tak někdo pochlubit nemůže.
Třetím želízkem zádveřického týmu byli Josef Koukola a Luboš Novák. Jejich čtvrté místo ve třídě a šesté ve skupině bylo v podstatě maximem, kterého mohli dosáhnout. Na trati však patřili k těm, kteří nebyli k přehlédnutí a to díky tomu, že zejména v neděli, se jim na horizontech po dopadu pravidelně otvíraly zadní páté dveře. „Pátek se nám nijak nezdařil a hodně jsme ztratili hned na Tisovce, která nám nešla a také i díky defektu ve druhém kole,“ vysvětlil umístění na pátém místě po prvním dni jezdec.
V sobotu již byly rozdíly takové, že ve třídě neměli o co závodit vybrali si proto jiného soupeře: „Závodíme s Františkem Markvartem a moc nás to oba baví. Navzájem se porážíme. Situace ve třídě je pro nás daná, takže si jedeme závod pro sebe,“ vysvětloval netradiční duel mezi jejich hondou třídy N1600 a Markvartovou felicií A5 Koukola. Nakonec neměl tak úplně pravdu, protože v samém závěru musel výrazně zpomalit Daniel Běhálek a říčanské duo Koukola-Novák, se nakonec posunulo na konečné čtvrté místo ve třídě. Po dojezdu do cíle si oddychl zejména Luboš Novák, když malinko podcenil své nachlazení a to navzdory teplému počasí neustupovalo, což se nedalo říci o jeho hlasivkách, ty naopak s každou odjetou rychlostní zkouškou slábly.
Milan Hauer
www.motorsport-review.cz
Tisková informace MOTOCARSPORT Zádveřice
http://www.motocarsport.com
|