www.car.cz
 

Oficiálně potvrzeno: Evropský titul pro C2 a Simona Jean-Josepha
     26.11.2007 20:13 - tisková zpráva


Potvrzeno:  Evropský titul (ERC) pro Citroën C2 Super 1600 a Simona Jean-Josepha

Potvrzením výsledků říjnové Elpa Rallye odvolacím soudem FIA skončila sezona ERC – European Rally Championship. Pro Citroën to znamená druhou korunu šampiona, kterou nyní pozvedl pilot C2 S 1600 Simon Jean-Joseph, když před tím triumfoval poprvé v roce 2004.

I když potvrzení titulu přišlo takřka měsíc po finále v Antibes, Simon Jean-Joseph, Jack Boyère a všichni v Citroën Sport měli vydařenou sezonu a mohli si tak s odstupem úspěch vychutnat. „Jsem samozřejmě potěšen, je škoda, že jsme nemohli slavit hned po Rallye Antibes s Jackem Boyèrem, týmem PH Sport a Citroën Sport, kteří udělali všechno pro zisk titulu. Jsem hrdý na to, že jsem titul získal. Vždyť jsme na něm všichni tvrdě pracovali. Na začátku roku nebylo jisté, zda budeme závodit po celou sezonu. Citroën a naši partneři nám však plně důvěřovali. Tento výsledek jen potvrdil správnost rozhodnutí pustit se do dobrodružství a udělat pro zisk titulu všechno.“

Manažer klientského programu Citroën Sport Yves Matton byl samozřejmě také spokojený s konečným výsledkem. „Náš cíl na začátku sezony byl – pokusit se získat maximum bodů na prvních třech podnicích šampionátu. Výsledky z úvodu sezony nás povzbudily a rozhodli jsme se pokračovat v soutěži za podpory našich partnerů – Total a BFGoodrich a také Simonových partnerů. Chtěli jsme dokázat konkurenceschopnost a spolehlivost C2 Super 1600, což se nám podařilo v obou případech. Evropský titul je odměnou pro každého v týmu, vždyť všichni mu obětovali úplně všechno. Jsem na ně pyšný.“


Simon Jean-Joseph:
Druhý, ale nesrovnatelný titul

Letos jste vybojoval evropský titul, když jste ho poprvé získal v roce 2004. Který titul bylo těžší vyhrát?
Letos to bylo podstatně těžší. Tehdy jsme na S 1600 měli proti sobě ještě dvoulitrové kit cary, navíc se jelo kompletně na asfaltu. Letos to bylo jiné. Tenkrát byl výkonový rozdíl mezi vozy S1600 a S2000 menší než nyní, teď se navíc několikrát jelo i na šotolině.

Do letošní sezony jste ale moc dobře neodstartoval….
Hned na Mille Miglia nás zastavily technické problémy. V Turecku jsme zajeli několik dobrých časů, ale nebyli jsme schopní čelit vozům bojujícím ve skupině IRC Super 2000, i když jsme na jednotlivých rychlostních zkouškách zaostávali za čtyřkolkami jen kolem půl sekundy na kilometr. Rychlostní průměry šplhaly přes 100 km/hod. Byla to taková vzpomínka na Finsko, akorát bez skoků. Poté jsme se vrátili na asfalt v Chorvatsku, kde jsme dojeli na stupních vítězů, což naše bodové konto výrazně posílilo.

V Polsku jsme poprvé startovali s Citroënem C2 R2, ale i přes naprosto bezproblémový průběh jsme proti vozům S1600 a R3 nevybojovali ani bod. Hodně zklamaný jsem byl z Ypres Rally, kde mě vystrašil shakedown a pak už jsem se nemohl dostat do tempa. Z pohledu celého šampionátu to se mnou rozhodně nevypadalo ideálně, ale měli jsme před sebou ještě pět podniků a ještě se mohlo stát cokoli.

Zlom přišel v Bulharsku?
Pokud jsme chtěli živit naději na titul dál, museli jsme dojet na stupních vítězů. Nakonec jsme byli druzí, jen osmnáct sekund za celkovým vítězem, pro něhož to byla domácí soutěž. Konečně nám začaly věci vycházet, navíc jsem cítil, že už naplno využívám potenciál Citroënu C2 Super 1600. Na Madeiře jsme chtěli získat co nejvíc bodů, podařilo se nám vybojovat bonusové body, když jsme se na poslední vložce první etapy rozdílem dvou sekund dostali na průběžné třetí místo.

Pak jste měl další náročný víkend v České republice.
Barum Rallye patří mezi jedny z nejlepších vzpomínek na letošní sezonu. Problémy s brzdami nás připravily o více než tři minuty, které jsme ztráceli na konci první etapy. Další den jsme ale stále jeli naplno a nakonec z toho bylo páté místo v rámci klasifikace ME. Dalším skvělým momentem byla Elpa Rallye. Jelo se nám skvěle zejména první den, který byl na asfaltu. Druhá část už byla na šotolině, což pro nás už nebylo tak ideální. I tak to byla pro nás fantastická zkušenost. Byli jsme neustále v kontaktu s vozy S2000 a nakonec z toho bylo další druhé místo. Do francouzského Antibes jsme odjížděli s vidinou zisku titulu, ke kterému jsme ale bezpodmínečně potřebovali dojet na stupních vítězů. Nakonec jsme vybojovali znovu druhé místo.

Vedle evropského šampionátu jste se zúčastnil také některých podniků IRC, které jste s týmem Citroënu absolvoval hlavně kvůli propagaci. Co to pro vás znamenalo?
Mým úkolem bylo ukázat potenciál C2 S1600 a C2 R2 zejména v zemích, kde se nejede seriál mistrovství světa. Pro mě to byla možnost poznat nové soutěže, ve vzpomínkách mi zůstalo zejména Rusko, které jsem do té doby znal pouze z médií. Bylo příjemné vidět, kolik lidí se o rallye zajímá. Fenomenální byl také slavnostní start v centru Saint Petersburku.


European Rally Championship (ERC) 2007 – konečné pořadí:
1. Simon Jean-Joseph (64 bodů), 2. V. Isik (57), 3. R. Travaglia (54), 4, E. Garcia-Ojeda (51), 5, M. Solowow (46)…atd..


Simona Klavrzová
PR manager
Citroën Česká republika, s.r.o.


 
 
Fotogalerie:   Erzetka Beroun 2007, foto Pavel Douša

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose