Akropolis 2004: Harri s Peugeotem 206 WRC třetí, Marcus nedokončil tisková zpráva
Rallye Acropolis (4. – 6. 6. 2004)
Lamia 6. června 2004 - Pilot Peugeotu Harri Rovanperä dokončil šestý podnik seriálu mistrovství světa v automobilových soutěžích, Akropolis Rally, na třetím místě. Fin během tří dnů řecké soutěže zapůsobil rychlou a spolehlivou jízdou a získal pro sebe i Peugeot cenné body do hodnocení obou šampionátů.
Dnešní etapu tvořilo šest drsných rychlostních zkoušek, rozdělených poledním servisem v Lamii. Harri odstartoval do posledního dne s pevným předsevzetím, udržet si svou pozici na stupních vítězů. Byl rozhodnutý nepodstupovat zbytečný risk, protože místní tratě jsou velice zrádné. Jeho 307WRC byla po celý den spolehlivá a mechanici na ní prováděli pouze běžnou údržbu. Harri ztratil dost času v úvodní etapě, když najel na kámen a poškodil řízení. Včera ho trápily problémy se špatně prořezanými pneumatikami. Mimo těchto malých komplikací prožil bezproblémovou soutěž.
Harri říká: “S výsledkem jsem velmi spokojen, ačkoli jsem si v celém průběhu soutěže nebyl úplně jistý chováním vozu. Když jsem včera projížděl hrbolaté pasáže, neměl jsem dobrý pocit z tlumičů a dnes ráno se to trochu opakovalo. Nejdůležitější poznatek je, že auto je rychlé i spolehlivé. Je jasné, že umíme jet v tempu, které nám zaručuje umístění na špičce startovního pole. Myslím, že jsme před další soutěží v Turecku v dobré pozici. V loňském roce jsem tam i vedl a tak doufám, že se mi podaří udělat ještě lepší výsledek než v Řecku.“
Harriho týmový kolega Marcus Grönholm se první den dostal do čela soutěže, ale včera byl nucen po nešťastném incidentu ze soutěže odstoupit. Na ranní zkoušce poškodil o kámen zavěšení kola. Protože byl v Řecku poprvé testován nový systém SupeRally, měl Marcus možnost startovat i v dnešní etapě – i když bez nároku na bodový zisk. Dnešní etapu tak pojal jako užitečný test před Tureckou Rally.
Peugeot Sport také podporoval mladého Švéda Daniela Carlssona, který za volantem 206 WRC, připravovaném týmem Bozian Racing, dojel na vynikajícím pátém místě. S podobným vozem dojel na bodovaném šestém místě i Manfred Stohl.
Šéf týmu Peugeot Corrado Provera soutěž komentuje takto: “Harri a Risto mají za sebou jednu z nejlepších soutěží za volantem Peugeotu. Po excelentní bitvě skončili na třetím místě a získali pro nás šest bodů. Auto bylo absolutně bezproblémové, jak po stránce výkonu, tak spolehlivosti. Je škoda, že Marcus soutěž nedokončil. Už ale vzhlížíme k Turecku a budeme se snažit získat na každé soutěži co nejvíce bodů.“
Světový šampionát pokračuje za tři týdny v Turecku (25.-27. června). Základna soutěže bude ve městě Kemer. Podmínky budou velmi podobné těm Řeckým. Účastníky tak budou čekat drsné cesty a vysoké teploty. Peugeot se bude snažit zhodnotit poznatky a zkušenosti, které v Řecku získal.
Pořadí v cíli
1. SOLBERG, Petter Subaru Impreza WRC 4.39.06.2 2. LOEB, Sebastien Citröen Xsara WRC 4.39.24.6 3. ROVANPERÄ, Harri Peugeot 307 WRC 4.39.34.5 4. DUVAL, François Ford Focus WRC 4.41.25.6 5. CARLSSON, Daniel Peugeot 206 WRC 4.45.56.3 6. STOHL, Manfred Peugeot 206 WRC 4.49.07.8 7. TUOHINO, Janne Ford Focus WRC 4.50.18.7 8. VOVOS, Aris Ford Focus WRC 4.53.13.2 9. WARMBOLD, Antony Ford Focus WRC 4.55.39.1 10. PANIZZI, Gilles Mitsubishi Lancer WRC 4.58.27.6
tisk info
Jean Claude Lefebvre, Peugeot Sport Communication,
Lucie Kučerová, Peugeot Česká republika
|