Dan Suchý přivezl z domácího Epilogu zlato a stříbro 6.11.2007 13:38 - Pavel Jelínek
Brněnský závodník a podnikatel zároveň Dan Suchý nechyběl ani letos na závěrečné akci okruhové sezóny, Epilogu. Objevil se za volantem hned dvou podobných vozů BMW M3 GTR spřáteleného týmu K+K Racing a po šesti hodinách se mohli společně radovat ze zlata a stříbra ve třídě do 3500cm2. Takže se jednalo o velmi úspěšnou tečku za celou sezónou.
Dan Suchý startoval s vozem týmu K+K Racing společně s Petrem Kačírkem a Marcelem Kusínem a navíc ještě se druhým týmovým vozem, kde tuto trojici doplnil Matěj Kotrba. Obě posádky s modrými „bavory“ si pak na trati šestihodinového závodu vedly výborně. „S "Kačerama" jsem jel Epilog podruhé a opět jsme dojeli. To svědčí o svědomité přípravě vozu v týmu K+K Racing. Jeli jsme hlavně na jistotu. I menší chyba by znamenala výlet mimo trať a tím i ztrátu v pořadí. Klouzalo to hrozně, nebylo ani mokro, ani sucho, ale tak nějak "slizko". A k tomu teplota 4 až 6 stupňů, takže se ani pneumatiky pořádně neohřály,“ líčí poslední start letošní sezóny Dan Suchý.
Ve vítězném voze jel Dan jako druhý a tedy ještě částečně za světla. S druhým bavorákem pak závod závěrečnou hodinu dojížděl již za naprosté tmy. „Je to výborná tečka po celoroční spolupráci s týmem K+K Racing ve vytrvalostních závodech. Již během roku jsme dvakrát vyhráli tříhodinovku v českém mistráku (letos ještě v neoficiální třídě do 3500cm),“ raduje se Dan, který ve sprintech startoval se svým vlastním BMW M3 GTR a jezdil tedy vlastně „proti“ týmovým kolegům z Epilogu i vytrvalostních závodů.
„V českém mistráku jsem jezdil sprinty se svým bavorákem a tady byla sezóna byla taková rozpačitá. Ze začátku jsme se trápili se změnami na podvozku, pak auto začalo fungovat a na každém okruhu jsme se oproti loňsku zrychlili. Bohužel jsem se ale v závodech nevyhnul ani kolizím, ať už vlastní vinou na maďarském Hungaroringu, nebo cizím zaviněním,“ doplnil Dan. V říjnovém klání divize 4, které bylo součástí A1GP víkendu v Brně, byl totiž sestřelen v cílové zatáčce a jeho oranžový vůz začal dokonce i hořet. V Rakousku na Salzburgringu pak zase Brňanovi "kleknul" motor.
Letos jel jen vybrané závody evropské zóny a ze 14 závodů startoval jen v polovině. Nicméně je přesto zatím klasifikován celkově na 7. místě. „Až na škody na autě během roku jsem spokojen. Dost jsme zrychlili. A do příštího roku chceme pokračovat ve zdokonalování mého oranžového BMW GTR, tak aby jsme byli příští rok zase rychlejší,“ plánuje Dan Suchý.
Vytrvalostní tříhodinovky pak jezdil v týmu K+K Racing v posádce s Kotrbou a až na výpadek v prvním závodě všechny ostatní posádka dojela a navíc úspěšně. Naskýtá se tedy i otázka, zda se Dan s pražským týmem nevydá v úvodu roku do exotické Dubaje na dvacetičtyřhodinovku, kde jeho kolegové již dvakrát startovali.“Láká mne to, ale je to finančně velmi náročné. To, co by stál jeden závod v Dubai, tak za to odjedu půlku sezony…,“ zakončuje naše povídání i plánování Dan Suchý.
Pavel Jelínek
Media servis
Tisková infomace týmu D M Racing
V Brně 4. listopadu 2007
|