www.car.cz
 

Josef Semerád zvítězil v Matador Cupu 2007. Druhý Pohner a třetí Volf
     25.10.2007 19:22 - tisková zpráva


Těsně před startem páté soutěže seriálu Mistrovství České republiky v rallye oznámil pořadatel šesté a závěrečné soutěže tohoto šampionátu, že soutěž v okolí Hradce Králové je zrušena. Proto o držitelích trofejí v druhém domácím nejprestižnějším šampionátu v rallye rozhodovaly definitivně již výsledky Würth Partr Rally Vsetín. Pochopitelně i Matador Cup 2007 vypsaný při národním mistrovství byl zakončen průjezdem cílovou rampou umístěnou na vsetínském náměstí.
 
Soutěž na Vsetínsku zkomplikovalo počasí a to dokonce tak výrazně, že sobotní dopolední sekce byla zrušena. cartier replica watches Rally Vsetín nebyla dramatická pouze náročnými klimatickými podmínkami, ale i neuvěřitelnou vyrovnaností posádek bojujících o vítězství v absolutním hodnocení soutěže. Do závěrečné erzety startovalo dokonce šest posádek s reálnou šancí na celkové vítězství!
 
Nepředvídatelné počasí pochopitelně velmi ztěžovalo volbu pneumatik a prakticky ideální volba neexistovala. Neboť na posádky čekaly mokré, místy omrzlé a dokonce i zasněžené úseky rychlostních testů. Jako velmi vhodná nejen pro piloty startující v Matador Cupu se jevila sportovní pneumatika Matador SM-1, a proto služeb tohoto pláště využívala převážně většina jezdců na vsetínských erzetách.
Na start závěrečné soutěže Matador Cupu 2007 se postavilo 8 soutěžních posádek. O cenné body sváděly zajímavé souboje soutěžní posádky ve složení: Josef Semerád-Roman Niemetz, Vladimír Barvík-Petra Mynářová, Jiří Volf-Jiří Volf, David Spisar-Lukáš Tichý, Karel Pohner-Jan Husák, Lumír Galia-Ota Hloušek, Radek Majer-Michal Pohořelý a Tomáš Marek-Pavel Malaník.
 
Hned úvodní rychlostní zkouška znamenala konec nadějím dvěma posádkám Matador Cupu. Tomáš Marek doplatil na složité klimatické podmínky, havaroval a citelně poškodil vůz Honda Civic VTi. Lumír Galia naopak doplatil na nefunkční převodovku vozu Škoda Felicia Kit Car.
David Spisar odstoupil z první etapy po úvodní erzetě kvůli poruše elektroinstalace vozu Subaru Impreza Sti, ale mohl využít pravidla Superally a pokračovat v sobotní etapě. Řady odstoupivších rozšířil po druhém rychlostním testu Radek Majer, neboť jej zastavil nefunkční alternátor Škody Felicia.
 
Do soutěže nejlépe odstartoval Josef Semerád, kterého netradičně navigoval Roman Niemetz, neboť stálý spolujezdec Bohouš Ceplecha se zotavuje po nehodě z Jeseníků. Josef Semerád v úvodu dosáhl druhého a prvního času. Po zásluze se ujal vedení v soutěži po dvou erzetách. Výborně zahájil rallye Vladimír Barvík, který měl pro tento závod k dispozici pronajatý vůz Mitsubishi Lancer EVO9. Barvíkovi patřilo po druhé erzetě páté místo absolutně a druhé v Matador Cupu. Barvíka těsně pronásledovala posádka Jiří Volf-Jiří Volf. Karel Pohner vedl s Hondou Civic Type R ovládal třídu A7 a patřilo mu průběžné čtvrté místo v Matador Cupu. Jelikož pro úspěšné posádky Matador Cupu byly připravený finanční certifikáty ve výši 105.000 Kč, daly se předpokládat zajímavé souboje až do samotného cíle vsetínské soutěže.
 
