Na základně v Brackley oficiálně představena auta tým Honda Racing F1 1.2.2008 19:05 - tisková zpráva
BRACKLEY, Spojené království, 29. ledna 2008 NOVÉ AUTO, NOVÁ VÝZVA
Dnes se ve Spojeném království na základně týmu Honda v Brackley uskutečnilo oficiální představení auta, kterým bude jezdit tým Honda Racing F1 v sezóně 2008.
Představení auta následovalo poté, co minulý týden ve Valencii absolvovala všechna nová auta RA108 shakedown, během kterého dvojice pilotů Rubens Barrichello a Jenson Button uskutečnila vyhodnocovací testy auta v rámci přípravy na zahájení předsezónního testovacího programu, který začne koncem tohoto týdne. Úloha představení auta RA108 v týmových barvách pro sezónu 2008 byla dnes svěřená novému testovacímu a náhradnímu pilotovi Alexi Wurzovi. Alex, sedící za volantem RA108 poprvé, projel autem okolo diváků před davem z 300 zástupců mezinárodních médií a hostů.
Honda představila svoje plány na rok 2008, stejně tak i dlouhodobé plány a opětovně potvrdila svůj závazek vůči sportu a zdůraznila rozhodnutí posilněného týmu realizovat svoje ambice. Výzva týmu pro rok 2008 představuje důležitý vývoj ve třech klíčových oblastech, ze kterých nejdůležitější je změna koncepce návrhu auta. Honda přehodnotila celý postup od koncepce až po představení auta. Nové auto se považuje za reakci na výzvy roku 2007, profitující z kombinace zdrojů ze tří základen týmu Honda Racing F1: Brackley a Bracknell ve Spojeném království a vývojové a výzkumné středisko Hondy v Tochigi v Japonsku.
RA108 je rovněž produktem posilněného technického týmu, ve kterém se pod vedením nového vedoucího týmu Rosse Brawna, střetávají bohaté zkušenosti existujících zdrojů s novou širokospektrální expertízou v klíčových oblastech. Tým bude profitovat z kontinuity, kterou už třetí sezónu zabezpečuje dvojice pilotů Jenson Button a Rubens Barrichello. V kombinaci s vývojovými schopnostmi testovacího a náhradního pilota Alexe Wurze bude na zdokonalování Hondy pracovat nejzkušenější pilot Formule 1.
Při představení auta RA108 uvedl tým též program earthdreams. Iniciativa earthdreams vznikla z koncepce myearthdream, představené v roce 2007 a reprezentuje další etapu dlouhodobého závazku Hondy, podporovat spolu s partnery investice do ekologie.
Přesunutím zaměření ze zvyšování environmentálního povědomí na činnost týmu, Honda Racing F1 společně s partnery posbírali už 1,2 milionu dolarů, přičemž 700 000 dolarů už alokovala na konkrétní programy. Tým dnes také oznámil první projekt podporovaný iniciativou earthdreams. Tým děkuje hlavně partnerovi Seiko (www.seikowatches.com), který velmi štědře přispívá na podpoření iniciativy earthdreams.
Ross Brawn, šéf týmu
„Z hlediska aerodynamického návrhu a mechanické konstrukce má auto RA108 oproti svým předchůdcům úplně odlišnou koncepci. Koncepce designu byla vypracovaná tak, aby umožňovala větší rozsah změn aerodynamického obalu a především, aby se ulehčilo technické vylepšování auta během sezóny.
„Snažili jsme se dosáhnout vysokou úroveň aerodynamické účinnosti se stabilitou a výsledkem tohoto úsilí je přizpůsobení podvozku odlišným aerodynamickým prvkem a závěsem. Tento přístup by měl umožňovat další vylepšení. První vylepšení připravíme už v Melbourne, kde představíme aerodynamický obal, který bude v porovnaní s autem, které jsme představili dnes, podstatně propracovanější.
„Motor Honda Ra808E je zkonstruovaný na základě pravidel FIA o homologizaci a proto většina jeho častí zůstala nezměněná. V zájmu přizpůsobení k aerodynamickému balíku RA108 jsme změnili jen geometrii výfuku a air box. Dalším požadavkem FIA je, že palivová směs by nyní měla obsahovat 5,75 % biopaliv – iniciativa, kterou Honda podporuje.
„Dvě nejvýznamnější změny pravidel jsou v oblasti elektroniky a převodovky. Zavedení nových pravidel FIA pro nás znamenalo intenzivní práci, když jsme během zimních testů museli do auta začlenit standardizovanou elektroniku a software, které jsme museli integrovat s naším motorem, převodovkou i systémem podvozku. Po odstranění trakční kontroly a dalšího pomocného vybavení z auta se zvýší požadavky na schopnosti pilota.
