www.car.cz
 

Tomáš Kotek a jeho sezóna 2007, zakončená titulem ME
     5.12.2007 19:11 - tisková zpráva


Portugalsko, Montalegre, 5. – 6. 5. 2007

Trať s velmi dlouhou a širokou startovní rovinou perfektně vyhovovala Hondě i Tomášovi. Největší obavy jsme měli z domácího Paula Barose s velmi rychlým Oplem. Ve finále Tom vyhrál s dostatečným náskokem před Barosem, Padgurskisem a Kozakem. Častoral dojel přes problémy s motorem pátý.

 

Francie, Essay, 12. – 13. 5. 2007

Nejrychlejší evropská trať opět vyhovovala Tomovi i Hondě. Obrovská konkurence domácích jezdců hodně zvedla laťku. Před závodem bychom brali jistotu pátého místa. Ve finále jasně vedl Sebastian Tertrais. Tom si hlídal druhou pozici před stále dotírajícím Nazaire Quincéem. Čtvrtý dojel Častoral před dalším Francouzem Julienem Debinem a Litevcem Padgurskisem.

 

Maďarsko, Nyirad, 2. – 3. 6. 2007

Velmi technická a náročná trať Hondě moc nesedí – auto se těžko drží v ideální stopě – chová se nedotáčivě. První den problémy se spojkou (prasklý simering). Ve finále vyhrál s dostatečným náskokem Častoral. Tom druhý těsně před Litevcem Padgurskisem a Vallem z Norska. Šestý byl Rakušan Sepp Strobl.

 

Rakousko, Greinbach, 9. – 10. 6. 2007

Nejméně zajímavá trať s ukrutně dlouhou levou zatáčkou a hodně děravou šotolinou. Trať která Hondě moc nesvědčí. Tom jel na jistotu. Vyhrál Častoral před Tomem. Třetí Jarmo Hallman a čtvrtý Hari Korkiakoski vydělali na tvrdém souboji Padgurskise s Polákem Kozakem. Ten byl nakonec za nesportovní jízdu vyloučen. Padgurskis byl klasifikován jako pátý, Strobl šestý.

 

Švédsko, Höljes, 30. 6. – 1. 17. 2007

Nejhezčí trať seriálu se dvěma skoky, širokou klopenou zatáčkou a úseky, které jsou na srdce. Ve velké konkurenci domácích jezdců vyhrál Tom měřený trénink. V první jízdě byl atakován Polákem Kozakem a dostal nepochopitelně napomenutí. Nakonec získal pole position ve finále B. Při souboji s Litevcem Padgurskisem o postup do áčka došlo ke kolizi, za kterou dostal Tom černou vlajku (Litevec se po závodě Tomovi omluvil). Souboje Kotka s Padgurskisem využil Častoral a zajistitl si postup do finále A. To vyhrál domácí Niklas Hagström před Mattiasem Thörjessonem a Častoralem. Čtvrtý byl další Švéd Peter Hedström, pátý a šestý byli Finové Korkiakoski a Hallman.

 

Norsko, Momarken, 7. – 8. 7. 2007

Ne úplně ideální trať namotaná uprostřed klusáckého oválu s nebezpečným skokem. Po vydatných deštích na hranici regulérnosti. Ve finále zůstal na startu Častoral s prasklou poloosou. Tom dostal v první zatáčce velkou bahenní lázeň, ve které se dostal z ideální stopy do hlubšího bláta. Ztrátu kterou v blátě nabral nedokázal přes veškerou snahu snížit. Vyhrál Padgurskis před Thörjessonem, Hallmanem a Hedströmem. Kotek byl pátý, Častoral šestý.

 

Belgie, Maasmechelen, 11. – 12. 8. 2007

Pěkná, rychlá, technická trať, která seděla Hondě i Tomovi. Ve finále odstartoval nejlépe a jel celé finále na prvním místě. Občas dostal ránu zezadu, ale to bylo ještě v mezích (odnesl to pouze nárazník, zadní výztuha a vyboulená podlaha v kufru). Hlavní akce nastala až v posledním kole, když Častoral v zoufalém pokusu o předjetí naboural do Kotkova levého boku. V okamžiku nárazu nedokázal sportovní komisař ze svého místa jednoznačně určit míru zavinění Častoralem. Na základě protestu Kotka, byly shlédnuty záznamy a fotografie, které úmysl vyřadit Kotka nárazem z dalšího boje jednoznačně prokázaly. Závody nakonec vyhrál Snoeijers před Hallmanem a Kozakem. čtvrtý byl klasifikován Bánkuti před Kotkem a Častoralem.

 

Holandsko, Valkenswaard, 18. – 19. 8. 2007

Nezajímavá trať s depem umístěným uprostřed a zatáčkou pojmenovanou po Perovi Eklundovi, ve které končí auta v hlubokém písku i po malé chybě. Trať pro Hondu celkem neutrální – ani dobrá ani špatná. Tom měl při startu do finále celkem smůlu, když startoval z pozice, na kterou se v předešlé jízdě vysypalo z jednoho vozu divize 1 velké množství písku (z Eklundovy zatáčky). Po startu měl plné ruce práce, aby udržel alespoň druhou příčku. Vyhrál Častoral, který neudělal chybu, na kterou za ním jedoucí Tom čekal. Třetí byl Padgurskis, čtvrtý Snoeijers, pátý Korkiakoski a šestý Hallman.

 

Polsko, Slomczyn, 15. – 16. 9. 2007

Rovná, místy hodně kluzká trať Hondě sedí. Tom vyhrál měřený trénink, první i druhou sérii rozjížděk. Po bezvadném startu se ujal vedení finálové jízdy, během které neudělal žádnou chybu a s bezpečným náskokem vyhrál před Kozakem a Vallem. Častoral byl čtvrtý, Padgurskis pátý a Bánkuti šestý.

 

Česko, Sosnová, 22. – 23. 9. 2007

Rychlá trať s rychlou šotolinou Hondě i Tomovi sedí. Tom vyhrál měřený trénink, první i druhou sérii rozjížděk. Závod byl velice dramatický a tisíce diváků sledovalo souboj dvou závodníků Romana Častorala a Toma Kotka doslova se zatajeným dechem. Hlavně pak při opakovaném startu, kdy zasvěcení věděli, že je riziko defektu extrémně namáhaných dílů a že také nemusí závěrečný nápor vydržet. Roman šel do opakovaného finále zcela naplno a  z jeho jízdy bylo cítit, že pokud to půjde, tak do Toma "nastoupí"...

 

Ten však celou situaci vycítil a ve třetím kole ze šesti, v zatáčce po cílové rovině, záměrně pustil svého rivala před sebe, čímž mu sebral poslední možnost, jak si na titul Mistra Evropy 2007 sáhnout. Zcela s jistotou dojel Tom Kotek na druhém místě tohoto závodu a z pomyslného trůnu Evropského krále letošního ročníku rallycrossu ho už opravdu nikdo "nesundá".

 Více také zde.

 

Tomáš Kotek – stručný sportovní životopis:

Narozen 25.6.1987

V pěti letech poprvé usedl do dětské buginy (Racer Buggy) a na jaře 1994 v ní poprvé závodil. O rok později získal první vítězství v pohárovém závodě a v roce 2000 byl první v mistrovském závodě. V necelých 15 letech se stal nejmladším závodníkem v seriálu mistrovství Evropy v rallyecrossu a byl zapsán do české Knihy rekordů. V roce 2003 získal za třetí místo první evropský věnec a v následujícím roce debutoval v Portugalsku v reprezentaci. Loni  dosáhl první evropské vítězství na závodech v Norsku a stal se nejlepším českým juniorem. Získal také cenu Jiřího Sedláře pro nejtalentovanějšího automobilového závodníka v ČR. Letos vybojovat titul mistra Evropy v rallyecrossu v divizi 2.

 

 

Prvenství:

1. závody – jaro 1994 v Klatovech (Racer Buggy)

1. vítězství v pohárovém závodě – léto 1995 v Brně (Racer Buggy)

1. vítězství v mistrovském závodě – jaro 2000 v Roztokách (Racer Buggy)

1. start v závodě mistrovství Evropy – Sosnová 2002. Tehdy startoval jako nejmladší závodník v historii v necelých patnácti letech a tím se zapsal do české Knihy rekordů

1. cena Fair Play – Sedlčany 2002

1. evropský věnec – 3. místo v Norsku 2003

1. reprezentační start za Český národní tým – jaro 2004 v Portugalsku

1. vyhraný seriál pohárových závodů – únor 2006, Příbram

1. evropské stříbro – Maďarsko 2006

1. vyhraný měřený trénink – Norsko 2006

1. evropské zlato – Norsko 2006

dvoustý závod – Polsko 2006

1. vítězství v MČR – Rakousko 2006

nejlepší junior (do 25 let) – sezóna 2006

Cena Jiřího Sedláře pro nejtalentovanějšího automobilového závodníka v ČR – za sezónu 2006

1. „čistý“ závod v ME (nejlepší měřený trénink, vítěz rozjížděk, vítěz finále) – Polsko 2007 

1. titul Mistra Evropy – září 2007

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose