Obchodní výsledky značky Peugeot v roce 2007 překračují cíle 25.1.2008 10:01 - tisková zpráva
Nárůst prodeje vozidel o 3,7 % 207 překračuje stanovené cíle Rekordní rok prodeje lehkých užitkových vozidel
Významná fakta:
- Nárůst prodeje vozidel o 3,7 % na 1 786 000 a nárůst prodeje vozů a montážních celků na 1 967 000 (+ 0,4 %);
- Úspěch modelu Peugeot 207 (521 000 vozů), díky němuž značka Peugeot zaujímá vedoucí místo v segmentu B v Evropě;
- Rekordní rok prodeje lehkých užitkových vozidel ve světě - 257 000 vozů (+ 13,7 %), s nárůstem prodeje o 22 % u nového modelu Boxer a 31 % u modelu Expert;
- Dvojice 206/207 realizovala 830 000 prodejů ve světě, což činí nárůst o 7,1 %;
- Stabilita na evropském trhu, kde podíl činí 7,3 % oproti 7,4 % (v rámci osobních a lehkých užitkových vozů);
- Mimo západní Evropu došlo k nárůstu na 744 000 prodaných vozů (734 900 v roce 2006) a ve čtvrtém čtvrtletí ke zrychlení růstu v Číně (+ 22,8 % proti +13,7 % v průměru roku 2007) a v zemích latinské Ameriky (+ 24,9 % za 3 poslední měsíce proti 22,3 % za celý rok).
Pokračování růstu
V roce 2007 prodala značka Peugeot ve světě celkem 1 967 000 osobních a lehkých užitkových vozů, což činí nárůst o 0,4 % oproti roku 2006. Tento pokrok byl podpořen zejména rostoucími prodeji nových modelů 207, Boxer a Expert ; modely 206 a 307 udržujícími stabilní pozici; prvními prodeji 308 ; a stále výraznějším úspěchem na mezinárodním trhu. Úroveň prodeje vozů Peugeot v roce 2007 je třetí nejvyšší v historii značky po dvou rekordních letech 2004 a 2005 (2 027 200 a 1 995 500 vozů).
Obchodní činnost Peugeotu je rozdělena následovně: Francie - 21,5 %, západní Evropa (mimo Francii) - 40,7 % , a mezinárodní obchod mimo Evropu - 37,8 %.
V rámci mezinárodního obchodu zaznamenala značka Peugeot příznivý vývoj v prioritních oblastech. Například v Číně značka zvýšila prodeje z 82 000 na 93 000 vozů (+ 13,7%). V Argentině činí podíl značky na trhu 11 %, tedy 60 000 vozů. V Brazílii je to 80 600 vozů, což představuje nárůst o 19 %. Ve východní Evropě (země středovýchodní Evropy a baltské státy) prodal Peugeot 70 000 vozů oproti 60 000, což je nárůst + 16,4 %.
V Rusku dosáhl Peugeot v roce 2007 růstu 63,1 % oproti roku 2006 (26 000 prodaných vozů proti 16 000).
207 ve „stádiu zralosti“
Model 207 zaujímal v loňském roce 26 % veškerého prodeje značky a i v tomto roce představuje jednu ze silných stránek Peugeotu. Překročením cíle 500 000 vozů na konečných 521 000 v roce 2007 zaznamenal tento model výrazný úspěch.
Na trhu osobních vozů v západní Evropě (18 zemí) stanul Peugeot 207 díky 424 000 zaregistrovaných vozů v čele svého segmentu. Spolu s 206, která stále udržuje prodeje na vysoké úrovni (79 000 registrací), je dvojice 206/207 na evropském trhu na druhém místě (v rámci všech segmentů).
V Japonsku byl model 207 zvolen nejlepším dováženým vozem. A ani v ostatních zemích světa nezaostává. Stejně tak jako jeho předchůdce – model 206, kterého se na světě v roce 2007 prodalo 309 000 kusů. Přičteme-li ještě 107 a 1007, výsledek činí 952 000 vozů na všech světových trzích celkem ze segmentu B značky (meziroční nárůst + 4,8 %).
Lehké užitkové vozy - hlavní trumf
Výrazného úspěchu dosáhl Peugeot také v prodeji lehkých užitkových vozů. Trio Partner, Expert, Boxer zaznamenalo nárůst z 226 000 prodaných vozů v roce 2006 na 257 000 v roce 2007. Peugeot Partner, přestože zatím nebyl obnoven, zaznamenal meziroční nárůst 7 %, zatímco nový Peugeot Expert 31 % (z 33 000 na 43 000). Nový Peugeot Boxer se může pochlubit růstem 22 % (54 000 prodaných vozů proti 45 000 v roce 2006).
Celkově vzrostl podíl lehkých užitkových vozů Peugeot na západoevropském trhu o 0,4 bodu (8,8 % proti 8,4 % v roce 2006). Z hlediska značky růst užitkových vozidel na tomto trhu (+ 8,7 % a 180 500 registrací) částečně vyrovnává mírný úbytek objemu u osobních vozů (- 2 %, a 1 045 600 registrací).
Vozy střední třídy udržují tempo
Dalším pozitivním prvkem je nedávné uvedení modelu 308, jenž navíc získal v Německu ocenění "Zlatý volant". Veřejnost přijala tento model velice příznivě. Dokladem je 83 000 vozů prodaných během několika týdnů.
Peugeot 307 zaujímá ve stejném segmentu stále dobrou pozici se 365 700 prodanými vozy (proti 444 400 v roce 2006) v celosvětovém měřítku. V některých prioritních oblastech značky (Čína a Argentina), kde se tento model vyrábí, hraje prvořadou úlohu.
Nabídku značky doplňují čtyři další modely (407, 607, 807, 4007), jichž se v roce 2007 prodalo celkem 169 000 kusů. Z nich je nejprodávanější model 407 s počtem 135 000 prodaných vozů.
U montážních celků, které jsou expedovány hlavně do Íránu, bylo prodáno 181 000 jednotek. To znamená pokles o 23,5 % oproti roku 2006 (237 000) Tento pokles je vyrovnáván nárůstem výroby hotových vozů (+ 3,7 %) na 1 786 000 kusů.
Leden 2008
Radka Matthey, Public Relations, PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.,
PR
|