Scania rozšířila nabídku nákladních automobilů o novou řadu R      tisková zpráva
 
 
 Shrnutí novinek 
  Praha, 7. června 2004 – R představuje novou řadu nákladních automobilů pro dálkovou přepravu, která rozšiřuje celosvětovou nabídku vozidel Scania. Ukrývá mnoho zajímavých řešení, která, ač nejsou patrná na první pohled, zásadním způsobem zvyšují spolehlivost a celkový výkon. Zákazníky nejvíce upoutá nové pracoviště řidiče, nižší hmotnost a spotřeba paliva. 
  Spotřeba paliva  V závislosti na charakteru provozu je spotřeba paliva u řady R až o 3 procenta nižší než u dosavadních modelů. Úspor bylo dosaženo kombinací účinků několika úprav, včetně snížení hmotnosti, lepší aerodynamiky a elektronického řízení některých pomocných systémů motoru. 
  Novinky v kabině  · Tři výšky kabiny: nová kabina Highline se zvýšenou střechou tvoří mezičlánek mezi běžnou spací kabinou a provedením Topline  · O 145 mm vyšší, prostornější kabiny s téměř rovnou podlahou  · Zcela nové pracoviště řidiče  · Nová dvojitě prohnutá palubní deska, v dlouhém či krátkém provedení  · Nové ovládací prvky a přístroje  · Kombinovaná páčka retardéru a systému Opticruise ve sloupku řízení  · Tlačítka tempomatu, rádia a palubního počítače na volantu  · Nová sedadla řidiče a spolujezdce  · Automatická klimatizace  · Snadný průchod kabinou, volná podlaha, sklopná řadicí páka  · Množství praktických odkládacích přihrádek a skříněk  · Základní lůžko v úrovni, která umožňuje pohodlné sezení  · Nový tvar přední části kabiny, nové typové označení  · Příplatková xenonová světla, zpočátku pouze na modelech s motorem V8  · Plně integrovaná čelní ochrana proti podjetí 
  Hnací ústrojí  · Nová verze dvanáctilitrového motoru o výkonu 420 HP splňuje normu Euro 4  · Motor Euro 3 o výkonu 500 HP nahrazuje V8 o výkonu 480 HP  · Zdokonalený systém Scania Opticruise umožňuje rychlejší a citlivější automatické řazení  · Tempomat s integrovaným bržděním při jízdě z kopce (s retardérem Scania)  · Elektronická ochrana spojky  · Elektronicky řízený ventilátor chlazení za příplatek u všech motorů  · Elektronicky řízený zdroj stlačeného vzduchu 
 
  Rám  · Úspora hmotnosti až o 270 kg  · Odlehčená výbava tahače  · Odlehčená točnice  · Tenčí rám s bočními ochrannými rámy z pevnější oceli o tloušťce 7 mm  · Lehčí čtyřbodové pneumatické odpružení  · Lepší jízdní vlastnosti a vyšší stabilita  · Komfortnější a účinnější manipulace s nákladem 
  Brzdová soustava  · Brzdy s antiblokovacím systémem (ABS) nové generace  · Elektronicky ovládané kotoučové brzdy nové generace (EBS) s automatickým rozdělováním brzdící síly mezi automobil a přívěs  · Upravený brzdový pedál s lepší zpětnou vazbou  · Program elektronické stability (ESP), u tahačů 4×2 volitelně 
  Elektrická soustava  · Elektrická soustava založená na sběrnici CAN-bus  · Snadná diagnostika a řešení problémů všech elektronických řídících jednotek  · Elektroinstalace pro nástavby vyvedená vně kabiny 
  Palubní počítače  · Informační displej ve sdruženém přístroji, který slouží i pro diagnostiku problémů  · Volitelný palubní počítač  · Služby fleet managementu s volbou flexibilních počítačových platforem 
 
  tisk info 
www.scania.cz 
 
     
				 |