Volvo V70 pro bezpečnost posádky vozidla 22.10.2007 08:25 - tisková zpráva
Pro optimalizaci ochrany všech cestujících v případě bočního nárazu byly boky karosérie nového modelu Volvo V70 nejen zesíleny, ale současně odlehčeny díky dobře vyvážené kombinaci různých druhů vysokopevnostní oceli (vysokopevnostní oceli, extra-vysokopevnostní oceli a extrémně pevné ultra-vysokopevnostní oceli). Různé komponenty a druhy oceli navzájem spolupracují s cílem minimalizovat průnik cizorodých předmětů do interiéru vozu. Záměrem bylo, aby se celý automobil pohyboval směrem do strany, pryč od narážejícího vozidla.
Nový typ bočního airbagu, který byl poprvé představen u zcela nového Volva S80, dělá ze systému SIPS vyvinutého společností Volvo ještě účinnější bezpečnostní systém. Nové boční airbagy jsou vybaveny dvěma nezávislými komorami. Jednou pro oblast boků a jednou pro hrudník. Vzhledem k tomu, že boky dokáží odolat výrazně větší síle než hrudník, je spodní komora v případě nárazu nafouknuta na pětkrát větší tlak než komora horní. Boční airbagy spolupracují také s nafukovacími clonami a s bezpečnostními výztuhami karosérie, přičemž cílem této spolupráce je zajištění co nejefektivnější ochrany.
Deformační zóny vyrobené z různých druhů oceli
Patentovaná konstrukce přídě Volva V70 je rozdělena do zón, z nichž každá plní v průběhu procesu deformace odlišnou roli. Vnější zóny jsou odpovědné za většinu deformací. Čím více se síly vznikající při kolizi přibližují prostoru pro cestující, tím méně se materiál deformuje. Aby bylo zajištěno, že každá zóna bude mít odpovídající vlastnosti, jsou v různých konstrukcích použity celkem čtyři různé druhy oceli. Kromě běžné karosářské oceli jsou použity tři různé druhy vysokopevnostní oceli: Vysokopevnostní ocel, extra-vysokopevnostní ocel a ultra-vysokopevnostní ocel.
Zóna pro deformace při nízkých rychlostech
Přední nárazník je upevněn na příčníku vyrobeném z hliníku. Upevnění tohoto příčníku na podélných nosnících karosérie bylo zkonstruováno jako deformovatelné prvky. Tyto deformovatelné prvky pomáhají absorbovat síly vzniklé při nárazech v malé rychlosti, aniž by přitom došlo k poškození hlavní konstrukce karosérie.
Zóna pro deformace při vysokých rychlostech
Přímé části podélných prvků jsou vyrobeny z vysokopevnostní oceli, což je vysoce odolný druh oceli optimalizovaný pro vysokou absorpci energie. Tato zóna zajišťuje maximum deformací.
Záložní zóna
Nosníky stáčející se směrem k A-sloupkům slouží jako bariéra chránící prostor pro cestující a také jako záložní zóna pro případné další zmenšení deformací. Jejich tvar navíc pomáhá minimalizovat riziko průniku předních kol do prostoru pro cestující. Namísto toho kolo pomáhá při pohlcování sil vzniklých při kolizi. Tato sekce je velmi robustní a je vyrobena z extra-vysokopevnostní oceli.
Tříbodové upevnění
Rigidní příčník spojuje oba A-sloupky a spodní boční prvky, čímž na každé straně vzniká mimořádně robustní tříbodové upevnění. Tato konstrukce je velmi účinná při ochraně prostoru pro cestující v případě silného nárazu.
Také uložení motoru přispívá k vysoké úrovni bezpečnosti v případě nárazu
Společnost Volvo dbá na bezpečnost svých vozidel i z hlediska uložení pohonných jednotek. Podobně jako ostatní modely vozů Volvo, také nové Volvo V70 je vybaveno napříč uloženým hnacím ústrojím a pohonem předních kol. Tato konfigurace poskytuje motoru pod kapotou více prostoru a pomáhá snižovat riziko jeho průniku do prostoru pro cestující v případě čelního nárazu. Díky svým extrémně kompaktním rozměrům a efektivnímu zabudování do motorového prostoru se podařilo do Volva V70 napříč umístit i šestiválcové motory.
Inforservis UAMK
|