www.car.cz
 

Guy Fréquelin tvrdí : Irsko přinese obrat. Tři rozhovory
     12.11.2007 22:44 - tisková zpráva


Guy Fréquelin: Irsko přinese obrat

 

Jak jste zhodnotil vstoupení na Japonské rallye?

„Dlouhé rychlostní zkoušky, timing, náročné tratě a chlad v kombinaci s vlhkým počasím, to vše udělalo z Japonské rallye nikterak snadnou soutěž. Výsledek nebyl pro Sébastiena dobrý, i když mohl být…Fakt, že Loeb a Grönholm museli odstoupit, vystavilo status quo  pro boj na špici hodnocení pilotů a spolujezdců. Séb a Daniel jsou ale dál v kontaktu v boji o titul. Dany a Marc dojeli na druhém místě a neudělali žádnou chybu, což by při jejich menších zkušenostech nepřekvapilo.“

 

Jaká je situace před Irskem?

„Irsko by mělo přinést obrat. Nelze předem napsat všechny body scénáře, ale vycházíme z faktu, že Séb a Daniel ztrácejí na Marcuse čtyři body a mají posední dva pokusy se přes tento rozdíl přenést. Pokud se jim podaří vyhrát Irsko, stejně konečný výsledek záleží na tom, jak si povede Marcus ve Sligu. Kdyby dojel druhý, ztrácel by Loeb dva body a  musel by vyhrát i ve Walesu.“

 

Co vám dalo zkoušení pro Rallye Donegal a Cork?

„Podle toho, co jsem se dozvěděl od posádek, Rallye Irsko nebude snadná. Všichni z týmu říkali, že takový povrch a tratě nejsou nikde jinde. Celá soutěž bude extrémně obtížná zejména pro velice úzké, ale rychlé tratě. A také pro velice kluzký povrch s množstvím záludných míst. Měla by to být velká soutěž a Séb a Daniel se ji pokusí vyhrát. Dani a Marc se pokusí jako obvykle dojet před Marcusem Grönholmem.“

 

Sébastien Loeb

Vyhrát! Není jiná možnost

Jak jste se vyrovnal s tím, že jste nezískal body v Japonsku?

„Nejsem z těch, kdo by se zabýval minulostí.  Raději se dívám dopředu, na dvě rallye, které nás čekají. Daniel udělal chybu, stejně jako ji můžu udělat kdykoli i já. Jezdíme spolu už deset let a bylo to poprvé, co ohlásil z poznámek něco jiného. Okamžitě jsme se vrátili na trať a druhý den ráno pokračovali. To bylo velice důležité.

 

Když Grönholm vypadl, měli jsme výbornou šanci bodovat a zajet dobrý výsledek, ale pustili jsme ji z rukou. Už si nemůžeme dovolit chybovat. Výsledky po Japonsku nás staví do stejné role jako před tím: musíme vyhrát. Nepotřebovali jsme vyhrát pět předcházejících rallye, potřebujeme vyhrát právě tyto dvě poslední.“

 

Letos jste dvakrát v Irku startoval, jak vám to pomůže?

„Nabádali mě, že Irská rallye nebude lehká. Musím ale říci, Donegal a Cork Rallye se jely v jiných regionech než Irská rallye ve Sligu a tratě tak mohou být úplně jiné, než jsme viděli. I tak ale tyto dva starty byly pro Citroën důležitou zkušeností na asfaltu.  Proto Irská rallye bude úplně jiná, než všechny ostatní, které znám. Snad by se dala přirovnat k Rallye Bouquet, která se jede ve francouzském mistrovství. Hrbolaté a úzké cesty v člověku při řízení vyvolávají zvláštní pocit.“

 

Abyste měl šanci na titul, potřebujete vyhrát…

„Nemáme jinou možnost. Vždycky startuji s tím, že chci vyhrát, ale nyní  to platí dvojnásobně. Naše dva předchozí starty v Irsku, zkušenosti Citroënu s asfaltem, konkurenceschopnost C4 WRC na různých druzích povrchu, to vše nám může pomoci stejně jako to, že Dani a Marc, doufám, dojedou před Marcusem.“

 

Dani Sordo

Hlavně předjet Grönholma

 

Povedlo se vám zabodovat v Japonsku na šotolině…

„Byl jsem šťastný, že jsem dojel druhý při mém druhém startu v Japonsku. Zvláště když celá soutěž byla velice náročná a také v ní bylo mnoho nových partií, které jsem neznal. Situace byla složitá a já jsem potřeboval udržet tempo a odrážet útoky Mikko Hirvonena až do cíle.“

 

Následující rallye vás vrátí na asfalt…

„Nečekám, že by irské rychlostní zkoušky byly snadné. Viděli jsme to na vlastní oči při nedávném startu na Cork Rallye. Naše zápisky se na mnoha místech lišily s tím, co bylo aktuálně na trati. Musíme si proto udělat maximum nových poznámek. Udělat tady chybu, k tomu není daleko. Cesty jsou úzké s velmi malým počtem výjezdů, jestli vůbec nějaké jsou.“

 

Jaký máte cíl pro Sligo? Chtěl byste skončit jako v Japonsku?

„To by bylo skvělé, zvláště kdyby Séb a Daniel vyhráli! Všichni začínáme na stejné čáře.  Nikdo nezná tratě a nikdo neví, co může očekávat. Já se s C4 WRC na asfaltu cítím výborně a vím asi, co si s tímto autem na asfaltu mohu dovolit.  Doufám, že pomůžeme Sébovi tím, že dojedeme před Marcusem Grönholmem. Viděli jsme ale na Korsice, že Marcus umí být rychlý také na asfaltu a moji roli vidím i v tom, abych ho dostal pod tlak.“

 

1. etapa – čtvrtek 15. a pátek 16. listopadu: celková délka 386,10 km, z toho 168,07 km měřených v 10 RZ na sedmi trasách. RZ 1 (18.50) : 'Superspeciálka Stormont' (1,82 km) – Pátek: start z asistenčního parku v 7.25 – RZ 2 : 'Geevagh 1' (11,48 km) – RZ 3 : 'Arigna 1' (27,90 km) – RZ 4 : 'Lough Gill 1' (20,57 km) – Seskupení (9.59/20 min) – Asistence A (10.19/30 min) – RZ5 : 'Geevagh 2' – RZ 6 : 'Arigna 2' – RZ 7 : 'Lough Gill 2' – Seskupení (13.23/20 min) – Asistence B (13.43/30 min) – RZ 8 : 'Glenboy' (22,25 km) – RZ 9 : 'Bencroy' (15,44 km) – RZ 10 : 'Drumshando' (8,66 km) – Asistence C (17.49/45 min) – Cíl kolem 21.30h.

 

2. etapa - sobota 17. listopadu : celkem 505,38 km, z toho 118,36 km měřených v 6 RZ na třech trasách. Start - asistence D (6.30/10 min) – RZ 11 : 'Sloughan Glen 1' (27,76 km) – RZ 12 : 'Ballinamallard 1' (17,96 km) –  RZ 13 : 'Tempo 1' (13,46 km) – Seskupení (11.41/20 min) – Asistence E (12.01/30 min) – RZ 14 : 'Sloughan Glen 2' – RZ 15 : 'Ballinamallard 2' – RZ 16 : 'Tempo 2' – Asistence F (17.32/45 min) – Cíl kolem 21.30h.

 

3. etapa – neděle 18. listopadu: celkem 304,77 km, z toho  55,91 km měřených ve čtyřech RZ na čtyřech trasách. Start – asistence G (7.00/10 min) – RZ 17 : 'Murley' (24,70 km) – RZ 18 : 'Fardross' (14,77 km) – RZ 19 : 'Donegal Bay' (14,06 km) – RZ 20 : 'Mullaghmore' (2,38 km).

 

 

Simona Klavrzová

PR manager

Citroën Česká republika, s.r.o.


 
 
Fotogalerie:   Martin Prokop - test Xsary WRC, listopad 2007

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose