IQ Jänner Rallye 2008 - již 131 příhlášených posádek 19.12.2007 19:39 - tisková zpráva
IQ Jänner Rallye 2008 dosáhla pěkného výsledku co se týče počtu přihlášek Již před uzávěrkou přihlášek přislíbilo start 131 posádek Očekává se nelítostný boj o celkové vítězství mezi Českou republikou a Rakouskem
Co se týče celkové klasifikace 26. ročníku IQ Jänner Rallye jsou znamení velice příznivá a slibují obrovský boj mezi předními českými a rakouskými jezdci. Jezdci sice získají mistrovské body pouze pro svou zemi, ale celkové vítězství v zimním Mühlviertelu má také svou cenu. K tomu ještě přistupují peněžité ceny, které poskytl RC Mühlviertel a které by si samozřejmě chtěl domů odvézt každý špičkový jezdec. Podnik je započítáván do FIA European Rally Cup s koeficientem 2. To znamená, že v pořadí na startu jedou jako první vozy homologované FIA. Konkrétně se to týká aut divize I a II, pokud nejedou na alternativní pohon, popř. pokud nejsou sportovními komisaři z bezpečnostních důvodů zařazena ještě více dopředu. Pak následují vozy divize III (diesel) a následně účastníci ze tříd H10 a Historic 11.
Dosud se přihlásilo šest účastníků se statutem jezdce FIA-B a 17 jezdců se statutem národního prioritního jezdce. Mezi nimi jsou i čtyři jezdci, kteří chtějí startovat s novými vozy S 2000. Už jen tento fakt slibuje vysokou sportovní kvalitu.
Divize I (třídy N4, A5-A7)
Odsud by měl vzejít také celkový vítěz. Favority jsou zcela určitě loňský český vítěz Václav Pech a oba Rakušané, Raimund Baumschlager a Manfred Stohl (všichni Mitsubishi Evo IX). U Stohla je ovšem jeden velký otazník. Sice se přihlásil, ale zda bude skutečně startovat, to se rozhodne až v poslední minutě.
Na každé místo na stupních vítězů je mnoho uchazečů: Z německého pohledu je to určitě Hermann Gassner (Mitsubishi Evo IX). Rakouskými kandidáty jsou Andreas Waldherr a Kris Rosenberger (oba VW Polo S 2000), Franz Wittmann, Willi Stengg, Mario Saibel a Ernst Haneder (všichni Mitsubishi Evo IX). Mezi Čechy to jsou Karel Trojan, Václav Arazim, Radek Mifka, Pavel Valoušek, Milan Liška, Jaroslav Orsák (všichni Mitsubishi Evo IX), Vojtěch Štajf, Jan Štěpánek, Jiří Vacek (všichni Subaru Impreza), Roman Odložilík, Jaromír Tarabus (oba Fiat Grande Punto S 2000), a rovněž i Slovák Peter Gavlak (Mitsubishi Evo IX).
Na umístění mezi prvními patnácti mají ještě šanci Rakušané Hannes Danzinger (VW KitCar), Johannes Keferböck, Michael Kogler, Markus Benes (všichni Mitsubishi) a Bernhard Jahn (Subaru), Fin Riku Tahko, Němec Hermann Gassner jun., a rovněž Češi Jiří Volf, Milan Pantálek, Radek Mifka, Tomáš Kurka a Michal Fiala (všichni Mitsubishi).
Divize II (třídy N1 – N3) Zde bude zajímavé, jak se prosadí mladí, ale již zkušení Rakušané jako Daniel Wollinger, Patrick Winter, Dominik Hartl (všichni Ford Fiesta) a Alois Handler (Peugeot 206) proti kterým bude stát Ital Fabrizio Roncali Polo (Peugeot 306), Češi Roman Štefan, Josef Šilha (Peugeot 206) a Martin Rada (Alfa Romeo).
Divize III (diesel) Zde se rýsuje duel vítězů pohárů OSK - Günher Jörl (Seat) proti Michaelu Böhmovi (Fiat Grande Punto). Tento rodák z Korutan přijede do Mühlviertelu díky letošnímu zisku titulu s velkou sebedůvěrou. Tato skutečnost mu může dát křídla. O odvetu za porážku v mistrovství se samozřejmě snažit také rodák ze Štýrska Michael Böhm. Opět může použít svůj nový vůz Grande Punto. Vedle obou jmenovaných se zahájení sezóny zúčastní také jezdci s vozy Fiat -Christian Böhm, Franz Leitner a Erwin Benker, rovněž Armin Holz a Maximilian Kehrer s vozy VW.
Třída H10 Zde se na start postaví muž se slavnou minulostí. Již v roce 1984 byl mistrem světa v rallye s vozem Audi. Jeho posledním úspěchem bylo v tomto měsíci celkové páté místo na East African Safari Classic Rallye. Švéd Stig Blomqvist se tentokrát s vozem Mitsubishi pokusí dosáhnout cíle ve Freistadtu. Pokud by se to podařilo, bude jméno Blomqvist určitě v celkové klasifikaci mezi prvními deseti. Kvůli své divácky zajímavé jízdě přilákají určitě mnoho fanoušků Christof Klausner (Audi) a Niki Glisic (BMW). O místo na stupních vítězů ale mohou bojovat také Martin Fischerlehner a Christian Eigl (oba Audi), stejně jako Dominik Jahn (Mazda).
PR
|