V sobotu 8. prosince oslavil své dvaatřicáté narozeniny jezdec týmu Buggyra International Racing System David Vršecký. Jeho sportovní kariéra je pevně spjata se značkou Buggyra, v jejíchž barvách vyhrál celkem devět pohárových závodů. David Vršecký má na svém kontě tři třetí místa v celkovém hodnocení (2003,2004 – SRT, 2007 – RT) a je vůbec jediným jezdcem, kterému se podařilo zvítězit na legendárním Nürburgringu v obou třídách.
Spolu s Markusem Bösigerem se může pyšnit titulem mistra Evropy dvojic. V únoru 2004 vytvořil v Dubaji světový rychlostní rekord v jízdě závodním tahačem na letmý kilometr. Nejúspěšnější český trucker nového tisíciletí!
Z Brazílie exkluzivně Jan Kalivoda!
Od pondělního večera působí v hlavním městě Brasília dvojice týmu Buggyra International Racing Systém ve složení Mario Kress – Jan Kalivoda, přičemž barvy evropského truckracingu dále hájí Egon Allgauer a Fabien Calvet. Na sobotu je naplánován přílet Jochena Hahna.
Včerejší den strávila dvojice K + K (Kress a Kalivoda) po probdělé noci na okruhu Nelsona Piquet. Právě na něm totiž probíhají od minulého týdne přípravy na závěrečný devátý závod prestižního domácího truckového šampionátu. Toho se účastní jen místní jezdci, přičemž svou popularitou truckracing předčí i závody F1. Závodní víkend bude zahájen v sobotu měřeným tréninkem, v neděli se pak pojede kvalifikace a hlavní závod.
Pro evropského fanouška není zcela rozhodně bez zajímavosti, že v případě kvalifikace i pohárového závodu lze prakticky hovořit o jednom závodu. Obě jízdy totiž od sebe pouze dělí pouze tři kola, po které jedou trucky za safety carem. V jejich průběhu se musí jezdci seřadit podle výsledků kvalifikace.
Další podstatný rozdíl mezi evropským a brazilským pojetí závodu tahačů spočívá v tom, že v zemi kávy a fotbalu funguje velmi úspěšně model jediného promotéra. Tím je zakladatel šampionátu „Fórmula Truck“, bývalý závodník a majitel jednoho z týmů Aurelio Felix Batista. Vzhledem k jeho velmi dobrým vztahům s Egonem Allgauerem jsme byli spolu s Mariem přizvání k pracovnímu obědu do jedné z typických místních restaurací. V průběhu oběda se mimo jiné řešily otázky spojené především s technickými odlišnostmi jednotlivých šampionátů.
Nutno podotknout, že Aurelio má o dění v evropském truckracingu velmi dobré informace. Není se čemu divit, je totiž pravidelným návštěvníkem závodu roku na Nurburgringu. Stejně tak, jako Egon hostem závěrečného podniku v Brasílii.
Co se šampionátu týče, skládá se z devíti závodů po celé zemi. Začíná v březnu a končí díky mimořádně příznivému klimatu na konci prosince. Šampionátu se účastní 25 jezdců, mezi nimiž nechybí ani syn trojnásobného mistra světa F1 Nelsona Piqueta, který startuje na speciálu Mercedes Geraldo. Ve startovním poli pak narazíte na ryze evropské značky jako VW, Mercedes, Scania, Volvo, Iveco, nechybí ani americký Ford.
Celý šampionát představuje vlastně jeden velký cirkus. Nepříliš valné ekonomické situaci země odpovídá i využití jednotlivých okruhů, které odhaduji v lepším případě jako padesátiprocentní. Nicméně sestava vybavení nacpaná do cca 50-ti souprav (vše je majetkem promotéra) a najatí odborníci dokáží změnit původně vcelku zanedbaný okruh během několika dní k nepoznání. Něco málo přes deset hlavních partnerů má díky jedinému promotérovi na evropské poměry až neskutečný prostor pro realizaci svých marketingových vizí.
Richard Mille Replica A to jak na okruhu a jeho zázemí, tak v především v televizi. Nedělní hodinu a půl trvající závod totiž vysílá místní televizní stanice v přímém přenosu.
Buggyra