Josef Král vybojoval ve Valencii DRUHÉ místo.Ale byl poté vyloučen 28.11.2007 11:19 - tisková zpráva
Mezinárodní finále Formule BMW – Valencie, Španělsko 25.11.2007
JOSEF KRÁL ZÍSKAL DRUHÉ MÍSTO V MEZINÁRODNÍM FINÁLE FORMULE BMW VE VALENCII
Kvalifikace: 1:17.298 – 3. místo Super pole: 1:18.927 – 2. místo
Rozjíždky: 3x druhé místo
Startovní rošt: 3. místo Závod: 2. místo – dodatečně vyloučen
Český jezdec Josef Král strávil letošní sezónu v britské Formuli BMW v týmu Double R Racing, nicméně do mezinárodního finále Formule BMW nastoupil pod křídly německého týmu Mücke Motorsport. Královým týmovým kolegou pro finále ve Valencii se stal Philipp Eng, který s Mückeho týmem odjezdil kompletní letošní sezónu v německém seriálu.
Již během tréninků se českému jezdci dařilo a při kvalifikaci své skupiny dokázal zajet třetí čas. V té době se stále spolu s týmem snažil zdokonalit nastavení svého vozu. V Super pole pak patřila Královi druhá pozice, překonat jej dokázal pouze týmový kolega Eng.
Následovalo šest rozjížděk, třech z nich se zúčastnil i český jezdec. Ve všech dojel na druhém místě, Nejprve za Engem, posléze dvakrát za Klingmannem. Josef Král jezdil takticky a věděl, že v rozjížďkách nemá smysl příliš tlačit na pilu, důležitější bylo dojíždět vpředu, aby mohl do hlavního závodu odstartovat z co nejlepší pozice.
„Jsem velmi spokojený. Sice se mi nepodařilo v rozjížďce zvítězit, ale jsem vepředu a je důležité neudělat zbytečnou chybu. Vůz se chová na začátku závodu hůře, ale ke konci hodně zrychluji a své soupeře dojíždím. To by mohla být výhoda v hlavním závodě, který je o 7 kol delší než rozjížďky,“ pochvaloval si po sobotě situaci Josef Král.
Do hlavního závodu startoval český jezdec ze třetí pozice. Povedl se mu start, nicméně žádnou pozici nezískal, zato se udržel bezpečně na své třetí příčce. Philipp Eng ve vedení závodu lehce poodjel, zatímco Král útočil na Daniela Morada. Po několika kolech musel Morad závod ukončit kvůli technickým problémům, což byla hodně náročná zkouška pro Krále, který jel těsně za ním.
„Bylo to hodně těsně, protože vůz mu vypověděl službu na výjezdu ze zatáčky a já byl hned za ním. Naštěstí se mi podařilo se vyhnout a bylo to o milimetry,“ popsal nebezpečnou situaci český jezdec.
V další fázi závodu se snažil Král dojet Philippa Enge, což se zprvu dařilo, ke konci závodu ale vůz trochu ztrácel výkon, takže v cíli patřilo českému jezdci druhé místo.
„Za celý víkend jsme nenašli optimální nastavení. V úvodu jsme s Engem vycházeli ze společného základu, ale každý máme naprosto odlišný jízdní styl, takže jsem musel v nastavení pokračovat úplně jiným směrem a vůz nebyl nikdy dokonalý. V první fázi závodu se s vozem ještě dalo jet poměrně rychle, ale ke konci se situace zhoršovala,“ popsal finálový závod Josef Král.
V závěru závodu tedy českému jezdci patřilo druhé místo. Josef Král patřil po celou sezónu k nejrychlejším jezdcům a své kvality předvedl i na mezinárodním finále. Ačkoli Královi uniklo vítězství, druhým místem v mezinárodní konkurenci prokázal svoje kvality a upozornil na svůj talent před celosvětovou závodní veřejností.
