DTM: Janiš v kvalifikaci patnáctý. Počasí řádí..... tisková zpráva
Náročný páteční den - (04.06.04) Jarek Janiš a tým Sonax Dark Dog AMG.Mercedes měli první den jízd na Lausitzring napilno, jelikož pracovali na nastavení vozu pro zbytek víkendu.
Šampionát DTM měl dva víkendy volné, tento týden pokračuje na Lausitzringu a všichni se těšili na návrat k závodům. První den byly na programu dva devadesátiminutové testy a v obou se ukázala velká konkurence. Janiš byl v prvním testu nejlepším jezdcem s loňskými vozy, ačkoliv tým hodně měnil nastavení. Druhý test již nedopadl tak dobře, ale český jezdec je přesvědčen, že je možné další zlepšení.
Jarek Janiš: „Ráno jsme neodjeli mnoho kol, protože jsme hodně měnili nastavení. Zpočátku jsem s ním nebyl spokojen, ale zlepšili jsme ho a poslední kolo byla trefa do černého. Vlastně jsem byl mým časem trochu překvapen, protože mé nejrychlejší kolo nebylo jezdecky to nejlepší. Do druhého testu jsme šli s cílem dále doladit nastavení. Zítra nás pořád čeká nějaká práce, protože vůz je pořád trochu nedotáčivý, ale celkově to není špatné. Zkoušeli jsme delší jízdy a myslím, že jsme mohl dopadnout lépe, kdybych neudělal drobnou chybu na nových pneumatikách. Nicméně jsme měli dobré časy v jednotlivých sektorech. Doladit vůz není snadné, protože okruh se hodně mění s tím, jak je stále více pogumován. Odstupy jsou tady velmi těsné, očekávám, že v kvalifikaci se to nezmění.“
Kvalifikaci narušilo počasí - (05.06.04) Jarek Janiš zajel v kvalifikaci na závod DTM na Lausitzringu 15. čas, průběh boje o startovní rošt ovlivnilo nevypočitatelné počasí, které promíchalo obvyklé pořadí. Pro českého jezdce to byly první jízdy s vozem AMG-Mercedes CLK na mokré trati.
Předpověď počasí slibovala na sobotu déšť a ten se také dostavil těsně před kvalifikací DTM. Denní program však začal volným tréninkem na suché trati. Tým Sonax Dark Dog AMG-Mercedes se soustředil na doladění nastavení, které skončilo úspěšně. Časy byly stejně jako včera velmi vyrovnané a nejlepší tři jezdce s loňskými vozy dělila necelá desetina. Zhruba půl hodinu před kvalifikací začalo pršet a všechny týmy musely rychle reagovat. Před samotnou kvalifikací pršelo velmi silně, postupně déšť přešel v lehké mrholení a krátce před vypršením časového limitu kvalifikace přestal úplně.
Boj o startovní rošt musel být jednou přerušen kvůli vozům Jerome Bleekemolena a Lauranta Aiella, které uvízly v kačírku ve třetí zatáčce. Podmínky na trati se s blížícím koncem kvalifikace zlepšovaly a pořadí se neustále měnilo. Poslední slovo však měli komisaři závodu. Mnoho jezdců přišlo o své nejlepší časy, protože je zajeli ve chvíli, kdy byla v posledním sektoru žlutá vlajka. Janiš nakonec skončil 15. V superpole vyschla trať natolik, že poslední jezdci již mohli vyjet na suchých pneumatikách, ze zisku pole position se radoval Christijan Albers s vozem AMG-Mercedes třídy C.
Jarek Janiš: „To byl den! Ráno jsme pracovali na nastavení, které jsme hodně vylepšili. Byl jsem velmi spokojen, scházela nám jen totiž desetina na nejlepší loňský vůz a na rozdíl od jiných jsem nevyjel na nových pneumatikách. Asi půl hodiny před kvalifikací začalo silně pršet. Byla to nepříjemná situace, protože jsem s tímto vozem dosud nikdy nejel na hodně mokré trati. Samozřejmě jsme museli upravit i nastavení. První kola jsem jel volněji a snažil jsem se poznat chování vozu. Chová se úplně jinak než formule. Je dost nedotáčivý a není snadné ho dostat do zatáčky. Postupně se zvyšovala má jistota, kolo za kolem jsem se zlepšoval a nakonec jsem se dostal pod dvě minuty.
Tomu pomohlo i to, že před koncem přestalo pršet a podmínky na trati byly lepší. Mé nejlepší kolo ale bylo anulováno kvůli žlutým vlajkám v posledním sektoru. Trochu jsem tam zpomalil, ale komisaři rozhodli o jeho smazání. Nicméně nebyl jsem jediným jezdcem, kterého to postihlo a výsledky se hodně měnily. Startovní rošt bude zítra promíchaný, někteří z favoritů, například Tomczyk nebo Kristensen, jsou vzadu, takže start a první kola budou hektická.“
Arno Zensen, šéf týmu: „Myslím, že to je dobrý výsledek vzhledem k tomu, že to byly Jarkovy první jízdy na vodě s tímto vozem. Je před Mückem, který má s tímto vozem více zkušeností, což je dobré. Věříme, že máme dobré nastavení na sucho a vůz byl při delších jízdách konzistentní.“
Karl Jennings, Janišův inženýr: „Dopoledne bylo velmi vydařené a před kvalifikací jsme byli optimisty. Nicméně déšť změnil všechny naše plány a museli jsme změnit nastavení tlumičů a stabilizátorů. Jarek odvedl dobrou práci, poznával vůz a průběžně zrychloval. Nedotáčivost je na vodě u těchto vozů normální, protože je obtížné zahřát přední pneumatiky.“
Výsledky z volného tréninku, kvalifikace a super-pole naleznete zde.
BPA
|