www.car.cz
 

Rakouská RAC zatím nezná vítěze. O zlatu Vojtěcha se rozhodne až u zeleného stolu
     18.11.2007 20:37 - Pavel Jelínek


Rakouská RAC zatím nezná vítěze

Závěrečným dílem mezinárodního mistrovství Rakouska v rally byla o druhém listopadovém víkendu 27. Waldviertel Rally, fanouškům rovněž známá pod dřívějším názvem Semperit. Nejpopulárnější rakouská soutěž současnosti, konající se převážně na šotolinovém povrchu, letos naposledy využívala štědré podpory olejářského gigantu OMV,
který se po letošní sezóně rozhodl většinu svých aktivit v rally ukončit. Pořadatelé měli před soutěží velké plány, žádné loučení ve velkém stylu se však bohužel nekonalo. Řada ohlašovaných hvězd svou účast zrušila, podnik navíc poznamenala řada organizačních přehmatů. Svou troškou do mlýna přispělo i počasí, jež z jindy krásné podzimní šotolinové rally učinilo blátivý očistec, v mnohém se podobající proslulé britské RAC Rally.

V nabitém startovním poli, čítajícím více než 120 posádek, nechyběli čeští zástupci. Nejvyšší ambice měli v silné mezinárodní konkurenci Štěpán Vojtěch a Michal Ernst, kteří přijeli zúročit zkušenosti nasbírané v letošním ročníku světového poháru produkčních vozů. Čeští reprezentanti začínali dle očekávání výborně a po páteční etapě jim patřila třetí pozice hned za místními specialisty. Jejich hlavní ofenzíva však přišla v sobotu, kdy se před nimi musel sklonit rakouský šotolinový specialista Beppo Harrach, což značilo postup na druhou pozici. A to Vojtěch s Ernstem ještě netušili, že pro ně stoupání výsledkovou listinou nekončí…

Na trati byl suverénně nejrychlejší domácí miláček Manfred Stohl, pravidelně se účastnící světového šampionátu za volantem Xsary WRC stáje Kronos Citroën. 35letý Vídeňan v Rakousku poprvé startoval s Lancerem deváté evoluce na zemní plyn a v průběhu závodu ovládl většinu rychlostních zkoušek. Překvapení však nastalo při závěrečné technické kontrole. Setrvačník vozu v barvách hlavního sponzora soutěže vážil méně než stanoví předepsaný limit, což znamenalo nekompromisní vyloučení a zároveň velikou ostudu pro celý OMV CNG Rallye Team. Ten se následně proti rozhodnutí sportovních komisařů odvolal, takže výsledky zůstávají neoficiální a o prošetření se postará vyšší instance.

Neoficiální prvenství od zeleného stolu tak získal Štěpán Vojtěch, který se zároveň mohl pyšnit ziskem zlatého kanystru, náležícího nejúspěšnějšímu reprezentantovi OMV. Za jeho zády přijel do cíle polský soutěžák Michal Kościuzsko, který diváky potěšil dravou jízdou s Fiatem Punto Super 2000 zlínské stáje JM Engineering. Tento speciál již letos zažil mnohé a po těžkých haváriích v průběhu sezóny jej mechanici museli postavit prakticky od základů nový. V Rakousku však zlínské stáji vše vyšlo podle plánu - Kościuzsko dovezl vůz na rampu bez škrábnutí a druhá pozice z Waldviertelu je pro těžce zkoušený vůz zřejmě dosud nejlepším výsledkem.

Po výtečném začátku, kdy se dokonce chvíli vyhříval na vedoucí pozici, se nakonec musel smířit s bronzovým věncem hrabě Beppo Harrach, na jehož výsledku se negativně projevily především problémy s prasklou poloosou v samotném závěru rally. Hned za Harrachem přijel do cíle další přední rakouský soutěžák Andreas Waldherr, který poprvé představil divákům Volkswagen Polo Super 2000, s nímž se hodlá zúčastnit kompletního rakouského šampionátu v sezóně 2008. Výsledkem jeho snažení nakonec byla čtvrtá pozice absolutně před početnou smečkou produkčních Lancerů.

Z českých jezdců kromě Vojtěcha výrazněji zazářil pouze zkušený Josef Sedláček, jenž dovedl svoji Fabii na první místo ve třídě A do 1400 kubických cm. Většina ostatních předních našinců cíl neviděla. Lišku a Tošovského zastavily technické závady, Mifkovi pak další chuť do závodění vzalo podivné přidělování časů za zrušené rychlostní zkoušky.

Ze špičky musel velmi brzy vzdát maďarský soutěžák Erik Korda, jehož Subaru Impreza WRC už na jedničce opustilo trať a postaralo se tím o první přerušení soutěže. Na dvojce závod „zabalil“ favorizovaný Slovinec Andrej Jereb, kterého vyřadila z dalších bojů banální závada motoru na jeho Peugeotu 207 Super 2000, a stejný test se po havárii stal osudným také Italu Antoniu Marchiorovi. Dohromady cíl nespatřilo 63 posádek, což svědčí o mimořádné náročnosti soutěže.

Nový ročník rakouského seriálu otevře o prvním lednovém víkendu roku 2008 zimní Jänner Rallye, jež bude opět zahajovacím podnikem devítidílného mezinárodního mistrovství ČR v rally. Rakouská „druhá liga“ - seriál Austrian Rallye Challenge - pak v polovině dubna odstartuje oblíbenou šotolinovou Triestingtal Rallye. 



 

 Jiří Dokulil, ftr-media




 
 
Fotogalerie:   Waldviertel Rally 2007 od Jirky Navrkala

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose