Po sněhové Jänner rallye se hlásí také lednová STOPA Valašské zimy. 5.1.2008 19:25 - Pavel Jelínek
Mezi první tuzemské rallye a motoristické akce nové sezóny vůbec, patří také letos mezi fandy i jezdci oblíbená "Stopa". Vloni se jela v téměř ideálních zimních podmínkách, i když nasněžilo až právě těsně před startem a další den prakticky v místě konání, tedy na Valašsku, zase roztálo. Počasí ani letos kromě horských oblastí zatím příliš mnoho sněhu nepřineslo, takže se po řadě sněhově velmi vydařených ročnících, možná letos pojede spíše bez sněhu, či ledu .... Ale to jistě nevadí, i když právě rozevlátá jízda na sněhu má své kouzlo.
Připomeňme, že soutěž Ve stopě Valašské zimy je určena pro amatérské posádky a její atmosféra je skvělá… Proto není divu, že také letos je už řadu týdnů takzvaně vyprodáno a 130 míst ve startovní listině valašského "Monte Carla" je již dávno obsazeno.
Termín závodu je naplánován na sobotu 26. ledna a start prvního jezdce bude v osm hodin ráno! Startující poměří své síly na čtyřech rztách, přičemž každá se jede dvakrát. Celá trať měří asi 35 ostrých kilometrů ! replica watches Konkrétně se jedou osvědčené erzety Škola, Barák, Raková a Hvozdná, dlouhé zhruba čtyři až sedm km ! Úvodní slalomová zkouška Škola má ovšem jen zhruba tři sta metrů.
Mezi množstvím vozů na startu bývá zastoupena většina značek s různými druhy pohonů. Nejvíce šancí na úspěch pak mívají logicky právě čtyřkolky, což se také potvrzuje ve výsledkové listině.
Administrativní přejímky se konají v pátek 25. ledna a v sobotu brzy ráno. První vozidlo vyrazí na trať o půl deváté a první v cíli bude již po 13 hodině. Ředitelství a centrum soutěže je ve Vizovicích v sokolovně. Letos se koná již 33 ročník této akce.
ZVLÁŠTNÍ USTANOVENÍ XXXIII. ročníku motoristické soutěže „Ve stopě Valašské zimy 2008 - Memoriál Josefa Sláčíka“ A) DATUM A MÍSTO KONÁNÍ Sobota 26.ledna 2008, Vizovice
B) POŘADATEL ASOCIACE VÍCEÚČELOVÝCH ZÁKLADNÍCH ORGANIZACÍ technických sportů a činností České republiky (AVZO-TSČ-ČR), Základní organizace č. 70176, Razov 710, Vizovice 763 12. IČO: 41695402.
C) ŘEDITELSTVÍ
Pracovní ředitelství: Ředitel závodu: Antonín Cekota Zástupce ředitele: Lubor Sláčik Hlavní pořadatel: Petr Sláčik Pokladník: Dagmar Cekotová Legislativní poradce: Ing.Emilie Klinkovská Mediální poradce: Ing.Jiří Kašpárek Vedoucí tratě: Ing. Lubomír Kozmík Hlavní časoměřič: Jaroslav Holý Propagace: Dagmar Cekotová Péče o hosty: Tereza Doleželová Vedoucí lékař: MUDr. Jan Šimek Vedoucí spojení: Miloslav Mikulčík Vedoucí parkoviště: Bohumil Merta Administrativní přej.: Barbora Cekotová Technická přejímka: Jan Kroužílek Výpočetní středisko: Ing.Stanislav Urban Vedoucí SZ: ing.Lubomír Kozmík Vedoucí SZ 1 - Škola Hana Doleželová Vedoucí SZ 2 - Barák Rostislav Holý Vedoucí SZ 3 - Raková Jan Elšík Vedoucí SZ 4 - Hvozdná Antonín Tlusťák
D) ČASOVÝ HARMONOGRAM 20.listopadu 2007 uzávěrka přihlášek do 3.prosince 2007 rozeslání potvrzení přihlášek do 18.prosince 2007 zaplacení vkladu na základě přijetí 25. ledna 2008 16.oo – 20.oo hod. administrativní a technická přej. 1.část 26. ledna 2008 5.3o -- 6.15 hod. administrativní a technická přej. 2.část 6,45 ukončení přejímek 7,15 oficiální zahájení a rozprava, uzavření tratě 8,oo start 1.předjezdce
8,3o start 1.vozidla 13,oo předpokládaný dojezd 1.vozu cca 1 hodinu po dojezdu poslední posádky předběžné výsledky <breitling replica watches
BR>30 minut po vyvěšení výsledků slavnostní vyhlášení a předání cen
E) CHARAKTERISTIKA TRATI Celková délka tratě: cca 120 km z toho 8 měřených slalomových zkoušek: cca 33 km povrch: asfalt, místy rozbitý slalomové zkoušky: č. 1 Vizovice - škola (SZ Škola) 0,3 km č. 2 Vizovice - Loučka (SZ Barák) 3,8 km č. 3 Vizovice - Zádveřice (SZ Raková) 7,4 km č. 4 Slušovice - Veselá (SZ Hvozdná) 5 km
F) DŮLEŽITÁ MÍSTA ŘEDITELSTVÍ – Vizovice, Sokolovna, 25.ledna 2008 15,oo-21,oo a 26.ledna 2008 5,oo-19,oo hod. OFICIÁLNÍ INFORMAČNÍ TABULE – Vizovice, Sokolovna, vestibul ADMINISTRATIVNÍ PŘEJÍMKA – Vizovice, Sokolovna, velký sál TECHNICKÁ PŘEJÍMKA - Vizovice, Tyršova ul., (za Sokolovnou) STRAVOVÁNÍ – Vizovice, restaurace Sokolovna
G) INFORMACE pro média ředitelství Vizovice, Sokolovna 26.ledna 2008 7,oo – 19,oo hod.
H) VŠEOBECNÉ PODMÍNKY a) Definice Jízda zručnosti se zaměřením na bezpečné zvládání vozidla ve ztížených zimních podmínkách. b) Značení/značky Pneumatiky příp. kužely z pružného materiálu o výšce 50 cm. Nalevo od vozidla ve směru jízdy modré, napravo červené. Použití žluté vlajky je definováno následovně: vyvěšená žlutá vlajka = pozor, překážka na trati. Žlutá vlajka neznamená ukončení zkoušky nebo soutěže! c) Trať a retardéry Retardéry jsou tvořeny pneumatikami event.kužely tak, jak jsou popsány výše a jsou vyznačeny v itineráři. Odstup mezi retardéry nesmí být menší než 10 m a maximální vzdálenost není stanovena. Retardéry budou rozmístěny těsně před startem do první jízdy. Pořadatel neorganizuje žádné přípravné ani seznamovací jízdy. Itinerář obdrží posádky při administrativní přejímce. Jízda ve slalomové zkoušce v protisměru se trestá vyloučením. Posádky jsou povinny dodržovat pravidla silničního provozu, zvlášť pečlivě mimo trať slalomových zkoušek, což bude kontrolováno jak ze strany pořadatele tak i Policie ČR. S aktuálními změnami budou posádky seznámeny prostřednictvím prováděcích ustanovení a na rozpravě. Takto sdělené změny jsou závazné! d) Vypsané třídy skup.A (vozy s náhonem na přední kola) skup.B (vozy s náhonem na zadní kola) skup.C (vozy s náhonem všech kol) Dále budou vyhlášeny a ceny obdrží: - vítězná posádka v absolutním pořadí - nejlepší ženská posádka - nejvzdálenější posádka - dle trvalého bydliště jezdce-řidiče (kilometry dle www.mapy.cz)
e) Vozidla a posádka Vozidla musí být seriově vyrobená a mít platné OTP, STK, uzavřené a zaplacené zákonné pojištění. Řidič musí mít platný ŘP příslušné skupiny. Každá posádka obdrží od pořadatele dvě startovní čísla s reklamou, která umístí na pravou a levou stranu vozidla. Pořadatel doporučuje umístit čísla na zadní boční okna. Posádka každého vozidla musí být tvořena pouze dvěma osobami staršími 18-ti let. Posádka má povinnost používat na slalomových zkouškách současný typ motoristické ochranné přílby. Při technické přejímce bude kladen zvláštní důraz na stav vhodných pneumatik a hloubku dezénu . Pořadatel doporučuje použití pneumatik se zimním vzorkem a s dostatečnou hloubkou dezénu. Je zakázáno použití pneumatik s hřeby! Vozidlo s těmito pneumatikami nebude převzato, nebude vrácen vklad a v případě zjištění pneumatik s hřeby během soutěže bude posádka okamžitě vyloučena. V případě dostatečné vrstvy sněhu je povoleno použití sněhových řetězů. f) Měření času Bude provedeno s přesností na 0,1 sekundy. Výchozím časem do další etapy je startovní čas do slalomové zkoušky. POZOR ! Rozhodující je jízdní doba uvedená v jízdním výkazu ! g) Organizace soutěže Start je pevný s motorem v chodu. Opakování startu není povoleno. Startovní pořadí určuje pořadatel. Tréninkové jízdy nejsou pořadatelem organizovány. Trať soutěže je stanovena dle itineráře, který bude předán soutěžícím při administrativní přejímce. Bude zřízena servisní zóna. V první etapě bude po SZ 4 kontrola přeskupení. Do cíle soutěže a do kontroly přeskupení je povolen předčasný příjezd.
h) Stravování Je zajištěno v prostorách Sokolovny. Posádka obdrží při administrativní přejímce v rámci startovného 2 kupony na stravu (guláš + 1 nápoj) v hodnotě á 80,-Kč. Ubytování pořadatel ani nezajišťuje ani nehradí. i) Přihlášky, vklady a pojištění Uzávěrka přihlášek je 20.listopadu 2007. Každá posádka musí včas podat řádně vyplněnou přihlášku a na výzvu pořadatele zaplatit vklad. Vklad 2500,-Kč je splatný až na základě potvrzení přihlášky zaslaného pořadatelem. Vklad pak musí být zaslán nejpozději 18.prosince 2007, jinak je přihláška neplatná. V případě neúčasti omluvené písemně do 13.ledna 2008 bude vráceno 90% vkladu. V případě omluvy do plánovaného ukončení administrativní přejímky bude vráceno 70%. V případě neomluvené neúčasti nebo omluvy po ukončení administrativní přejímky nebude vklad vrácen. Podáním přihlášky nevzniká žádný nárok na přijetí. Potvrzení přihlášky je nepřenosné! Záměna posádky bez souhlasu pořadatele není možná. Pokud se posádka nemůže zúčastnit, bude jí vrácen vklad dle výše uvedených podmínek a číslo bude přiděleno náhradní posádce dle rozhodnutí pořadatele. Změna vozidla spojená se změnou třídy bude zpoplatněna 300,-Kč. Vozidlo musí mít v den konání soutěže platné OTP, STK a "Doklad o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla" (zákonné poj.). Členové posádky souhlasí se sdělením rodného čísla pořadateli. Posádka musí při technické přejímce předložit současný typ motoristických přileb, které bude při soutěži používat. Každý jezdec jede na své vlastní nebezpečí a je v jeho vlastním zájmu sjednat si havarijní pojištění. Osobní úrazové pojištění v ceně cca 180,-Kč na osobu uzavře posádka povinně u administrativní přejímky. Bez tohoto pojištění nebude posádka převzata. Posádka podáním přihlášky prohlašuje a souhlasí s tím, že se soutěže účastní na vlastní nebezpečí a že se bude řídit zněním těchto ZÚ a Prováděcích ustanov. Adresa pro zasílání přihlášek: Dagmar Cekotová, tř.Tomáše Bati 57/3224, 760 01 Zlín j) Hodnocení a penalizace Penalizace se provádí v hodinách, minutách a sekundách. Konečná klasifikace bude stanovena součtem časů ze slalomových zkoušek, penalizací z jednotlivých spojovacích úseků a všech dalších penalizací vyjádřených v čase. V případě rovnosti bude vyhlášen vítězem ten, kdo dosáhl lepšího výsledku v první měřené slalomové zkoušce. Jestliže se ani tím o pořadí nerozhodne, budou se postupně brát v úvahu výsledky z 2.,3. a další měřené slalomové zkoušky. Toto pravidlo pro pořadí platí v průběhu celé soutěže. k) Časové kontroly V časových kontrolách komisaři stanoviště zaznamenávají do jízdního výkazu čas, ve kterém jim posádka výkaz předala. Vozidla budou startovat v minutových intervalech. Každý rozdíl mezi skutečným a ideálním časem bude penalizován takto: a) pozdní příjezd + 10 sec. za každou i započatou minutu b) předčasný příjezd + 10 sec. za každou i započatou minutu Komisař rozhoduje o chybných startech a penalizačních časech takto: a) předčasný start penalizace + 20 sekund b) posunutí kužele nebo pneumatiky + 3 sekundy c) chybný průjezd retardérem + 15 sekund d) zboření retardéru + 30 sekund Předčasný příjezd do cíle soutěže a vyznačených ČK je povolen. Je povoleno maximální zdržení 30 minut v soutěži celkem. Při překročení limitu bude posádka vyloučena.
l) Administrativní a technická přejímka Posádka je povinna dostavit se k technické přejímce v předepsaném čase a ihned po ní k administrativní přejímce (pokud přejímky neabsolvovala již v pátek 25.1.). Při zpoždění větším než 10 minut bude posádka zatížena 15 trestnými body, zpoždění větší než 30 minut bude považováno za neomluvenou neúčast v soutěži. Předepsanými doklady jsou OP, OTP, ŘP, "Doklad o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla" (zákonné pojištění), osobní pojištění (uzavřeno na AP na místě) a potvrzení přihlášky. Vozidlo musí mít v den konání soutěže platné OTP, STK a "Doklad o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla". K TP se posádka dostaví s vozidlem opatřeným SPZ nebo RZ s platnou známkou STK, zároveň předloží OTP a současný typ motoristických přileb, které bude v soutěži používat. m) Protesty Případné protesty se podávají písemně u ředitele soutěže společně s vkladem 500,-Kč nejpozději do 30-ti minut po vyvěšení výsledků. n) Ceny skup.A 1.- 3.místo věnce a věcná cena skup.B 1.- 3.místo věnce a věcná cena skup.C 1.- 3.místo věnce a věcná cena absolutní vítěz věcná cena ženská posádka věcná cena nejvzdálenější posádka věcná cena CH) ZÁVĚREČNÉ USTANOVENÍ
Soutěž je pořádána podle těchto zvláštních ustanovení a případných prováděcích ustanovení.
Ve Vizovicích dne 1.října 2007 Antonín Cekota v.r. Lubor Sláčik v.r. ředitel soutěže zástupce ředitele
|