Přehled a popis jednotlivých etap Rallye Dakar 2008 2.1.2008 11:49 - tisková zpráva
Přehled etap Rallye Dakar 2008
Jubilejní 30. ročník Rallye Dakar odstartuje, podobně jako v předešlých dvou letech, v portugalském hlavním městě Lisabonu. Po technických a administrativních přejímkách čekají účastníky rallye dvě evropské etapy (kamiony jedou pouze tu první). Když pořadatelé plánovali trasu, jejich cílem bylo připravit ji tak, aby cesta Afrikou byla nejen různorodá, ale také více závodnická.
Itinerář Rallye Dakar 2008 tak obsahuje delší rychlostní zkoušky, než tomu bylo v roce 2007. Jestliže ročník 2007 přinesl 4300 km v porovnání se sezónou 2006 s 4800 km, pak v roce 2008 čeká závodníky téměř 6000 km měřených úseků v různých terénech. Jedná se tak o nejdelší trasu od roku 2002.
Mapky jednotlivých etap najdete zde
Portugalsko – Mezi přáteli
Na dobré si člověk hodně rychle a snadno zvykne. Přesně to se stalo pořadatelům a závodníkům dakarské rallye, když loni podruhé startovali z Lisabonu. Město bílých zdí nabídlo všem to nejlepší – kvalitní služby a hlavně neuvěřitelné nadšení místních lidí. Z Lisabonu se tedy startovalo už 2x (2006, 2007) a na území Portugalska se odjely celkem 4 etapy.
Etapa 1
Lisboa - Portimão
Sobota 5.1.2008
Přejezd: 104 km Speciálka: 120 km Přejezd: 262 km Celkem: 486 km
Hned v první etapě čeká na závodníky novinka v rychlostní zkoušce: někteří z nich si určitě vzpomenou, jak rychle tu uvízli v písku. Tentokrát zkomplikuje střídání písečných překážek s pevným povrchem život každému. Závodníci si můžou vyzkoušet své „kličkovací“ schopnosti.
-------------------------------------------------------------------------------- Etapa 2
Portimão - Málaga
Neděle 6.1.2008
Přejezd: 15 km Speciálka: 60 km Přejezd: 460 km Celkem: 535 km
Tato etapa je stejná jako v minulém ročníku. Terén jako stvořený pro milovníky horské turistiky. Tady by se klidně mohl jet závod mistrovství světa horských kol: vítejte na horách! Trasa je klikatá, povrch poměrně dost tvrdý. Závodníci budou muset zpomalovat, trať může být sem-tam vlhká. Jeden špatný pohyb na téhle „WRC“ cestě a všecko může špatně dopadnout. Po dlouhém spojovacím úseku do Malagy si unavená těla odpočinou na nočním přejezdu do Afriky. Kamiony se této rychlostní zkoušky neúčastní.
--------------------------------------------------------------------------------
Maroko – Brána do Afriky
Maroko. Tady se celá dakarská karavana poprvé dotkne africké pevniny a závodníci poprvé okusí zrádný písek a členitý terén. A zkušení vědí, že je třeba si dávat pozor už na startu první ze čtyř marockých etap. Dokážou být totiž pěkně bolavé. Například dvounásobný vítěz Hiroshi Masuoka udělal v roce 2006 tak šílený kotrmelec, až si všichni oddychli, že přežil. A to věděl, co ho čeká: vždyť v letech 1994 – 2004 11x(!) úspěšně dojel do cíle rallye. Před rokem Rus Vladimír Čagin, který se netajil tím, že chce dosáhnout rekordního počtu vítězství, obrátil svůj Kamaz do příkopu - na stejné cestě! Maroko nabízí vskutku bohaté menu – ať už jde o gastronomii nebo terén. Letošní marocká část bude delší a střídat se budou pomalé, písečné úseky s rychlejšími. Závodníci, kteří už Dakar jeli, říkají, že kromě řidičského a navigačního talentu je třeba mít i hodně velký kus štěstí – a trpělivosti. Obojího bylo pořadatelům při přípravě trasy a jejím testování dopřáno: když se jim zlomila vodní pumpa, museli auto vléct, aby v nejbližší (30 km vzdálené) garáži zjistili, že bude trvat celý den, než ji opraví. Krátce na to se jim zlomila přední náprava, když do cíle dne měli téměř 200 km. Ještě, že nejeli na čas… Stejně, jako v posledním ročníku, se v Maroku pojede dvěma trasami: jedna bude vyhrazena pro auta a kamióny, druhá pro motorky. Motorkářská část bude užší a techničtější – a tedy rovněž bezpečnější: nebude možné tolik předjíždět. Účastníci pouštní rallye navštívili Maroko celkem 12x (1993-6, 1998-99, 2001-2, 2004-7) a odjelo se tu 40 etap.
Etapa 3
Nador - Er Rachidia
Pondělí 7.1.2008
Přejezd: 182 km Speciálka: 372 km Přejezd: 163 km Celkem: 717 km
Neprofesionální přístup v téhle etapě prostě fungovat nebude! Závodníci se ocitnou přímo v „epicentru“. V Maroku je klasicky čeká různorodý terén: už v první africké etapě bude několik off-roadových úseků. Po 160 společných kilometrech pojedou kvůli bezpečnosti motorkáři jinou trasou než auta a kamióny.
-------------------------------------------------------------------------------- Etapa 4
Er Rachidia - Ouarzazate
Úterý 8.1.2008
Přejezd: 29 km Speciálka: 356 km Přejezd: 199 km Celkem: 584 km
Opět oddělená etapa – a novinka v roce 2008. Po úzkých cestách v kopcích můžou motorkáři ukázat, co v nich je – výhodu budou mít trialoví specialisté. V bivaku v Zagoře to bude jejich první noc bez asistence. Auta a kamióny pojedou trasou, kterou se běžně na Dakaru nejezdí, a do bivaku v Ouarzazatu dorazí se všemi asistenčními týmy.
-------------------------------------------------------------------------------- Etapa 5
Ouarzazate - Guelmim
Středa 9.1.2008
Přejezd: 188 km Speciálka: 498 km Přejezd: 148 km Celkem: 834 km
Pátá etapa je výzva! První část je dost tvrdá, pak bude potřeba být hodně opatrný: následuje totiž dlouhá pasáž dunami, kde i ti nejrychlejší můžou jet skoro tři čtvrtě hodiny. A konec měřeného úseku otestuje ostražitost všech: kdo tady bude mít pocit, že je to těžké, bude ho mít už pořád. Několikahodinové rozdíly v umístění tu nejsou výjimkou…
-------------------------------------------------------------------------------- Etapa 6
Guelmim - Smara
Čtvrtek 10.1.2008
Přejezd: 66 km Speciálka: 454 km Přejezd: 105 km Celkem: 625 km
Zapnout kamery, vytáhnout foťáky! Závodníci pojedou po mořském pobřeží – naposledy se v Africe takhle jelo před 10 lety! Super představení na 25 kilometrech pláže. Každý si tu najde to své, „nejbarevnější“ etapa celé rallye. WRC specialisté budou vrnět blahem na extra upravených úsecích, píseční surfaři si užijí off-roadovou jízdu malými dunami.
--------------------------------------------------------------------------------
Mauretánie – Poušť, kam se podíváš
Cesta Mauretánií je pro „dakaráky“ vždycky zkouška ohněm – a to už od roku 1983. V písku se totiž může stát naprosto cokoliv. Krajina se mění každou chvílí a závodníci můžou „v pohodě“ zapomenout na navigaci – v té době už jsou doslova upečení a jsou rádi, že můžou dýchat. Rozdíly mezi jednotlivými posádkami se tady měří na hodiny a na cestě z Ataru do Nouakchottu, přes Nemu a Ayoun-El-Atrous, mají někdy i „jedničky“ pěkné bolení hlavy. Například v roce 2004 favorit kategorie motorek Cyril Després zabloudil blízko Tidjikji. Tady se asi hodinu „toulal“ a pak pochopil, že na sen o vítězství si ještě bude muset počkat. Když pořadatelé připravovali trasu 30. ročníku, její mauretánskou část si fakt užili – horko, dlouhé úseky písečných dun, moskyti. Ti, kdo už Dakar jeli, vědí, že nejvíc se nadřou řidičovy ruce a navigátorova pozornost. Což si pořadatelé vyzkoušeli na vlastní kůži – v etapách Mauretánií se ztratíte, jakoby nic. A přesto, že máte nejlepší satelitní mapy a přístroje, zakufrujete v ten nejnevhodnější moment. Dakarský „cirkus“ projel Mauretánií 19x (1983, 1985-8, 1990-1, 1993-9, 2001-2, 2004-7) a to na 87 etapách.
Etapa 7
Smara - Atâr
Pátek 11.1.2008
Přejezd: 198 km Speciálka: 619 km Přejezd: 12 km Celkem: 829 km
Všichni udělají dobře, když si na tuhle etapu našetří hodně sil – hned po vstupu do Mauretánie je čeká nejdelší rychlostní zkouška z celé rallye. Brzký ranní start s dlouhým přejezdem k začátku měřeného úseku je jen drobnůstka. Uprostřed speciálky, a pak i na jejím konci, v srdci písečných dun – tohle bude boj pro každého. Asistenční vozy nesmí přenocovat v bivaku v Ataru, takže by všichni měli jet – eufemisticky řečeno – opatrně.
-------------------------------------------------------------------------------- Etapa 8
Atâr - Nouakchott
Sobota 12.1.2008
Přejezd: 44 km Speciálka: 450 km Přejezd: 37 km Celkem: 531 km
Trocha kamení k svačince a pak hlavní chod – písek! K hlavní části rychlostní zkoušky vede záludná cesta. Zazářit můžou všechna navigátorská esa. Ostatní riskují, že se ztratí, když zaváhají. Taková je „cena dne“.
-------------------------------------------------------------------------------- Etapa 9
Nouakchott - Nouhadibou
Pondělí 14.1.2008
Přejezd: 37 km Speciálka: 525 km Přejezd: 86 km Celkem: 648 km
Zpátky do sedla! A pojede se klasickým mauretánským terénem: z 80 % písek. Bez lopat a vyprošťovacích plechů (i když někdy nejsou plechové J) ani ránu. Záležet bude na tom, jak si závodníci poradí v rychlostní zkoušce – ta totiž může být rozhodující, co se týče umístění v rallye. A ještě informace - naposledy jel Dakar Nouhadibouem v roce 1994.
-------------------------------------------------------------------------------- Etapa 10
Nouhadibou - Atâr
Úterý 15.1.2008
Přejezd: 111 km Speciálka: 552 km Přejezd: 22 km Celkem: 685 km
Už podruhé v Ataru. Závodníci budou ještě jednou testovat své schopnosti kličkování velbloudí trávou. I ti nejlepší pískoví specialisté budou muset být hodně trpěliví. Odměna bude sladká – příjezd do konce etapy je pastvou pro oči. A nebo taky pastí pro neopatrné…
-------------------------------------------------------------------------------- Etapa 11
Atâr - Tidjikja
Středa 16.1.2008
Přejezd: 35 km Speciálka: 524 km Přejezd: 133 km Celkem: 692 km
Na cestě do Tidjikji bude denní příděl písku menší než obvykle. A motorkáři si navíc užijí vzácnou chvilku pohodlí – na konci měřeného úseku budou mít bivak sami pro sebe. Ostatní vozy pojedou do Tidjikji. Na dvou kolech, nebo na čtyřech, všichni se musí snažit poškodit své vozy co nejmíň – v cíli totiž nebudou asistenční týmy.
-------------------------------------------------------------------------------- Etapa 12
Tidjikja - Kiffa
Čtvrtek 17.1.2008
Přejezd: 131 km Speciálka: 398 km Přejezd: 2 km Celkem: 531 km
Dakar je pouštní rallye. Z toho vyplývá, že závodníci písek milují J. Ale vždy ocení, když je trasa trochu členitá. Na poměrně nové cestě do Kiffy můžou předvést svůj talent. Některé technické úseky je totiž přinutí zpomalit.
-------------------------------------------------------------------------------- Etapa 13
Kiffa - Kiffa
Pátek 18.1.2008
Přejezd: 25 km Speciálka: 484 km Přejezd: 6 km Celkem: 515 km
Kiffská etapa má tvar smyčky. Chytit se do ní může každý – ty na špičce nevyjímaje. Kromě toho, že závodníky čekají poslední duny letošní rallye, a výstup přes známou Négu, tady bude také hodně dlouhých off-road úseků – místní terén neznají ani dakarští matadoři. Minimální chyba může způsobit maximální škody.
-------------------------------------------------------------------------------- Etapa 14
Kiffa - Saint-Louis
Sobota 19.1.2008
Přejezd: 326 km Speciálka: 301 km Přejezd: 130 km Celkem: 757 km
Na konci dne budou mít závodníci „v rukách“ (ale vlastně v celém těle) téměř 800 km. Na osmé, a poslední, mauretánské „erzetě“ pojedou zase v písku, který budou střídat různě členité úseky. Jen nejstarší účastníci Rallye Dakar poznají, že už jsou v cíli v Saint-Louis – naposledy tudy totiž rallye projela v roce 1997.
--------------------------------------------------------------------------------
Senegal – Konečně v cíli
Senegal a Dakar. Hlavní město je symbolem rallye. I proto je nejtěžší automobilová soutěž světa po Dakaru pojmenována. Příjezd do cíle je vždycky velká sláva, kterou si užívají všichni dakarští – závodníci i místní. A ačkoli je Dakar ideální „konečnou“ tři týdny trvajícího nezapomenutelného dobrodružství, dostat se až sem není tak jednoduché, jak by se mohlo po tolika odjetých kilometrech zdát. Všichni si určitě pamatujete, jak motorkář Marc Coma, už vlastně jasný vítěz posledního ročníku, havaroval na prvních senegalských kilometrech. Nepřekonatelných 27 „konečných“ v Senegalu (1979-91, 1993-02, 2004-7) při celkovém součtu 80 etap.
Etapa 15
Saint-Louis - Dakar
Neděle 20.1.2008
Přejezd: 239 km Speciálka: 23 km Přejezd: 42 km Celkem: 304 km
Cokoli se stalo od chvíle, kdy byla rallye odstartována – ať už dobrého nebo zlého, jedno je jisté: tady končí. Na dlouhém přejezdu do Dakaru si závodníci a všichni ostatní vychutnávají senegalské „uvítací výbory“. Veškeré emoce se teď soustředí na poslední závod kolem Růžového jezera a na předávání cen.
--------------------------------------------------------------------------------
Přehled etap - Rallye Dakar 2008:
Datum Start Cíl Přejezd Speciálka Přejezd Celkem 5.1.2008 Lisboa Portimão 104 km 120 km 262 km 486 km 6.1.2008 Portimão Málaga 15 km 60 km 460 km 535 km 7.1.2008 Nador Er Rachidia 182 km 372 km 163 km 717 km 8.1.2008 Er Rachidia Ouarzazate 29 km 356 km 199 km 584 km 9.1.2008 Ouarzazate Guelmim 188 km 498 km 148 km 834 km 10.1.2008 Guelmim Smara 66 km 454 km 105 km 625 km 11.1.2008 Smara Atâr 198 km 619 km 12 km 829 km 12.1.2008 Atâr Nouakchott 44 km 450 km 37 km 531 km 13.1.2008 Volný den 14.1.2008 Nouakchott Nouhadibou 37 km 525 km 86 km 648 km 15.1.2008 Nouhadibou Atâr 111 km 552 km 22 km 685 km 16.1.2008 Atâr Tidjikja 35 km 524 km 133 km 692 km 17.1.2008 Tidjikja Kiffa 131 km 398 km 2 km 531 km 18.1.2008 Kiffa Kiffa 25 km 484 km 6 km 515 km 19.1.2008 Kiffa Saint-Louis 326 km 301 km 130 km 757 km 20.1.2008 Saint-Louis Dakar 239 km 23 km 42 km 304 km Celkem 1 730 km 5 736 km 1 807 km 9 273 km
Prozatimní startovní listina kategorie kamionů
Přinášíme Vám prozatimní startovní listinu kategorie kamionů přihlášených na 30. ročník Rallye Dakar. O tom, kolik kamionů se nakonec skutečně postaví na start, se dozvíme až po skončení administrativních a především technických přejímek. Loprais Tatra Team má číslo 602 a do první etapy tak startuje jako třetí kamion.
Číslo Posádka Značka 600 STACEY (NLD), GOTLIB (BEL), DER KINDEREN (NLD) MAN 601 CHAGIN (RUS), SAVOSTIN (RUS), NIKOLAEV (RUS) KAMAZ 602 LOPRAIS (CZE), LÁLA (CZE), HOLÁŇ (CZE) TATRA 603 VAN GINKEL (NLD), TIJSTERMAN (NLD), DE ROOY (NLD) GINAF 604 DE AZEVEDO (BRA), MARTINEC (CZE), JUSTO (BRA) TATRA 605 KABIROV (RUS), BELYAEV (RUS), MOKEEV (RUS) KAMAZ 606 DE ROOY (NLD), COLSOUL (BEL), SLAATS (NLD) GINAF 607 JACQUOT (FRA), ALCARAZ (FRA), VAN GISTEL (NLD) MAN 608 MARDEEV (RUS), MIZYUKAEV (RUS), KARGINOV (RUS) KAMAZ 609 VAN VLIET (NLD), KOETSIER (NLD), VAN VEENENDAAL (NLD) GINAF 610 DE ROOY (NLD), COLEBUNDERS (BEL), RODEWALD (POL) GINAF 611 BEKX (NLD), VAN DE VEN (NLD), MAESSEN (BEL) DAF 612 SUGAWARA (JPN), HAMURA (JPN) HINO 613 TOMEČEK (CZE), MORÁVEK (CZE), SMOLKA (CZE) TATRA 614 VISMARA (ITA), CAMBIAGHI (ITA), DONO (ITA) IVECO 615 SUGAWARA (JPN), SUZUKI (JPN) HINO 616 MACÍK (CZE), KALINA (CZE), VALTR (CZE) LIAZ 617 VILA ROCA (ESP), TORRELLARDONA (ESP), MARTINEZ (ESP) MERCEDES 618 ECHTER (DEU), RUF (DEU), VANDOOREN (DEU) MAN 619 JUVANTENY (ESP), CRIADO (ESP), GONZALES CARPI (ESP) MAN 620 DUISTERS (BEL), GEUSENS (BEL), HUISMAN (NLD) GINAF 621 KIES (NLD), VAN HERPEN (NLD), LAGERWEIJ (NLD) GINAF 622 OLIVERAS (ESP), CAPSADA (ESP), CAMPA LORENZO (ESP) MERCEDES 623 DARAZSI (HUN), TOTH (HUN), KIS (HUN) MAN 624 JACINTO (PRT), VELHINHO (PRT), COCHINHO (PRT) MAN 625 ADUA (FRA), BRIANI (ITA), VILARDELL (ESP) MERCEDES 626 SZOBI (HUN), EDER (HUN), JOBBAGY (HUN) MAN 627 BEZEMER (BEL), CNUDDE (BEL), RAES (BEL) MAN 628 SALVATORE (FRA), BOUTHET (FRA), LOUIN (FRA) MERCEDES 629 GINESTA (FRA), PANAS (ESP), GONCALVES (ESP) MERCEDES 630 DE LEEUW (BEL), BURGELMAN (BEL), VANDEKERKHOVE (BEL) MAN 631 VERHOEVEN (NLD), WILLEMSEN (BEL), KEMPS (NLD) MAN 632 BELLINA (ITA), ARICI (ITA), MINELLI (ITA) DAF 633 TRUCCO (ITA), PATTONO (ITA), PATTONO (ITA) IVECO 634 CAPOFERRI (ITA), VANDIERENDONCK (BEL), SPINELLI (ITA) MAN 635 SZALLER (HUN), POCSIK (HUN) MAN 636 VINK (NLD), VAN WINKOOP (NLD), HOL (NLD) GINAF 637 REIF (AUT), PILCHLBAUER (AUT), HOLZL (AUT) MAN 638 ELFRINK (NLD), ROBBE (NLD) MERCEDES 639 PIANA (FRA), TROESCH (FRA), BOYCHENKO (UKR) MERCEDES 640 GOVAERE (BEL), ESPEEL (BEL), GHERARDYN (BEL) MAN 641 BARAN (POL), PODKALICKA (POL), GRIGORJEW (POL) MAN 642 HOEBEKE (BEL), VANESSE (BEL), CUCURACHI (ITA) RENAULT 643 CHEN (CHL), JYHENG (CHN), LAI (CHN) MERCEDES 644 VERZELETTI (ITA), VERZELETTI (ITA), CALUBINI (ESP) IVECO 645 OLIVIER (FRA), DEBEUGNY (FRA), MARTIN (FRA) RENAULT 646 LACOURT (FRA), BOSONNET (FRA), BONNAIRE (FRA) MERCEDES 647 VERBIST (BEL), DAMEN (BEL), LIBOIS (BEL) 648 BAUERLE (DEU), BAUMANN (DEU), KRESTA (DEU) MAN 649 LAMBERT (FRA), PASCUTTI (FRA), DUBOIS (FRA) RENAULT 650 MAUNEAU (FRA), DUCHOSSOY (FRA), BEAUJARD (FRA) MAN 651 GEVISS (USA), REAMS (USA), FINNEY (USA) MAN 652 ANDRIEU (FRA), GONZALES (FRA), TRAINS (FRA) RENAULT 653 COUDEREAU (FRA), MICQUIAUX (FRA), CHARRUE (FRA) MAN 654 KUHN (DEU), GEISER (DEU), WEIGERT (DEU) MAN 655 PUJOL (ESP), MATONS (ESP), LAUKAMP (DEU) 656 ESSERS (BEL), DE PAUW (BEL), BAETEN (BEL) MAN 657 VIGNE (FRA), KEDZIERSKI (FRA), MAZELLIER (FRA) MERCEDES 658 KARL (DNK), GOLDBERG (DEU) 659 MOLINA (FRA), CRESPO (FRA), FLASSEUR (FRA) RENAULT 660 GIMBRE (FRA), GARNIER (FRA), BERGER (FRA) 661 KRAEMER (DEU), GROESSL (DEU), VETISKA (AUT) MAN 662 SAUMET (FRA), RODRIGUEZ (ESP), CHANCONIE (FRA) SCANIA 663 DUPUY-GARDEL (FRA), MONCERE (FRA), JULIEN (FRA) MERCEDES 664 BOUCOU (FRA), DE CAMPOS (PRT), BELIVIER (FRA) RENAULT 665 BLOM (NLD), PELTENBURG (NLD), KRAGT (NLD) GINAF 666 WALKER (GBR), FEARNE (GBR), HAWKINS (GBR) MAN 667 DARROUX (FRA), LEROUX (FRA), LAPLACE (FRA) RENAULT 668 PELANCONI (ITA), INNOCENTI (ITA) MERCEDES 669 KOVACS (HUN), SIPOS (HUN), TOTH (HUN) SCANIA 670 BEHRINGER (DEU), KUPPER (NLD), SCHADL (DEU) MAN 671 LENZ (DEU), ZAUMSEIL (DEU), SPACIL (CZE) MERCEDES 672 SPÁČIL (CZE), ŽÁK (CZE), NĚMEC (CZE) LIAZ 673 KELLNER (DEU), KETTLER (DEU), SANZ (ESP) MAN 674 RODRIGUEZ (ESP), MUNELL (ESP), ESCARPA (ESP) MAN 675 MUSI (ITA), MORO (ITA), DE MEGNI (ITA) MAN 676 MARTIN LOPEZ (ESP), MARTIN MARTIN (ESP), MARTINEZ PERAN (ESP) MAN 677 VAN DELM (BEL), VAN PRAAG (BEL), RUTTEN (BEL) MAN 678 BUFI VIURE (ESP), GUTIERREZ (ARG), GARCIA (ESP) MERCEDES 679 CALZI (ITA), FIORI (ITA), CANTO VANO (ESP) IVECO 680 DE BAAR (NLD), HAPPEL (NLD), DE GRAAFF (NLD) GINAF 681 RIVIERE (FRA), DELAUNAY (FRA), ESCARIO (FRA) MERCEDES 682 BENBEKHTI (FRA), PADOVANI (FRA), BAUDOUIN (FRA) GINAF 683 RANDÝSEK (CZE), ZÁBRANSKÝ (CZE), MIKULENČÁK (CZE) MAN 685 VAN DE HATERD (NLD), NOORMAN (NLD), VAN DER BERG (NLD) MAN 686 BLAKENBURG (NLD), WISSELS (NLD), VAN PELT (NLD) MERCEDES 687 MOREL (FRA), LEMARIEY (FRA), DARTHENAY (FRA) MAN 688 VERHEYDEN (BEL), BLANKESTIJN (NLD), DAANDELS (NLD) DAF 689 MOSKOVSKIKH (UKR), KNIGA (BLR), KOMISSAROV (RUS) MAN 690 PATURAUD (FRA), FOURNIER (FRA), FILLAUDEAU (FRA) 691 BIGAS SALVANS (ESP), RAMIS (ESP), COMALLONGA (ESP) MERCEDES 692 NAVARRO DOMINGUEZ (ESP), MARIN NAVARRO (ESP), HERRERO (ESP) RENAULT 694 ASURMENDI (ESP), DE MIGUEL (ESP), ESTEBAN (ESP) MAN 695 VAN EERD (NLD), MAESSEN (BEL), TIMMERMANS (NLD) DAF 696 YBLED (FRA), SUGIER (FRA), OLENISAC (FIN) MERCEDES 698 ROMEI (ITA), GIUNTOLI (ITA) MERCEDES 699 BORRERO GOMEZ (ESP), JIMENO (ESP), CAMARA ORDONEZ (ESP) MERCEDES 700 LENER (HUN), FASKO (SVK), CALMON (FRA) MERCEDES 701 CAMPOY LOPEZ (ESP), PEREZ FRAILE (ESP), BARBERO REYES (ESP) MERCEDES
www.dakar.com, http://loprais.cz - Loprais Tatra Team
|