GM je jedničkou v růstu prodejů na trzích střední a východní Evropy 15.1.2008 13:30 - tisková zpráva
- Rusko bylo v prosinci 2007 největším trhem GM v Evropě
- Prodeje vozů Opel v ČR vzrostly o 22 procent na 5651 vozů
- Prodeje vozů Chevrolet v ČR vzrostly o 28 procent na 3150 vozů
General Motors se stal nejrychleji rostoucí automobilovou skupinou ve střední a východní Evropy. V roce 2007 zvýšil koncern GM prodaj vozů svých značek Cadillac, Hummer, Saab, Opel a Chevrolet v tomto regionu o 168 000 vozů, což představuje nárůst o 47,4 procenta oproti roku 2006, čímž vysoce překročil významný nárůst trhu o 24 percent.
Celkové prodeje skupiny GM ve střední a východní Evropě dosáhly výše 523 000 vozů (2006: 355 000 vozů). Díky tomu tržní podíl GM v tomto regionu vzrostl ze 7,6 procent v roce 2006 na 9 procent v roce 2007.
„Naše strategie rychlého budování silných partnerských vztahů v celém regionu se vyplácí,“ říká Chris J. Lacey, výkonný ředitel GM pro region tvořený 26 státy. „Vedle našich vlastních výrobních závodů máme nyní vazby s výrobními partnery v Rusku, na Ukrajině, v Polsku, Srbsku, v Uzbekistánu a v Kazachstánu, které nás staví do vynikající pozice pokud jde o výrobu většího množství automobilů tam, kde je největší poptávka. Rychle roste i síť našich prodejců – v regionu nyní máme 765 autosalonů, tedy téměř o stovku více než před rokem.“
V roku 2007 bylo klíčovým faktorem růstu prodejů GM ve střední a východní Evropě Rusko. Prodeje vozů značek GM se tam téměř zdvojnásobily, když dosáhly bezmála 259 000 vozů oproti 132 000 v roce 2006. V Rusku zaznamenaly významný růst všechny značky GM - Opel dokonce o 232 %, takovéhoto nárůstu nedosáhla žádná jiná automobilová značka. Chevrolet zakončil rok 2007 v Rusku jako nejprodávanější importovaná značka s celkovými prodeji 190 000 vozů a tržním podílem 7 procent. Výjimečně vysoké prodeje v prosinci 2007 – 29 000 automobilů – udělaly z Ruska pro tento měsíc největší trh GM v Evropě.
I další trhy regionu střední a východní Evropy zaznamenaly v roce 2007 výjimečný růst. Například prodeje GM v Lotyšsku, Rumunsku a Srbsku narostly o více než 50 procent, čím vysoko překonaly celkový růst tamních trhů.
V České republice se vloni prodalo 5651 osobních a lehkých užitkových modelů Opel, což představuje nárůst oproti roku 2006 o 22 procent a 3150 osobních a lehkých užitkových modelů Chevrolet, což představuje nárůst oproti roku 2006 o 28 procent.
Úspěchu ve střední a východní Evropě dosáhly všechny značky GM. Na čele růstu byl Chevrolet s nárůstem ze 188 000 vozidel v roce 2006 na více než 288 000 (nárůst 53 %). Opel vykázal nárůst o 41 procent, když zvýšil prodeje ze 188 000 vozů v roce 2006 na více než 288 000 v roce 2007. Cadillac a Hummer ve střední východní Evropě téměř zdvojnásobily společné prodeje - ze 1450 vozů na 2890 vozů, prodeje vozů Saab vzrostly ze 1800 na 2280 vozů (nárůst o 25 %) v roce 2007.
PR
|