Televizní Motortip? Změny, ale spíše k lepšímu! Rozhovor s P. Jelínkem 4.1.2008 13:59 - tisková zpráva
Brno ● Mnozí z našich čtenářů si oblíbili sledování brněnského televizního pořadu Motortip, určeného nejen příznivcům motoristického sportu. Ojedinělý projekt, který na českých televizních obrazovkách nemá příliš obdobu, byl donedávna dostupný také na internetu, na stránkách jedné z brněnských televizních stanic. Teď však došlo ke změnám. Jak se dotýkají diváků oblíbeného pořadu, na to odpovídá jeho tvůrce, scénárista, režisér a producent Pavel Jelínek.
V závěru roku se vyskytly nějaké problémy s Mototipem na webu. Jaká je teď situace a kde čtenář najde případnou náhradu?
Zřejmě máš na mysli krach brněnské metropolitní televize TVB1. Ta propustila všechny své zaměstnance, ale poté několika málo z nich smlouvu obnovila. Nadále vysílají, ale ve velmi omezené podobě a bez Motortipu. Nicméně pořad je nadále k vidění i na internetu, a myslím ještě lépe, a to vždy po celé dva týdny, kdy je vysílán aktuální poslední díl. Stačí kdykoliv kliknout na www.ktvmedia.cz nebo http://tv.ltnet.cz/video a vždy se ihned rozjede aktuální díl, zatímco dříve při takzvaném on line vysílání bylo nutné čekat na přesný začátek vysílání a navíc nikdo nevěděl, kdy to bude...
Dotýká se změna na webu výroby samotného pořadu?
V zásadě jen k lepšímu! Jak jsem právě říkal, stačí kdykoliv kliknout a už to jede. Přitom na jiném místě zase každý najde podrobný obsah pořadu. V posledních letech jsem již s TVB1 spolupracoval jen tou formou, že jsem jim dával svůj pořad k dispozici. Jejich propouštění se mne nijak netýkalo.
Dá se alespoň přibližně stanovit, kolik diváků Motortip dnes má?
Tak to opravdu netuším. To by bylo vymýšlení nějakých hezkých čísel... Internet ale nabízí samozřejmě možnost pořad vidět těm divákům, kteří nemají patřičné televizní sítě. Hlavní zůstává TV Vysočina, která vysílá na kanálu TV Prima z Javořice a v jejím dosahu je 1,85 milionu diváků. Průměrná sledovanost regionálního zpravodajství pak činí údajně asi pětasedmdesát tisíc diváků denně. Motortip se pak vysílá i v řadě kabelových televizí po celé republice.
Změnilo se za poslední rok něco při výrobě pořadu - počet spolupracovníků, produkční krytí a podobně?
V zásadě moc ne, ale jednu změnu nyní připravujeme. Zatím je na ni ovšem čas a více neprozradím!
Motortip zahrnuje stále větší šíři informací. Jak získáváš materiály a je možná spolupráce externistů z řad diváků?
Samozřejmě, je to právě o tom mít ty správné informace a v případě televize i záběry. I kdybych měl pod palcem pět štábů, mnohdy se nedá stihnout všechno! Navíc nasazení skutečně profesionálního štábu by přišlo na milióny, a to nadále není můj případ. Spolupráce šikovných a ochotných externistů je možná i vítaná.
Připravuješ nějakou změnu v souvislosti s přechodem do dalšího roku?
V zásadě rozsah půlhodiny jednou za dva týdny je docela značný a umožňuje poměrně velkou pestrost pořadu. Více bych už těžko zvládal. Přesto vlastně můžu zmínit ještě plány na internetovou speciální verzi, která bude kratší a akčnější, jak si internet vyžaduje. Ale vše je zatím ještě v jednání a ve fázi plánování.
Motortip úspěšně oslovuje další a další diváky. Kde je v současné době k vidění?
Na TV Vysočina a několika regionálních kabelových televizích Bylo by to na dlouhé vysvětlování, zájemci vše najdou v tiskové zprávě každého nového dílu.
Zlepšila se, i díky stále větší oblíbenosti Motortipu, spolupráce s pořadateli motoristických podniků, třeba v oblasti
akreditací?
S některými pořadateli je spolupráce výborná, s některými je to horší. Za zmínku asi stojí, že pořad byl letos mediálním partnerem skoro desítky různých akcí a dvakrát dokonce hlavním mediálním partnerem, což je jistě potěšující, ale taky zavazující. Nicméně partneři snad byli spokojeni. Naopak trvale nejhorší je spolupráce s Masarykovým okruhem, kde mají o spolupráci s médii velmi podivné představy. A nezměnilo se to, bohužel, ani s příchodem nového majitele.
Kromě internetového zpravodajství a Motortipu, připravuješ ještě něco dalšího z oblasti motorismu, například v knižní podobě, jako dřív?
Známé a velmi zavedené stránky www.motormix.cz bohužel pomalu ‚umírají‘, ale dělám místo nich www.car.cz a www.e-auto.cz, které jsou myslím pěkné a hlavně slušně aktualizované a nabízejí téměř vše, co se u nás v motorismu děje... Knihu už nepřipravuji.
Jak slavíš vstup do nového roku?
Na dohled Brna se žádná zajímavá motoristická akce nekoná, takže budu celý den doma. Možná by se dalo vyrazit třeba na běžky, ale to ještě nevím... Žádné bujaré oslavy někde v zakouřené hospodě mne nelákají.
Co bys popřál do nového roku příznivcům Motortipu a motorismu vůbec?
Přeji úspěšný vstup do roku 2008 a mnoho úspěchů, radost ze života i jízdu bez nehod a pokut. A na viděnou s Motortipem!. (fj)
Františček Jůza, www.trebicnews.eu
|