V prvním kvalifikačním tréninku Epilogu potvrdily svoji suverenitu vozy DTM 26.10.2007 21:25 - tisková zpráva
Epilog
Šestihodinový vytrvalostní závod Divize 4
Automotodrom Brno 26.-27.října 2007
Úvodní části pátečních kvalifikací na šestihodinový závod Epilog 2007 kralovaly vozy v úpravě DTM. S německými speciály týmů AMG M3000 Mercedes a Bohemia Racing Team dokázala držet krok ještě Corvette C5R týmu Renauer Motorsport a Aston Martin britské stáje EDM Motorsport.
Ze stálých jezdců týmu AMG M3000 se během podniku Epilog 2007 posadí za volant jednoho z Mercedesů pouze Adam Lacko. Ve voze se startovním číslem 4 ho bude střídat Jan Daniš, Martin Matzke a Václav Brejla. Druhý Mercedes provede šestihodinovým závodem Miro Konopka, Werner Gusenbauer, Jiří Mičánek ml. a Vladim Kuzminykh. I přes netradiční složení posádek se dnes Mercedesům v úpravě DTM na brněnském okruhu dařilo.
Posádka Konopka-Gusenbauer-Mičánek-Kuzminykh vybojovala s časem 2:06,184 provizorní pole position. Jejich stájoví kolegové Daniš-Lacko-Matzke-Brejla byli o dvě vteřiny pomalejší a čas 2:08,173 stačil v prvním kvalifikačním tréninku na čtvrtou pozici. První řadu provizorního startovního roštu doplnilo kvarteto Maděryč- Björk-Kostka-Janák s Audi A4 DTM týmu Bohemia Racing Team se ztrátou 1,3 vteřiny na první Mercedes.
Na třetím místě se mezi vozy DTM prosadila Corvette C5R, za jejímž volantem se střídá Wolfgang Kaufman a Alexandr Talkanitsa.
Zelený Aston Martin britské posádky Peter Hardman-Nick Leventis zajel nejlepší čas 2:09,124, což stačilo na páté místo. Pouhých třináct kol ujel vůz Pagani Zonda, se kterým do zítřejšího šestihodinového závodu nastoupí Antonín Herbeck a Michael Vorba. I tento nízký počet tréninkových kol ale posádce stačil k tomu, aby se postupně seznámila s brněnským okruhem a desáté kolo s časem 2:09,747 vyneslo šesté místo v první kvalifikaci.
Problémy s převodovkou bohužel předčasně ukončily účast vozu Porsche 966RSR rakouského týmu Jetalliance. Na start sobotního závodu tak nenastoupí jedna z favorizovaných posádek Lukas Lichtner-Hoyer, Karl Wendlinger, Vitus Eckert a Georg Silbermayr.
Časový harmonogram podniku
PÁTEK 26. 10. 2007 |
09,30 - 13,25 |
|
Volné placené tréninky |
|
|
14,45 - 15,45 |
|
Epilog |
1.kvalifikace |
60 min |
17,15 - 17,30 |
|
Epilog |
2.kvalifikace - 1.část |
15 min |
17,40 - 18,10 |
|
Epilog |
2.kvalifikace - 2.část |
30 min |
19,10 - 20,10 |
|
Epilog |
3.kvalifikace |
60 min |
SOBOTA 27. 10. 2007 |
11,00 - 11,20 |
|
Epilog |
Warm-up |
20 min |
11,30 - 12,30 |
|
Historické vozy a motocykly |
Volné jízdy |
60 min |
14,00 - 20,00 |
|
Epilog |
Závod |
6 hodin |
20,15 |
|
Vyhlášení vítězů |
|
|
|
|
|
|
Vstupné
Během podniku Epilog 2007 je vstup na všechny otevřené tribuny (C a T3) ZDARMA.
Vstupné do Paddocku: 100,-Kč/den
Doprava
Pro návštěvníky okruhu bude v sobotu 27.října 2007 v provozu speciální autobusová linka 400
z centra města Brna (Mendlovo náměstí) na okruh a zpět ZDARMA.
Parkoviště pro veřejnost bude otevřeno za tribunou T3.
Parkovné: auto 100,-Kč/den, moto 50,-Kč/den
Doprovodný program
Na parkovišti před řídící věží Automotodromu Brno bude v sobotu probíhat výstava historických automobilů a motocyklů.
V nadboxovém prostoru bude (nejen) dětem k dispozici Sony Playstation2 a autodráha. Pro dámy bude otevřen kosmetický koutek.
V boxu A pak bude pro veřejnost v provozu trenažér formule A1.
PR
|