www.car.cz
 

PSA - Nárůst obratu ve 3. čtvrtletí 2007 o 11,9 %
     31.10.2007 12:06 - tisková zpráva


Nárůst konsolidovaného obratu skupiny ve 3. čtvrtletí 2007 o 11,9 %
Potvrzení cíle dosáhnout ve 2. pololetí provozní marže vyšší než 2 %
 
Paříž, říjen 2007:
 Za třetí čtvrtletí roku 2007 dosáhl konsolidovaný obrat skupiny 14 024 milionů euro oproti 12 538 milionům euro ve třetím čtvrtletí 2006, což představuje nárůst o 11,9 %. Konsolidovaný obrat ke 30. září 2007 představuje 44 842 miliony euro, což znamená nárůst   o 7,7 % oproti konsolidovanému obratu za prvních devět měsíců roku 2006, který dosáhl 41 631 milionů euro.
 
Obrat Banque PSA Finance ve třetím čtvrtletí 2007 dosáhl 498 milionů euro, což znamená nárůst o 12,2 % oproti třetímu čtvrtletí roku 2006. Za 9 měsíců dosáhl 1 473 miliony euro oproti 1 304 milionům euro ke konci září 2006. Celková hodnota pohledávek před splatností k poslednímu září roku 2007 ve výši 23,2 miliardy euro stoupla o 4,0 % oproti jejich úrovni k 30. září 2006. Uzavírání nových smluv o financování za prvních devět měsíců vzrostlo        o 2,9 % na 638 500 smluv a míra penetrace banky dosáhla 25,5 % oproti 25,8 % ke konci září 2006.
 
Obrat spol. Gefco dosáhl za třetí čtvrtletí tohoto roku 835 milionů euro, což je nárůst              o 12,7 % ve srovnání s třetím kvartálem roku 2006. Za 9 měsíců vzrostl o 9,7 % na 2 632 miliony euro oproti 2 399 milionům euro za prvních devět měsíců roku 2006. Podíl externích zákazníků skupiny PSA Peugeot Citroën, který vzrostl o 10,8 %, nadále sílí.
 
Obrat Faurecia za třetí kvartál 2007 dosáhl 2 815 milionů euro oproti 2 589 milionům euro za stejné období roku 2006, což představuje nárůst o 8,7 %. Za 9 měsíců dosáhl 9 327 milionů euro ve srovnání s 8 569 miliony euro ke konci září 2006. Nárůst obratu ke konci září představuje 8,8 % a 9,0 % za podíl mimo skupinu.
 
Obrat realizovaný za odvětví činnosti „automobily“ za třetí čtvrtletí roku 2007 ve výši 10 964 miliony euro vzrostl o 12,2 % ve srovnání s třetím kvartálem 2006. V souhrnu za devět měsíců dosáhl obrat 35 134 miliony euro, což znamená zvýšení o 7,3 % oproti obratu za prvních devět měsíců roku 2006, který činil 32 755 milionů euro. Tento výrazný nárůst za třetí kvartál byl zapříčiněn zvýšením obratu nových vozů o 14,4 % způsobeným především nárůstem objemů s pozitivním efektem na ceny a produktový mix.
Ve srovnání s třetím kvartálem roku 2006 produktový mix a cena ve třetím čtvrtletí 2007 vzrostly o 3,0 % a 1,4 %, což potvrzuje tendence vypozorované již v prvním čtvrtletí.
 
Za třetí kvartál 2007 dosáhl objem prodeje 783 600 vozů, z čehož 734 600 ks  kompletních vozidel z linky a 49 000 vozů smontováno pod licencí. Tento objem představuje nárůst       11,9 % ve srovnání s třetím čtvrtletím roku 2006. Za 9 měsíců značky Peugeot a Citroën prodaly 2 547 700 kusů, z toho 2 405 700 kompletních vozidel z linky a 142 000 vozů smontováno pod licencí, což představuje zvýšení o 3,4 %.
 
Výrazný nárůst prodeje, pokud jde o objem, za třetí kvartál 2007 ve srovnání se stejným obdobím roku 2006, si zčásti vysvětlujeme nízkou úrovní prodejů za třetí čtvrtletí 2006.
 
V západní Evropě ke konci září 2007 vzrostly registrace osobních a lehkých užitkových vozů o 0,4 %, přičemž značky Peugeot a Citroën dosáhly nárůstu o 0,8 %. Podíl skupiny na trhu dosáhl ke konci září 13,9 % oproti 13,8 % za stejné období předešlého roku. Prodeje za 9 měsíců dosáhly počtu 1 740 900 kusů, což znamená nárůst o 2,5 %.
 
Za oblast střední a východní Evropy vzrostl prodej za 9 měsíců o 21,6 %, dosáhl 134 000 vozů.
 
V zemích skupiny Mercosur se na stále dynamickém automobilovém trhu prodeje za 9 měsíců zvýšily o 24,3 % na 152 900 vozů. Skupina zvýšila podíl na trhu v Argentině  (14,9 %), její prodeje dosáhly 59 800 prodaných vozů na trhu, který vrostl o 25,4 %. V Brazílii vzrostly prodeje s 91 300 vozy o 23,8 % s mírným posílením podílu na trhu na 5,4 % oproti 5,3 %.
 
