www.car.cz
 

Epilog 2007 ve znamení zaslouženého triumfu BRTa jeho Audi DTM
     28.10.2007 10:53 - tisková zpráva


Posádka Bohemia Racing Teamu ve složení Milan Maděryč, Thed Björk, Jiří Janák a Tomáš Kostka zvítězila v tradičním závěrečném okruhovém podniku sezóny 2007, kterým byl brněnský Epilog. Sobota 27. října týmu po několika předchozích vítězstvích ve sprintech přinesla odměnu za náročnou sezónu v podobě velkého triumfu také ve vytrvalostním závodě.
 
Šestihodinový maratón představuje tradiční závěr sezóny a Bohemia Racing Team rozhodně neponechal nic náhodě. Přípravě techniky byla věnována jako obvykle veliká péče. „I když už se nejede o mistrovské body, jde o velikou prestiž a dali jsme si záležet. Všem mechanikům patří velké díky,“ řekl ještě před závodem šéfmechanik Mirek Táborský.
 
V pátečních kvalifikacích posádka BRT zajela druhý nejrychlejší čas. Ryze podzimní počasí na polosuché trati nedovolovalo mnoho. „V první fázi tréninku se jelo dost špatně, klouzalo to. Ve druhé byl povrch lepší a ve třetí už zase adheze šla dolů. Přesto právě v ní jsme dokázali dosáhnout druhého nejlepšího času. A to se prosím jelo už potmě, aby si všichni vyzkoušeli jízdu na hraně pod světly,“ líčil Milan Maděryč. Kvalifikace každopádně týmu přinesly sobotní start z první řady. Tomu předcházel klasický warm-up, který bezkonkurenčně nejrychleji zajel právě Milan Maděryč.
 
Epilog byl odstartován ve dvě hodiny odpoledne a za BRT rozjížděl šestihodinovku Thed Björk. Poměrně suverénním stylem ovládl špici startovního pole a začal postupně budovat solidní náskok. Po něm se volantu ujal Milan Maděryč a pokračoval v dobře rozjeté akci. Jako třetí na řadu přišel Jiří Janák a po něm převzal štafetu Tomáš Kostka.
 
I když se pozice týmového AUDI A4 DTM po střídání jezdců, tankování a přezouvání dvakrát z první změnila na druhou, stabilně jezdící piloti ve svých vyhrazených časech dokázali první příčku vybojovat vždy zase zpět. V poslední hodině už měl vůz BRT náskok několik kol na největšího soupeře, kterým  byla tentokrát Corvette C5R pilotovaná Rakušany Kaufmannem a Talkanitsou. Po pěti hodinách však i oni se zamířili do boxu a odstoupili. (závada převodovky, která nešla odstranit)
 
Závěrečnou hodinu se řízení opět ujal švédský pilot Thed Björk. Bylo to v momentě, kdy startovní pole vedl Safety Car kvůli oleji na trati. Startovní pole se za bezpečnostním vozem opět sjelo a smazaly se dosavadní rozdíly. Thed však v té chvíli měl před druhým v pořadí už náskok čtyř kol. Dokázal ho udržet až do samého cíle a jako vítěz proletěl po šesti hodinách pod šachovnicovou vlajkou. „Samozřejmě to nebylo jednoduché, ale celý tým odvedl perfektní práci. Kluci jeli skvěle a slavíme. Je to odměna za celou sezónu. A jestli se v barvách týmu objevím i příští rok? Pokud dostanu pozvání, velmi rád ho přijmu,“ řekl švédský jezdec.
 
Milan Maděryč pochopitelně nešetřil slovy chvály zase na adresu mladých spolujezdců. Výsledek Epilogu podle něj potvrdil úspěšnost celého roku 2007. „Tahle sezóna byla důležitá a myslím, že hlavní je, jak jsme všichni zvládli práci se zcela novou technikou. To, co se u mercedesů pana Charouze učili několik sezón, my jsme zvládli za několik měsíců a nyní jsme nejen konkurenceschopní, ale dokážeme být dokonce lepší. Koho by to netěšilo? No a pro příští sezónu chceme všechno zase trochu posunout.
 
Není tajemstvím, že díky fantastické spolupráci s AUDI Sport jsou na cestě dva nové vozy modelového roku 2005. Bude to další krok dopředu a úroveň českého okruhového závodění půjde zase nahoru,“ uzavřel Milan Maděryč.
 
(27.10. 2007)

 
 
Fotogalerie:   Epilog 2007 objektivem Pavla Malého

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose