V Mostě bojovaly historické vozy i stroje z okruhového mistrovství tisková zpráva
Všechny druhy počasí, snad kromě sněhové vánice si na mosteckém okruhu o víkendu vyzkoušeli závodníci při podniku s názvem Duhová Energie GT Clasic Grand Prix 2004. Prudký déšť, zima a oblačno, dusno a pak i slunečno a vedro, tomu všemu museli přizpůsobovat své vozy i chování na trati. Nosnými závody byly bitvy historických vozů kategorií GTC a TC, které se jezdí pod záštitou FIA. Hodně atraktivní byla sobotní tříhodinovka a nedělní sprint Divize 4 cestovních vozů republikového okruhového mistrovství. Na AUTODROMU MOST závodily také formule a cestovní vozy německé VfV Autogruppe, motokáry z mezinárodního seriálu Superracekart a fabie z chorvatského poháru juniorů.
Nostalgická krása historiků z celé Evropy, jejichž startovní listiny jsou děleny nejen podle kubatury motorů, ale i roku výroby, uchvátila motoristické fanoušky. Dva hlavní závody ve třídě FIA GTC ´65 vyhrál Němec Hans-J. Malsbenden na Chevroletu Corvette. Závody cestovních vozů FIA TC ´65 nejlépe zvládl jeho krajan Dieter K. Anton s Alfou Romeo GTA a rakouský pilot Wolfgang Schachinger na silném BMW pro sebe získal vítězství v kategorii mladších vozů FIA GTC TC ´76.
Sobotní vytrvalostní závod domácího šampionátu cestovních vozů opět ovládla dvojice Antonín Charouz a Tomáš Enge s vozem Mercedes Benz CLK v úpravě DTM. Během tří hodin stihli odkroužit celkem 113 okruhů, což se v tomto ohledu dá považovat za rekordní porci. V absolutním pořadí druhá skončila posádka Milan Maděryč a Jarolav Páral na Audi A4 ST, kteří objeli v časovém limitu mostecký okruh celkem 106 krát. Třetí dojel slovenský tandem Milan Bezák a Andy Studenič s vozem porsche 911 GT3 Cup. Ti měli na vítězný mercedes v cíli ztrátu rovných deseti kol. Závod byl opepřen hned několika napínavými momenty, z nichž první přišel velice brzy po letmém startu.
V nájezdu do technické pasáže došlo k hromadné kolizi, z níž nehůře vyšlo porsche 911 GT2 polských jezdců Stanca a Januse. Mezi výkonově srovnatelnými vozy se závod rozhodoval také při tankování paliva, přezouvání obutí a střídání jezdců v boxech. V nájezdu před boxy viděli diváci také jeden z dalších hodně napínavých okamžiků, když se blížilo porsche 996 GT3 RS, za jehož volantem se střídali Josef Venc a Miro Konopka. Zadní část vozu náhle vzplála několikametrovými plameny a pilot musel velice rychle opustit své pracoviště. Naštěstí se pořadatelům spolu s hasičskou službou podařilo požár velice rychle uhasit a zažehnat tak obrovské nebezpečí.
Bez zásadních nehod se naštěstí obešly nedělní krátké sprinty Divize 4, které jsou z bezpečnostních důvodů rozděleny na dva závody vozů o kubatuře nad a pod 1600 ccm. Ve sprintu silnějších strojů se schylovalo k prolomení dosavadního zvykového práva Antonína Charouze. Po oficiálním termínu se totiž do závodu přihlásil také polský pilot Max Stanco se speciálem Saleen S7-R a s výkonově srovnatelným vozem startoval do třináctikolového sprintu až ze samého chvostu dvacetičlenného startovního pole. Během několika okruhů už dýchal mercedesu na záda a pak se mu dokonce v zadní tehnické pasáži okruhu podařilo stříbřitý speciál předjet.
Cílem projel s náskokem sedmi desetin sekundy před Charouzem a třetím Milanem Maděryčem na Audi A4 ST. Při kontrole jeho vozu byly však technickými komisaři odhaleny nepovolené úpravy výfukového systému a Stancův výsledek byl anulován. Na třetí pozici se tak posunul Milan Bezák na pohárovém porsche 911 GT3.
Sprint slabších vozů vyhrál Josef Paseka na fabii před Petrem Kolářem na pick - upu a Jiřím Bažatou s další fabií. Pblíbený český vůz v pohárové úpravě přijeli do Mostu předvést chorvatští závodníci, kteří se účastní INA Fabia Junior Cupu. První závod identických, téměř sériových vozů vyhrál Damagoj Perekovič před Ante Aldukem a Vilko Kustecem. Stejný výsledek měla pak i odpolední druhá jízda.
Další pokračování šampionátu Superracekartů mělo v Mostě na programu dva závody. V prvním vyhrál Němec Simon před svými krajany Sadurskim a Elkmanem. Na krásném osmém místě dojel český závodník Michal Barták. V nedělním druhém závodě skončil Barták až devatenáctý, když na čele dojeli francouzský závodník Daniel Payart před Rakušanem Mairzetem a Němcem Hennigem.
MMČR D4 Vytrvalostní
1. Charouz/Enge (CZ/CZ Mercedes Benz CLK -DTM) 3:00:57.171, 2. Maděryč/Páral (CZ/CZ Audi A4 ST) - 7 kol, 3. Bezák/ Studenič (SK/SK Porsche 911 GT3 Cup) - 10 kol.
MMČR D4 nad 1600 ccm Sprint
1. Charouz (CZ, Mercedes Benz CLK -DTM)20:00.776, 2. Maděryč (CZ Audi A4 ST) - 1:27.385, 3. Bezák (SK Porsche 911 GT3 Cup) - 1 kolo.
MMČR D4 do 1600 ccm Sprint
1. Paseka (CZ, Škoda Fabia) 24:08.172, 2. Petr Sýkora (CZ, Škoda Pick-up) -8.373, 3. Jiří Bažata (CZ, Škoda Fabia) -9.074.
tisk info
|