Nejlépe si s tmou během druhé páteční sekce poradil Jiří Volf, přesto se kvůli velké vyrovnanosti jezdců neposunul v průběžném pořadí. Matador Cupu po páteční etapě vévodil Josef Semerád (2.absolutně) před Vladimírem Barvíkem (5.absolutně), Jiřím Volfem (6.absolutně) a Karlem Pohnerem (32.absolutně).
 
Noční sněžení zkomplikovalo zajištění bezpečnosti a pořadatelé se správně rozhodli zrušit dopolední sekci sobotních tří rychlostních zkoušek. Rozhodnutí nejenom o držitelích finančních prémií Matador Cupu muselo tak padnout na dvou úsecích rychlostních zkoušek, které se opakovaly dvakrát. Hned v úvodním testu chyboval Josef Semerád a propadl se v průběžném pořadí až na páté místo. V Matador Cupu se do čela posunul Vladimír Barvík, kterému patřila čtvrtá příčka v absolutním hodnocení soutěže s náskokem osmi vteřin na Josefa Semeráda.
 
Vlivem špatné volby pneumatik dosáhl Jiří Volf až třináctého času a bohužel ztratil bezprostřední kontakt s čelem závodu. Karel Pohner sledoval boje na čele Matador Cupu a čekal na případnou chybu soupeřů, neboť právě Karel Pohner vévodil hodnocení Matador Cupu po čtyřech odjetých soutěžích.
 
Josef Semerád si byl vědom skutečnosti, že chce-li vyhrát Matador Cup 2007, musí v rámci hodnocení poháru být v okolí Vsetína nejrychlejší. Vzhledem ke zrušení závěrečné soutěže v Hradci Králové měl Josef Semerád k útoku na celkové vítězství v závěru seriálu o jednu soutěž k dispozici méně. V závěrečných dvou rychlostních zkouškách podal skvělý výkon a dokázal se posunout z páté na celkovou druhou příčku. Za celkovým vítězem soutěže zaostal v cíli pouze o 1,5 vteřiny. Josef Semerád tak zvítězil nejenom v této soutěži, ale i v celkovém hodnocení Matador Cupu. Vladimír Barvík obsadil ve vsetínské rallye celkovou třetí příčku a v Matador Cupu mu patřila stříbrná pozice jednu vteřinu za Josefem Semerádem.
 
Ačkoliv Karel Pohner získal v celkovém hodnocení Matador Cupu stejný bodový zisk jako Josef Semerád, dle propozic o celkovém vítězství Josefa Semeráda rozhodly tři vítězství v jednotlivých soutěžích.
 
Vladimír Barvík si po předchozích neúspěších v Pelhřimově a Vyškově alespoň částečně spravil chuť na Vsetínsku a připsal si 8 bodů, díky kterým se posunul na celkové 4.místo. Třetí místo na Vsetínsku a i v celkovém hodnocení Matador Cupu získal Jiří Volf. Stabilní výkony dovezly Karla Pohnera nejenom ke čtvrtému místu v soutěži, ale především ke skvělému druhému místu v Matador Cupu 2007.
 
David Spisar byl nakonec klasifikován na 43.místě po technických problémech v úvodu soutěže a získané body jej posunuly na páté místo v Matador Cupu.
 
Würth Partr Rally Vsetín uzavřela nejenom Matador Cup vypsaný při Mistrovství České republiky v rallye, ale byla zároveň zakončila poslední ze tří seriálů Matador Cup, který promotér seriálu Motorsport Kopecký v letošním roce připravil pro posádky startující se sportovními pneumatikami Matador.
 
 
Konečné pořadí Matador Cupu 2007 –Mistrovství České republiky v rallye
 
1. Josef Semerád      30
2. Karel Pohner         30
3. Jiří Volf                  28
4. Vladimír Barvík      18
5. David Spisar          14
6. Lumír Galia            11
6. Radek Majer          11
8. Tomáš Marek        0
 
PR

 
 
Fotogalerie:   Vsetín 2007, před a po havárii Martina Hudce, foto týmu a emk.cz

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose