www.car.cz
 

Akropolis: Duval po druhé etapě čtvrtý, Märtin testuje
     tisková zpráva


Rallye Acropolis (3. – 6. 6. 2004)
 
Tisková zpráva – 2. etapa
 
Posádka týmu Ford BP Rallye Sport François Duval a Stéphane Prévot dojela do cíle druhé etapy Rallye Acropolis na čtvrtém místě. Za sebou má dramatický souboj tří vozů o druhé místo celkového pořadí. V rozdílu vteřin si střídali pozice s Harri Rovanperäm a Sebastienem Loebem.
 
Přestože byla dnešní etapa kratší než včerejší, byla nepochybně náročnější. Jezdci museli dopoledne absolvovat více než 87 kilometrů bez možnosti zastávky v servisní zóně. Jedinou příležitostí k opravám byl desetiminutový servis, kde posádce mohli pomáhat s údržbou dva mechanici. Použity mohly být pouze náhradní díly převážené v soutěžním voze.
 
Duval s Prévotem se dostali na druhé místo po druhé dnešní rychlostní zkoušce, kdy dělil tři vozy rozdíl pouhé 1,7 vteřiny. 23-ti letý Duval se rozhodl zbytečně neriskovat, ale dále sváděl s oběma jezdci svůj souboj. Na konci dne má náskok 18,4 vteřiny před Finem a 9,8 před Francouzem. Pouze jednou nebyl jeho čas mezi čtyřmi nejlepšími a bezchybně odolává tlaku svých soupeřů.
 
"Bylo to pro nás dobré, i když těžké dopoledne. Některé rychlostní zkoušky pro mě byly úplně nové," říká Duval. "Bylo důležité se vyvarovat větších problémů, protože není žádný prostor pro jejich nápravu. Neudělali jsme žádnou větší chybu, pouze jsme na konci RZ11 najeli na velký kámen. O dvě erzety později jsme po jednom ze skoků dopadli dost tvrdě a řízení pak nebylo úplně v pořádku. Mechanici v servisu vyměnili tyč řízení a upravili geometrii přední nápravy."
 
"Jedu tvrdě, ale zároveň se snažím šetřit auto. Focus je v těchto podmínkách silný, ale někdy je lepší být opatrnější. Je to mezi námi třemi hodně těsné a zítřek bude velmi vzrušující. Čekají mě ale další nové zkoušky, protože loni jsem je kvůli odstoupení neabsolvoval. To bude těžké," dodává.
 
Dnešek znamenal zavedení nového systému SupeRally, který umožňuje odstoupivším posádkám návrat do soutěže. Od roku 2005 se očekává zavedení tohoto systému i s udělováním bodů za každou etapu. Ve zbytku sezóny 2004 bude používán bez možnosti dalšího bodového zisku.
 
Této výhody využila posádka Markko Märtin a Michael Park, která po včerejším odstoupení věnovala dnešek testům svého Focusu RS v barvách Castrolu. Zkoušeny byly nové tlumiče a pneumatiky TDE francouzského dodavatele Michelin. Märtin ale přiznává, že těžko hledá motivaci.
 
"Je těžké se zapojit do hry, když není o co bojovat," říká. "Abyste zajížděl nejrychlejší časy, musíte mít motivaci být nejlepší. Testovat nové díly také není jednoduché, protože při ideálních testech projíždíte znovu a znovu tu samou trať a srovnáváte. To při soutěži pochopitelně dělat nejde."
 
Ředitel Ford BP Malcolm Wilson je s Duvalovým výkonem spokojený. "Dnes jel znovu velmi dobře, speciálně na tratích, které neznal. Jeho souboj s Loebem a Rovanperäm byl dobrý - a oni jeli opravdu tvrdě. Markko má za sebou dobrý testovací den. Zkoušeli jsme pneumatiky pro Turecko a také pracovali na podvozku. Dnešek byl o výdrži a zítra se zaměříme na výkon," říká.
 
 
Pořadí po druhé etapě:
 
1.    SOLBERG, Petter    Subaru Impreza WRC    3.25.19.5
2.    ROVANPERÄ, Harri    Peugeot 307 WRC    3.26.18.0
3.    LOEB, Sebastien    Citröen Xsara WRC    3.26.26.8
4.    DUVAL, François    Ford Focus WRC    3.26.36.4
5.    CARLSSON, Daniel    Peugeot 206 WRC    3.29.58.3
6.    PANIZZI, Gilles    Mitsubishi Lancer WRC    3.30.32.7
7.    STOHL, Manfred    Peugeot 206 WRC    3.31.39.8
8.    TUOHINO, Janne    Ford Focus WRC    3.33.52.8
9.    VOVOS, Aris    Ford Focus WRC    3.34.21.3
10.    WARMBOLD, Antony    Ford Focus WRC    3.38.16.7
 
 
tisk info

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose