Koncepce Barum rally 2004 vychází z loňského roku. WRC ano tisková zpráva
Barum rally Zlín čeká již třetí vystoupení v elitní společnosti mistrovství Evropy jezdců. Vysněný evropský koeficient 20 se stal pro zlínské pořadatele oceněním jejich kvalitní práce a ve dvou letech mezi „smetánkou“ nejlepších soutěží evropského šampionáti se rozhodně neztratili. Ředitel rally Miloslav Regner společně se svými spolupracovníky začal ihned po skončení loňského ročníku již s přípravami 34. ročníku Barum rally Zlín.
Pane Regnere, do startu Barum rally Zlín schází necelé tři měsíce. Vychází koncepce letošního ročníku ve stejné podobě jako s předchozími lety?
„Ano, v letošním roce vycházíme z loňské koncepce. Provádíme pouze drobné úpravy na dvou úsecích rychlostních zkoušek. Pojedeme v podobném stylu jako v předešlých letech. To znamená opět rozvržení samotné soutěže na tři dny. První etapa má na programu pouze tři rychlostní zkoušky, další dva dny proběhnou ve stejné podobě jako v loňském roce. V současné době se projednávají jednotlivé úseky rychlostních zkoušek. Předpokládáme, že tato jednání budou úspěšná a podaří se nám uskutečnit rally v nynější podobě. Co se týká účasti jezdců, tak probíhají jednání ohledně startu předních posádek seriálu mistrovství Evropy. V současnosti již máme odjety dva podniky evropského šampionátu a zájemce o evropský titul zřejmě uvítáme i ve Zlíně. Počítáme s tím, že se u nás odehraje dramatický souboj mezi jezdci startujícími v evropském seriálu a českými piloty jedoucími na produkčních vozech.“
Objeví se na startu rally divácky velmi oblíbené vozy specifikace World Rally Car?
„Vozy WRC se letošní barumky zúčastní, nicméně nebudou figurovat v hodnocení mistrovství Evropy. Výsledky vozů třídy A8 budou započítány pouze do hodnocení Mezinárodního mistrovství České republiky. V devítidílném seriálu evropského šampionátu se objeví vozy WRC pouze v České republice.“
V letošním roce prochází mistrovství Evropy v rally obměnou. Do seriálu šampionátu starého kontinentu patří pouze devět soutěží z loňských dvacítkových rally. Byly zrušeny koeficienty, jede se regionální pohár podle geografického rozdělení. Jak se projevuje změna v jednotlivých pravidlech?
„V letošním roce příliš novinek není. V bezpečnostních opatřeních pojedeme ve stejných podmínkách. Mezinárodní automobilová federace FIA plánuje od příštího roku sedm, případně osm podniků. FIA hodlá zredukovat počet soutěží a především hodlá zatraktivnit Evropu pro jezdce. Od roku 2006 se pojede v nových třídách. V posledním bulletinu FIA vyšla specifikace pro třídu Super 2000. Záleží, zda se některý ze světových automobilových výrobců chopí této šance a připraví vozidla. Každopádně nás čeká další přeskupení šampionátu.“
Velkou odezvu zejména ze strany diváků poutala v loňském roce technická přejímka, představení posádek a cíl rally na zlínském náměstí před radnicí. Počítáte s podobnou show před zlínským magistrátem i letos?
„Ano a navíc chceme dát dohromady i doprovodný program. Samozřejmě rozhodují je otázka financí. Věříme, že se nám podaří uskutečnit celou show, a to v rychlejším sledu pro diváky. Ve čtvrtek 26. srpna po dvacáté hodině proběhne představení posádek seriálu mistrovství Evropy, po deváté hodině večerní přijdou na řadu poté vozy specifikace WRC.“
Neuvažuje po vzoru mistrovství světa a některých evropských rally uspořádat na úvod tzv. superspeciálku, městskou rychlostní zkoušku v ulicích Zlína?
„Tyto úvahy na veřejnosti probleskují, ale zcela určitě to nebude v letošním roce. Tuto záležitost je nutno podrobně připravit minimálně rok a půl dopředu. Je potřeba vytipovat vhodnou lokalitu, vyhodnotit všechny problémy a úskalí, které s tím nastanou. Očekává se, že superspeciálku přímo v centru města hojně navštíví fanoušci soutěžního sportu. Velký důraz je nutno dát i na náhodné diváky, kteří nemají představu, co je rally a jaké nebezpečí v tomto nádherném sportu je. Proto je nutno připravit dokonalá bezpečnostní opatření. Každopádně se tomuto nápadu nebráníme.“
V loňském roce proběhl při zlínské rally mítink ERC, setkání pořadatelů jednotlivých soutěží evropského šampionátu. Kde se letos setkají evropští organizátoři?
„Letošní úvodní setkání proběhlo při Rally Mille Miglia v Itálii. Další schůzka je plánována na přelom července a srpna na portugalský ostrov Madeira. Zřejmě třetí setkání bude následovat při vyhlášení a rozdílení cen evropského šampionátu na úplný závěr sezony. Loni proběhlo rozdílení cen v České republice a pražské vyhlášení mělo velký úspěch. Jednalo se o velmi dobrou propagaci motoristického sportu.“
Pouze při zlínské rally se objeví na startu vozy specifikace WRC. Co vedlo ostatní pořadatele k tomu, že se tyto vozy na startu neobjeví?
„Pro nás je překvapením, že se vozy WRC neobjeví ani v Belgii. Ještě při prosincovém setkání s šéfem rally komise Shektarem Mehtou pořadatelé Ypres rally garantovali, že vozy WRC se na jejich soutěži objeví. Posléze nám sdělili, že přední Belgičané v čele s úřadujícím evropským šampionem Bruno Thirym a dalšími přestoupili do třídy A6. Říkají: Chceme mít Evropu se správnými vozy! Proto i v belgickém šampionátu tyto vozy nestartují.“
Děkujeme za rozhovor a přejeme hodně zdaru při přípravách rally.
Ve Zlíně 8. června 2004 Roman ORDELT
tiskový mluvčí Barum rally Zlín
|