V Číně vzrostl prodej skupiny za 9 měsíců o 3,8 % a dosáhl 151 500 vozů.  Podíl na čínském trhu dosáhl 3,9 %. Vývoj za třetí kvartál je lepší díky zvýšení prodejů o 6,8 %.
 
Na stejně dynamickém ruském trhu vzrostly prodeje ke konci září roku 2007 o 31,9 %             ( 28 000 vozů).
 
Prodeje modelu Peugeot 207 ve výši 387 300 prodaných vozů jsou v souladu se stanovenými cíli. S modelem 107 a pokračující nabídkou 206 posiluje značka Peugeot svoji vedoucí pozici v segmentu B. Značka Citroën těží z výrazného nárůstu prodeje modelu C4 Picasso, který činil 148 000 vozů. S modely C4 Picasso a Xsara Picasso značka Citroën v segmentu velkoprostorových vozů posílila o 68,5 % a v rámci Evropy zaujala v tomto segmentu vedoucí pozici.
Skupina posílila svoji vedoucí pozici na evropském trhu lehkých užitkových vozů s podílem na trhu ve výši 18,6 % ke konci září roku 2007.
Zahájení prodeje modelu Peugeot 308, který byl u prvních koncesionářů k dispozici              od poloviny září, plně uspokojilo očekávání značky objemem 1 200 objednávek za den.
 
ZÁVĚR
V oblasti objemů jsou prodeje v souladu s cíli projektu CAP 2010. Prodeje v západní Evropě pokračují stejnoměrně. V Rusku probíhá vývoj podle předpokladů. Čína se  v prvním pololetí potýkala s problémy. Citroën přijal opatření na opětovné získání pozic. Ve východní Evropě a zemích Mercosur prodej předstihuje plán.
 
Nárůst prodejů skupiny byl realizován s pozitivními efekty ceny a produktového mixu. Za tento zdravý růst vděčíme mimo jiné přísné disciplíně v managementu zásob.
 
PERSPEKTIVY
Konsolidovaný obrat skupiny by měl pokračovat v růstu oproti poslednímu kvartálu 2006 i v posledním čtvrtletí tohoto roku nejméně v takových poměrech jaké byly za třetí kvartál.
Skupina potvrzuje cíl přesáhnout ve druhém pololetí 2007 hranici konsolidované provozní marže 2,0 %.
KONSOLIDOVANÝ OBRAT
 
(v mil. euro)
 
3. čtvrtletí 2007
 
3. čtvrtletí 2006
Odchylka v mil. euro
 
Odchylka v %
Automobily
10 964
9 768
+ 1 196
+ 12,2 %
Faurecia
2 815
2 589
+ 226
+ 8,7 %
Gefco
835
741
+94
+ 12,7 %
Banque PSA Finance
498
444
+54
+ 12,2 %
Ostatní činnosti
(1 088)
(1 004)
 
 
PSA Peugeot Citroën celkem
14 024
12 538
+ 1 486
+ 11,9 %
 
 
 
(v mil. euro)
 
K 30. září 2007
 
K 30. září 2006
Odchylka v mil. euro
 
Odchylka v %
Automobily
35 134
32 755
+ 2 379
+ 7,3 %
Faurecia
9 327
8 569
+ 758
+ 8,8 %
Gefco
2 632
2 399
+ 233
+ 9,7 %
Banque PSA Finance
1 473
1 304
+ 169
+ 12,9 %
Ostatní činnosti
(3 724)
(3 396)
 
 
PSA Peugeot Citroën celkem
44 842
41 631
+ 3 211
+ 7,7 %
 
 
CELOSVĚTOVÝ PRODEJ AUTOMOBILŮ SKUPINY
 
počet vozů*
 
9 měsíců 2007
 
9 měsíců 2006
Odchylka          v množství
 
Odchylka v %
Evropa 18 zemí
1 740 900
1 698 900
+ 42 000
+ 2,5 %
z toho Francie
552 200
545 500
+ 6 700
+ 1,2 %
Stř. a vých. Evropa
(bez Ruska)
134 100
110 200
+ 23 900
+ 21,6 %
Rusko
28 000
21 200
+ 6 800
+ 31,9 %
Mersocur
152 900
123 000
+ 29 900
+ 24,3 %
Čína
151 500
146 000
+ 5 500
+ 3,8 %
Ostatní země
340 300
365 200
- 24 900
- 6,8 %
Prodeje celkem
2 547 700
2 464 500
+ 83 200
+ 3,4 %
Z toho osobní vozy
2 231 500
2 177 100
+ 54 400
+ 2,5 %
lehké užitkové vozy
316 100
287 400
+ 28 700
+ 10,0 %
* kompletní vozidla z linky i vozy smontované pod licencí z jednotlivých dílů
 
 
 
 
Simona Klavrzová
PR manager
Citroën Česká republika, s.r.o.

 
 
Fotogalerie:   Epilog 2007 objektivem Jaroslava Marečka

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose