PSA - Nárůst obratu ve 3. čtvrtletí 2007 o 11,9 % 31.10.2007 12:06 - tisková zpráva
Nárůst konsolidovaného obratu skupiny ve 3. čtvrtletí 2007 o 11,9 %
Potvrzení cíle dosáhnout ve 2. pololetí provozní marže vyšší než 2 % |
Paříž, říjen 2007:
Za třetí čtvrtletí roku 2007 dosáhl konsolidovaný obrat skupiny 14 024 milionů euro oproti 12 538 milionům euro ve třetím čtvrtletí 2006, což představuje nárůst o 11,9 %. Konsolidovaný obrat ke 30. září 2007 představuje 44 842 miliony euro, což znamená nárůst o 7,7 % oproti konsolidovanému obratu za prvních devět měsíců roku 2006, který dosáhl 41 631 milionů euro.
Obrat Banque PSA Finance ve třetím čtvrtletí 2007 dosáhl 498 milionů euro, což znamená nárůst o 12,2 % oproti třetímu čtvrtletí roku 2006. Za 9 měsíců dosáhl 1 473 miliony euro oproti 1 304 milionům euro ke konci září 2006. Celková hodnota pohledávek před splatností k poslednímu září roku 2007 ve výši 23,2 miliardy euro stoupla o 4,0 % oproti jejich úrovni k 30. září 2006. Uzavírání nových smluv o financování za prvních devět měsíců vzrostlo o 2,9 % na 638 500 smluv a míra penetrace banky dosáhla 25,5 % oproti 25,8 % ke konci září 2006.
Obrat spol. Gefco dosáhl za třetí čtvrtletí tohoto roku 835 milionů euro, což je nárůst o 12,7 % ve srovnání s třetím kvartálem roku 2006. Za 9 měsíců vzrostl o 9,7 % na 2 632 miliony euro oproti 2 399 milionům euro za prvních devět měsíců roku 2006. Podíl externích zákazníků skupiny PSA Peugeot Citroën, který vzrostl o 10,8 %, nadále sílí.
Obrat Faurecia za třetí kvartál 2007 dosáhl 2 815 milionů euro oproti 2 589 milionům euro za stejné období roku 2006, což představuje nárůst o 8,7 %. Za 9 měsíců dosáhl 9 327 milionů euro ve srovnání s 8 569 miliony euro ke konci září 2006. Nárůst obratu ke konci září představuje 8,8 % a 9,0 % za podíl mimo skupinu.
Obrat realizovaný za odvětví činnosti „automobily“ za třetí čtvrtletí roku 2007 ve výši 10 964 miliony euro vzrostl o 12,2 % ve srovnání s třetím kvartálem 2006. V souhrnu za devět měsíců dosáhl obrat 35 134 miliony euro, což znamená zvýšení o 7,3 % oproti obratu za prvních devět měsíců roku 2006, který činil 32 755 milionů euro. Tento výrazný nárůst za třetí kvartál byl zapříčiněn zvýšením obratu nových vozů o 14,4 % způsobeným především nárůstem objemů s pozitivním efektem na ceny a produktový mix.
Ve srovnání s třetím kvartálem roku 2006 produktový mix a cena ve třetím čtvrtletí 2007 vzrostly o 3,0 % a 1,4 %, což potvrzuje tendence vypozorované již v prvním čtvrtletí.
Za třetí kvartál 2007 dosáhl objem prodeje 783 600 vozů, z čehož 734 600 ks kompletních vozidel z linky a 49 000 vozů smontováno pod licencí. Tento objem představuje nárůst 11,9 % ve srovnání s třetím čtvrtletím roku 2006. Za 9 měsíců značky Peugeot a Citroën prodaly 2 547 700 kusů, z toho 2 405 700 kompletních vozidel z linky a 142 000 vozů smontováno pod licencí, což představuje zvýšení o 3,4 %.
Výrazný nárůst prodeje, pokud jde o objem, za třetí kvartál 2007 ve srovnání se stejným obdobím roku 2006, si zčásti vysvětlujeme nízkou úrovní prodejů za třetí čtvrtletí 2006.
V západní Evropě ke konci září 2007 vzrostly registrace osobních a lehkých užitkových vozů o 0,4 %, přičemž značky Peugeot a Citroën dosáhly nárůstu o 0,8 %. Podíl skupiny na trhu dosáhl ke konci září 13,9 % oproti 13,8 % za stejné období předešlého roku. Prodeje za 9 měsíců dosáhly počtu 1 740 900 kusů, což znamená nárůst o 2,5 %.
Za oblast střední a východní Evropy vzrostl prodej za 9 měsíců o 21,6 %, dosáhl 134 000 vozů.
V zemích skupiny Mercosur se na stále dynamickém automobilovém trhu prodeje za 9 měsíců zvýšily o 24,3 % na 152 900 vozů. Skupina zvýšila podíl na trhu v Argentině (14,9 %), její prodeje dosáhly 59 800 prodaných vozů na trhu, který vrostl o 25,4 %. V Brazílii vzrostly prodeje s 91 300 vozy o 23,8 % s mírným posílením podílu na trhu na 5,4 % oproti 5,3 %.
V Číně vzrostl prodej skupiny za 9 měsíců o 3,8 % a dosáhl 151 500 vozů. Podíl na čínském trhu dosáhl 3,9 %. Vývoj za třetí kvartál je lepší díky zvýšení prodejů o 6,8 %.
Na stejně dynamickém ruském trhu vzrostly prodeje ke konci září roku 2007 o 31,9 % ( 28 000 vozů).
Prodeje modelu Peugeot 207 ve výši 387 300 prodaných vozů jsou v souladu se stanovenými cíli. S modelem 107 a pokračující nabídkou 206 posiluje značka Peugeot svoji vedoucí pozici v segmentu B. Značka Citroën těží z výrazného nárůstu prodeje modelu C4 Picasso, který činil 148 000 vozů. S modely C4 Picasso a Xsara Picasso značka Citroën v segmentu velkoprostorových vozů posílila o 68,5 % a v rámci Evropy zaujala v tomto segmentu vedoucí pozici.
Skupina posílila svoji vedoucí pozici na evropském trhu lehkých užitkových vozů s podílem na trhu ve výši 18,6 % ke konci září roku 2007.
Zahájení prodeje modelu Peugeot 308, který byl u prvních koncesionářů k dispozici od poloviny září, plně uspokojilo očekávání značky objemem 1 200 objednávek za den.
ZÁVĚR
V oblasti objemů jsou prodeje v souladu s cíli projektu CAP 2010. Prodeje v západní Evropě pokračují stejnoměrně. V Rusku probíhá vývoj podle předpokladů. Čína se v prvním pololetí potýkala s problémy. Citroën přijal opatření na opětovné získání pozic. Ve východní Evropě a zemích Mercosur prodej předstihuje plán.
Nárůst prodejů skupiny byl realizován s pozitivními efekty ceny a produktového mixu. Za tento zdravý růst vděčíme mimo jiné přísné disciplíně v managementu zásob.
PERSPEKTIVY
Konsolidovaný obrat skupiny by měl pokračovat v růstu oproti poslednímu kvartálu 2006 i v posledním čtvrtletí tohoto roku nejméně v takových poměrech jaké byly za třetí kvartál.
Skupina potvrzuje cíl přesáhnout ve druhém pololetí 2007 hranici konsolidované provozní marže 2,0 %.
KONSOLIDOVANÝ OBRAT
(v mil. euro) |
3. čtvrtletí 2007 |
3. čtvrtletí 2006 |
Odchylka v mil. euro |
Odchylka v % |
Automobily |
10 964 |
9 768 |
+ 1 196 |
+ 12,2 % |
Faurecia |
2 815 |
2 589 |
+ 226 |
+ 8,7 % |
Gefco |
835 |
741 |
+94 |
+ 12,7 % |
Banque PSA Finance |
498 |
444 |
+54 |
+ 12,2 % |
Ostatní činnosti |
(1 088) |
(1 004) |
|
|
PSA Peugeot Citroën celkem |
14 024 |
12 538 |
+ 1 486 |
+ 11,9 % |
(v mil. euro) |
K 30. září 2007 |
K 30. září 2006 |
Odchylka v mil. euro |
Odchylka v % |
Automobily |
35 134 |
32 755 |
+ 2 379 |
+ 7,3 % |
Faurecia |
9 327 |
8 569 |
+ 758 |
+ 8,8 % |
Gefco |
2 632 |
2 399 |
+ 233 |
+ 9,7 % |
Banque PSA Finance |
1 473 |
1 304 |
+ 169 |
+ 12,9 % |
Ostatní činnosti |
(3 724) |
(3 396) |
|
|
PSA Peugeot Citroën celkem |
44 842 |
41 631 |
+ 3 211 |
+ 7,7 % |
CELOSVĚTOVÝ PRODEJ AUTOMOBILŮ SKUPINY
počet vozů* |
9 měsíců 2007 |
9 měsíců 2006 |
Odchylka v množství |
Odchylka v % |
Evropa 18 zemí |
1 740 900 |
1 698 900 |
+ 42 000 |
+ 2,5 % |
z toho Francie |
552 200 |
545 500 |
+ 6 700 |
+ 1,2 % |
Stř. a vých. Evropa
(bez Ruska) |
134 100 |
110 200 |
+ 23 900 |
+ 21,6 % |
Rusko |
28 000 |
21 200 |
+ 6 800 |
+ 31,9 % |
Mersocur |
152 900 |
123 000 |
+ 29 900 |
+ 24,3 % |
Čína |
151 500 |
146 000 |
+ 5 500 |
+ 3,8 % |
Ostatní země |
340 300 |
365 200 |
- 24 900 |
- 6,8 % |
Prodeje celkem |
2 547 700 |
2 464 500 |
+ 83 200 |
+ 3,4 % |
Z toho osobní vozy |
2 231 500 |
2 177 100 |
+ 54 400 |
+ 2,5 % |
lehké užitkové vozy |
316 100 |
287 400 |
+ 28 700 |
+ 10,0 % |
* kompletní vozidla z linky i vozy smontované pod licencí z jednotlivých dílů
Simona Klavrzová
PR manager
Citroën Česká republika, s.r.o.
|