Verze SW Outdoor přichází doplnit řadu 207 26.11.2007 19:49 - tisková zpráva
V červnu 2006 byl v České republice uveden model Peugeot 207 v tří a pětidveřové verzi a stal se tak základem bohaté a různorodé modelové řady, která se postupně prosazuje na poli segmentu B. Po silnicích světa již jezdí na 600 000 vozů 207.
V roce 2007 došlo hned několikrát k posílení řady o nové verze:
Na jaře měl premiéru model 207 CC... krásné zosobnění automobilové svobody v podobě 2 + 2 s ušlechtilou estetikou, skvělými jízdními vlastnostmi, tuhostí a bezpečností, který již ve světě našel 50 000 majitelů a v prodejním mixu řady 207 reprezentuje 12 %.
Následoval 207 RC s geny skutečných sportovců, motorem 128 kW (175 k), sportovními sedadly typu skořepina a 3 000 vyrobených vozů.
V září byla uvedena verze 207 SW, která nabízí nové prostorové dimenze. Pro ty, kteří rádi cestují, je zde vyvážené spojení :
- elegantního a originálně osobitého stylu se střešními „aero“ lištami (na přání),
- mimořádného osvětlení interiéru panoramatickou střechou (dle verze),
- velkorysé vnitřní prostornosti,
- jednoduché variability,
- propracované koncepce z pohledu jízdních vlastností, komfortu a bezpečnosti.
Již ve fázi uvádění na trh v jednotlivých zemích představuje tato nová silueta v průměru 15 % z celkových prodejních objemů řady 207.
A před koncem roku do hry vstupuje ještě další silný hráč – Peugeot 207 SW Outdoor. Svou výraznou osobností jistě zaujme čestné místo v týmu 207.
Nová verze 207 SW Outdoor odráží soudobé trendy, které se zaměřují na netradiční a sportovní jízdní zážitky a snahu o všestranné aktivní vyžití. Tento směr se do světa automobilů promítá rozšiřováním nabídky speciálních siluet jako jsou například sportovní univerzální vozy SUV, velkoprostorové MPV, terénní Cross Over nebo sportovní atleti se silným srdcem.
Peugeot 207 SW Outdoor – ve stylu « off road »
Dynamický přírůstek řady 207 vyniká výrazným stylem. Je to společník na cesty za zábavou a dobrodružstvím a současně pomocník pro každý den.
Jeho mírně zvýšený podvozek a velká kola, široké ochranné lišty karoserie a střešní lišty udávají tón provedení exteriéru. Specifické materiály, variabilita a praktičnost jsou poznávacími znaky interiéru.
Osobitý vnější styl …
Elegantní silueta modelu 207 SW s pronikavými předními světlomety a originálně řešenými prosklenými plochami, které podtrhují design zadních světel, je ve verzi 207 SW Outdoor obohacena o:
- střešní „aero“ lišty v avantgardním stylu (na přání);
- zatmavená zadní i boční okna a pevná boční okénka;
- sportovní přední masku s mřížkou v hliníkové barvě „shadow“.
Nový model se výrazně odlišuje stylem „vozu na cesty a za dobrodružstvím“:
- o 16 mm zvýšená světlá výška vpředu a o 21 mm vzadu;
- originální hliníková kola se specifickými pneumatikami Bridgestone Turanza o rozměrech 205/55R16;
- nový „ochranný“ pás, který zvyšuje robustnost a ochranu karoserie. Skládá se z chráničů podběhů předních a zadních kol spojených boční lištou a krytem spodní části karoserie v délce 1,80 m v šedé barvě « narbonnais ». Sadu ochranných doplňků doplňují ještě chrániče vpředu a vzadu ve stylu vozů 4x4.
Motory na špičkové technologické úrovni…
Verze 207 SW Outdoor jsou poháněny benzínovými a dieselovými motory, které vynikají svou hospodárností a ohleduplností k životnímu prostředí (snížené emise skleníkových plynů CO2).
Benzínové motory VTi
1.4 16V VTi* : 70 kW (≈ 95 k) – 136 Nm při 4 000 ot/min (kódové označení EP3)
* Variable valve lift and timing injection
Tento nejnovější čtyřválec ze skupiny motorů typu « EP » o objemu 1397 cm3 disponuje technologickou výbavou, která je v této kategorii a objemové třídě premiérou. Motor přebírá technologie od svého většího předchůdce, motoru 1.6 VTi, jako je průběžné proměnné časování ventilů sacích i výfukových ventilů vačkového hřídele nebo systém proměnného zdvihu sacích ventilů, který umožňuje regulovat maximální zdvih ventilů v závislosti na sešlápnutí akceleračního pedálu.
1.6 16V VTi : 88 kW (≈120 k) - kódové označení EP6
Se stejnou technologickou výbavou nabízí benzínový motor 1.6 16V maximální výkon 88 kW (120 k) a točivý moment 160 Nm při 4 250 ot/min.
Motor je k dispozici s manuální pětistupňovou převodovkou.
Dieselové motory HDI
Motory jsou vybaveny blokem motoru z hliníku, šestnáctiventilovou mechanikou, výměníkem a systémem přímého vysokotlakého vstřikování paliva (1 600 barů) společnou rampou Common Rail druhé generace. Piezo-elektrické vstřikovače se šesti otvory přesně dávkují palivovou směs, zajišťují její rovnoměrné rozptýlení a spalování je pak maximálně účinné.
V nabídce jsou dvě výkonové varianty:
1.6 16V HDI : 66 kW (≈ 90 k) – kódové označení DV6ATED4
Motor je charakterizován výkonem 66 kW (≈90 k) při 4 000 ot/min a maximální točivý moment 215 Nm vyvíjí při 1 750 ot/min.
1.6 16V HDI FAP : 80 kW (≈ 110 k) – kódové označení DV6TED4 FAP
Výkonově silnější varianta dosahuje 80 kW (110 k) a točivého momentu 240 Nm při 1 750 ot/min, který může být díky funkci « overboost » na posledních třech převodových stupních nárazově zvýšen až na 260 Nm. Tato verze je vybavena turbokompresorem s variabilní geometrií a filtrem pevných částic FAP s aditivní technologií.
Podvozkové části – po vzoru SUV …
Již vnější styl vozu vyjadřuje zaměření na volný čas a dobrodružné výlety, což potvrzují i nové podvozkové části, o 16 mm zvýšená světlá výška vpředu, o 21 mm vzadu a rozměr nových pneumatik.
Mírné zvýšení těžiště přední části dovoluje i u modelu 207 SW Outdoor zachovat vyvážený poměr komfort / jízdní vlastnosti. Mimořádná pozornost byla věnována:
- uvedení zadní příčky 40 000 Nm/mrad (stejná tuhost jako u verze 207 SW HDI), která má současně také plnit funkci příčného stabilizátoru;
- hliníkovým kolům o šířce 6.5″, která optimalizují projev nových pneumatik Bridgestone Turanza 205/55R16V;
- elektrickému posilovači řízení přizpůsobenému novým pneumatikám.
Ve spojení s vynikajícími parametry modelu 207 SW z pohledu tuhosti struktury (0,9 mrad/100 mdaN) přináší tento vyvážený poměr komfortu a jízdních vlastností vysokou míru bezpečnosti a potěšení z jízdy.
Aktivní bezpečnost modelu 207 SW Outdoor zajišťuje u všech verzí systém ABS, elektronický rozdělovač brzdných sil a systém podpory brzdění v kritických situacích. Systém kontroly stability ESP (electronic stability control) je k dispozici na přání – funkce protiskluzu a kontroly odstředivé síly mohou být deaktivovány, aby bylo možné v některých situacích využít veškerý potenciál vozu. Při překročení rychlosti 50 km/h dojde k automatické aktivaci obou funkcí.
Výjimečná nabídka: systém SSP (steering stability programme)
Podobně jako současný model 207 SW má i verze Outdoor 1.6 HDI 80 kW (≈110 k) vybavená systémem ESP funkci SSP, která byla poprvé uvedena u sportovního vozu 207 RC.
Funkce SSP umožňuje propojit funkci ESP s elektrickým posilovačem řízení vozu.
V situaci brzdění na povrchu s různou přilnavostí umožňuje funkce SSP již od začátku brzdit především na přilnavém povrchu vozovky a působením na řízení vozu pomáhá řidiči udržet optimální úhel volantu a předejít ztrátě stability vozidla.
Podle podmínek dochází ke zkrácení brzdné dráhy vozu o 4 až 10 %, což může být v kritických situacích zásadní rozdíl.
Propracovaná pasivní bezpečnost…
Peugeot 207 SW Outdoor má bezpečnostní strukturu převzatou z modelu 207 se dvěma absorpčními kanály v případě čelního nárazu, aktivní opěrku nohy u řidiče a specifické výztuže uzpůsobené siluetě SW pro případ bočního nárazu. Tento ochranný celek doplňuje šest airbagů: dva přední adaptivní airbagy, dva boční, a na přání dva hlavové, pět tříbodových bezpečnostních pásů s navíječi a zvukovou i vizuální indikací nezapnutí (nebo odepnutí na zadních místech), zadní opěrky hlavy a tříbodové úchyty Isofix na zadních bočních sedadlech.
Praktický a prostorný interiér …
Interiér vozu 207 SW Outdoor byl stvořen tak, aby cestující mohli v pohodlně a prakticky zařízeném prostoru sdílet potěšení z jízdy a cestování. Své místo najdou i všechna zavazadla a sportovní náčiní.
Styl interiéru
Provedení interiéru přebírá exkluzivní znaky vnějšího designu vozu 207 SW Outdoor orientované na cestování a volný čas.
Palubní deska v černé nebo černošedé barvě je ozdobena novými dekoračními prvky « grinium chaud » a ukazatele na sdruženém přístroji mají světlý podklad a lesklé chromované orámování.
Sedadla mají praktické kombinované látkové čalounění « Melila », které najdeme i ve výplních dveří. Omyvatelné koberečky chrání původní podlahu vozu.
« Magická » variabilita zadních sedadel…
Podobně jako u Peugeotu 207 SW jsou díky novému řešení zadní části sedadla ve druhé řadě mírně zvýšená a vzhledem k verzi hatchback posunutá dozadu. Díky tomu bylo dosaženo větší prostornosti na zadních místech a cestující se mohou těšit z vynikajícího výhledu z vozu.
Zadní sedadla jsou opatřena důmyslnou kinematikou, která umožňuje jednou rukou sklopit opěradlo na sedák, přičemž opěrka hlavy se sama zasune. Vzniká tak perfektně rovná plocha navazující na podlahu zavazadlového prostoru.
Tento kinematický systém se skládá z táhel a rovnoběžných posuvů. Aktivuje se pomocí ovladače v horní části opěradla, který lze odblokovat z druhé řady sedadel nebo ze zavazadlového prostoru.
Aby variabilita zadní části byla co největší, je zadní sedadlo dělené v poměru 2/3 - 1/3. Sklopení 1/3 sedadla umožňuje přepravovat sportovní výbavu o rozměru až 1,70 m současně se čtyřmi cestujícími na palubě.
Pro pohodlnější manipulaci je 2/3 díl zadního sedadla, který je vybaven středovým pásem a váží 13 kg, opatřen zabudovaným zvedákem, který zpomaluje pohyb opěradla při skládání a naopak pomáhá při zvedání do svislé polohy.
Přístup do zavazadlového prostoru
Přístup do zavazadlového prostoru o objemu 428 l (metodou objemu tekutin) je možný následujícími způsoby:
- otevřením celého víka - nízký práh zavazadlového prostoru s chromovaným chráničem usnadňuje manipulaci s přepravovanými předměty,
- z interiéru vozu – kryt zavazadlového prostoru je dělený na tři části a je opatřen madlem ze strany interiéru i z vnější strany.
Zavazadlový prostor je celý polstrovaný a nabízí řadu důvtipných přihrádek a vylepšení usnadňující převážení nákladu - sítě, oka, popruhy. Pod podlahou zavazadelníku je uloženo rezervní kolo na dojetí 16“ a prostorná schránka nebo plnohodnotné rezervní kolo (v tomto případě schránka chybí).
Se sklopenými zadními sedadly je celkový objem zavazadlového prostoru až po střechu 1 433 l (metodou objemu tekutin).
Aby bylo možné bezpečně využít přepravní kapacitu vozu 207 SW Outdoor až po střechu, je na přání k dispozici síť k uchycení vysokého nákladu, kterou lze upevnit za zadní sedadlo nebo za přední v případě, že je zadní sedadlo sklopeno.
Komfort a zábava…
Peugeot 207 SW Outdoor může být vybaven doplňky na přání z nabídky řady 207 jako je například alarm, osvěžovač vzduchu, systém hi-fi JBL nebo vyhřívaná sedadla jako doplněk v kombinaci s ostřikovači světlometů.
Model 207 SW Outdoor navíc uvádí systém RT4, skutečného průvodce na cesty « 4 v 1 ».
Tato nová generace telematického systému pracuje s pevným diskem 30 GB. Informace se zobrazují na nové barevné obrazovce 7“ 16/9 s moderním způsobem náhledu ve 3D.
Systém zahrnuje:
• navigační systém GPS s kartografickými informacemi všech evropských zemí;
• autorádio tri-tuner se špičkovými audio a multimediálními funkcemi a zcela novou funkcí Juke-box, která umožňuje uložit na pevném disku až 180 hodin hudby ve formátu MP3;
• integrovaný GSM telefon, který umožňuje telefonovat, aniž řidič spustí ruce z volantu;
• audio/video vstup v odkládací schránce spolujezdce, do kterého lze připojit přenosná zařízení (ipod, atd.) ;
• přístup k telematickým službám jako například lokalizace tísňového volání (k dispozici podle země určení).
Odstíny barev karoserie
Barevná škála se skládá z 11 odstínů, z nichž jeden nový je vyhrazen exkluzivně pro model 207 SW Outdoor – šedá « Moondust »
Nemetalické barvy:
Červená Aden
Béžová Parthénon
Metalické barvy:
Černá Obsidien
Šedá Aluminium
Šedá Cendré
Šedá Shark
Šedá Manitoba
Modrá Montebello
Modrá Neysha
Žlutá Lacerta
Šedá Moondust
Radka Matthey
Public Relations
PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.
|