Scania rozšířila nabídku nákladních automobilů o novou řadu R tisková zpráva
Shrnutí novinek
Praha, 7. června 2004 – R představuje novou řadu nákladních automobilů pro dálkovou přepravu, která rozšiřuje celosvětovou nabídku vozidel Scania. Ukrývá mnoho zajímavých řešení, která, ač nejsou patrná na první pohled, zásadním způsobem zvyšují spolehlivost a celkový výkon. Zákazníky nejvíce upoutá nové pracoviště řidiče, nižší hmotnost a spotřeba paliva.
Spotřeba paliva V závislosti na charakteru provozu je spotřeba paliva u řady R až o 3 procenta nižší než u dosavadních modelů. Úspor bylo dosaženo kombinací účinků několika úprav, včetně snížení hmotnosti, lepší aerodynamiky a elektronického řízení některých pomocných systémů motoru.
Novinky v kabině · Tři výšky kabiny: nová kabina Highline se zvýšenou střechou tvoří mezičlánek mezi běžnou spací kabinou a provedením Topline · O 145 mm vyšší, prostornější kabiny s téměř rovnou podlahou · Zcela nové pracoviště řidiče · Nová dvojitě prohnutá palubní deska, v dlouhém či krátkém provedení · Nové ovládací prvky a přístroje · Kombinovaná páčka retardéru a systému Opticruise ve sloupku řízení · Tlačítka tempomatu, rádia a palubního počítače na volantu · Nová sedadla řidiče a spolujezdce · Automatická klimatizace · Snadný průchod kabinou, volná podlaha, sklopná řadicí páka · Množství praktických odkládacích přihrádek a skříněk · Základní lůžko v úrovni, která umožňuje pohodlné sezení · Nový tvar přední části kabiny, nové typové označení · Příplatková xenonová světla, zpočátku pouze na modelech s motorem V8 · Plně integrovaná čelní ochrana proti podjetí
Hnací ústrojí · Nová verze dvanáctilitrového motoru o výkonu 420 HP splňuje normu Euro 4 · Motor Euro 3 o výkonu 500 HP nahrazuje V8 o výkonu 480 HP · Zdokonalený systém Scania Opticruise umožňuje rychlejší a citlivější automatické řazení · Tempomat s integrovaným bržděním při jízdě z kopce (s retardérem Scania) · Elektronická ochrana spojky · Elektronicky řízený ventilátor chlazení za příplatek u všech motorů · Elektronicky řízený zdroj stlačeného vzduchu
Rám · Úspora hmotnosti až o 270 kg · Odlehčená výbava tahače · Odlehčená točnice · Tenčí rám s bočními ochrannými rámy z pevnější oceli o tloušťce 7 mm · Lehčí čtyřbodové pneumatické odpružení · Lepší jízdní vlastnosti a vyšší stabilita · Komfortnější a účinnější manipulace s nákladem
Brzdová soustava · Brzdy s antiblokovacím systémem (ABS) nové generace · Elektronicky ovládané kotoučové brzdy nové generace (EBS) s automatickým rozdělováním brzdící síly mezi automobil a přívěs · Upravený brzdový pedál s lepší zpětnou vazbou · Program elektronické stability (ESP), u tahačů 4×2 volitelně
Elektrická soustava · Elektrická soustava založená na sběrnici CAN-bus · Snadná diagnostika a řešení problémů všech elektronických řídících jednotek · Elektroinstalace pro nástavby vyvedená vně kabiny
Palubní počítače · Informační displej ve sdruženém přístroji, který slouží i pro diagnostiku problémů · Volitelný palubní počítač · Služby fleet managementu s volbou flexibilních počítačových platforem
tisk info
www.scania.cz
|