Několik hodin po vyhlášení výsledků však přišla špatná zpráva. Ředitelství závodu se rozhodlo zkontrolovat Králův vůz a stejně tak vůz Jonathana Legrise, který skončil pátý. Ačkoli Mückeho tým věnoval zvláštní pozornost kontrole celého vozu, Josef Král byl vyloučen, stejně jako Legris. Oficiálním důvodem byly nehomologované šrouby v dřevěné podlaze vozu, tedy díl, který ani teoreticky nemůže mít jakýkoli vliv na výkonost vozu.
Krále tak potkal stejný osud, jako loni, a je nad míru jasné, že účelové posunutí Klingmanna na třetí příčku pomocí vyloučení českého jezdce je přinejmenším kontroverzní. Josef Král poté obdržel podporu jak od svých fanoušků, tak od mnoha insiderů Formule BMW a to i z řad konkurenčních týmů.
Tento pochybný krok ředitelství závodu však nic neubírá na fantastickém úspěchu českého jezdce, který se dokázal prosadit v nedokonalém voze v mezinárodní konkurenci a navíc na trati během víkendu předvedl několik mistrovských předjížděcích manévrů, které zvedaly diváky ze sedadel.
Český jezdec nesl vyloučení statečně, vědom si pozadí celé události: „Když mi to oficiální představitelé přišli sdělit, ani mě to už nenaštvalo, musel jsem se tomu jenom smát. K tomu už opravdu není co dodat,“ posoudil celou situaci s přehledem Josef Král.
Výsledky závodu – před vyloučením českého jezdce: P. Jezdec Tým Čas 1 Philipp Eng Mucke-motorsport 28:38.290 DSQ Josef Král Mucke-motorsport 28:42.068 2 Marco Wittmann Josef Kaufmann Racing 28:47.518 3 Jens Klingmann Eifelland Racing 28:52.350 DSQ Jonathan Legris Motaworld Racing 28:56.849 4 Sebastian Saavedra Eifelland Racing 28:58.199 5 Carlos Huertas Double R Racing 28:59.183 6 Henry Arundel Fortec Motorsport 28:59.600 7 Daniel Campos-Hull Eifelland Racing 29:02.303 8 Luuk Glansdorp Fortec Motorsport 29:03.591 9 Jordan Williams Team Loctite 29:04.141 10 Niall Quinn AM-Holzer Rennsport GmbH 29:05.516 11 Sam Abay Double R Racing 29:07.434 12 Kimiya Sato Team Loctite 29:15.166 13 Adrien Tambay Eurointernational 29:15.845 14 Matthew Bell Motaworld Racing 29:20.085 15 Thomas Hylkema AM-Holzer Rennsport GmbH 29:21.304 16 Esteban Gutierrez Autotecnica 29:22.940 17 Jack Lemvard AM-Holzer Rennsport GmbH 29:24.954 18 Jazeman Jaafar AM-Holzer Rennsport GmbH 29:25.668 19 Eric Morrow Atlantic Racing Team 29:26.039 20 Zahir Ali Team TARADTM 29:31.145 21 Doru Sechelariu Fortec Motorsport 29:31.145 22 Kevin Mirocha Josef Kaufmann Racing 29:37.041 23 Tom Gladdis Master Motorsport 29:37.204 24 Pedro Bianchini Mucke-motorsport 29:50.612 25 Adam Butler Master Motorsport NCF 26 Daniel McKenzie Fortec Motorsport NCF 27 Mathijs Harkema Josef Kaufmann Racing NCF 28 Daniel Morad Eurointernational NCF 29 Tiago Geronimi Eifelland Racing NCF 30 Maxime Pelletier HBR Motorsport USA DNF 31 Alexander Rossi Eurointernational DNF
Aktuální informace naleznete na následujících webových stránkách:
Zpravodajství, fotografie, komentáře: http://www.f1sports.cz Oficiální stránky Josefa Krále: http://www.josefkral.com
PR
|