„Konstrukce karbonové převodovky RA108 odpovídá novým předpisům, podle kterých musí každá převodovka vydržet čtyři Velké ceny. Uskutečnili jsme rozsáhlé zkoušky na optimalizaci konstrukce převodovky a zabezpečení splnění požadovaných úrovní spolehlivosti.
„Design RA108 zajišťuje, aby všechny důležité oblasti odpovídali bezpečnostním předpisům FIA a požadavkům bariérových testů v oblasti nosu, monokoku a zadní časti auta. Zvýšili jsme i ochranu pilota v oblasti opěrky hlavy.“
„Naším cílem pro sezónu 2008 je návrat na pozice, na kterých jsme se nacházeli v druhé polovině sezóny 2006, když bojovala Honda o body v každých závodech. Až potom budeme mít stabilní základ na dosáhnutí ambicióznějších cílů.“
„Od svého příchodu do Hondy se zaměřuji na hodnocení zdrojů a postupů a hledání cest na jejiich zlepšení. Doporučuji každému v týmu, aby i nadále pokračoval v úsilí a oddanosti, které každý prokazoval po neúspěšné sezóně 2007. Na to, abychom viděli jakého velkého pokroku se dosáhlo s tímto autem si musíme ještě počkat, ale co se týče lidí a zdrojů, máme všechno podstatné na posun týmu Honda Racing F1 dopředu a dosáhnutí jeho závodnických ambicí.“
Nick Fry, výkonný ředitel
„Po roce, ve kterém jsme nenaplnili svoje očekávání udělal tým v druhé polovině sezóny 2007 vícero důležitých rozhodnutí, která by měla vést k posilnění našich současných zdrojů a také k přinesení nových poznatků a zkušeností. Hlavně příchod Rosse do pozice vedoucího týmu přinesl nový podnět a zvýšil sebevědomí celého týmu. Minulý rok v tomto čase začal propad našeho týmu a v tomto roce jsme odhodlaní vrátit se zpět na trať. Udělali jsme všechno možné, aby jsme v tomto roce a v nadcházejících letech obstáli lépe. Posilnili jsme všechny oblasti od techniky, aerodynamiky až po marketing, doplněním zdrojů světové třídy. Zklamání v roce 2007 je pro nás hybnou silou na dosáhnutí lepších výsledků v sezóně 2008.“
„Jsem velmi rád, že výsledkem intenzivní práce celého týmu je auto RA108, které splní všechny cíle designu. Nyní musíme až do Melbourne velmi tvrdě pracovat, aby to vedlo k dobrým výkonům na trati, a abychom zjistili, zda jsou tyto cíle dostatečné vysoké v porovnaní s výsledky našich soupeřů.“
„Dnes jsme zároveň představili projekt earthdreams, marketingový program inspirovaný týmem Honda Racing F1. Zaměřuje se na ekologii a vznikl z iniciativy “myearthdream” z roku 2007. Posláním projektu earthdreams je využití, podpora, investování a posilňování inspirujících projektů, které mají kladný vliv na svět okolo nás, a které bude Honda spolu se svými partnery podporovat. Už jsme informovali o projektech, které získaly podporu prostřednictvím earthdreams a těšíme se na spolupráci se současnými, i novými partnery při podpoře této dobré věci. Ve jménu příjemců darů bych rád osobně poděkoval za štědré příspěvky a podporu Seiko.
Hiroshi Oshima, výkonný ředitel společnosti Honda Motor Co., Ltd (obchodní komunikace, motoristické sporty)
“Je pro mě velkým potěšením vidět představení auta Honda RA108. Máme za sebou těžký rok 2007 a v duchu Hondy se zaměřujeme na výzvy roku 2008 a intenzivně pracujeme na našich dlouhodobých ambicích na šampionátu. V posledních několika měsících jsem měl velkou radost, když jsem viděl kroky, které jsme podnikli na posilnění technické stránky naší činnosti a vytěžení maximálního prospěchu z výzkumu a vývoje Hondy na podpoření týmu F1. Nový design earthdreams představuje kombinaci mnoha roků dědictví motoristických sportů, které je součástí DNA Hondy a marketingového programu, který jsme oznámili v minulém roce. Našim cílem je odměnit velké množství fanoušků Hondy na celém světe lepšími výkony v této sezóně a pokračovat v úsilí dosáhnout náš závodnický sen.”
Jenson Button, pilot, číslo 16
„Mojí motivací je být členem týmu, který zaměřuje svoje úsilí na dosáhnutí nejvyšších cílů a sedět v autě, které je konkurenceschopné a věřím v budoucnost Hondy. Chci vyhrávat závody a chci soutěžit o post mistra světa. Posledních pět let bylo náročných a minulý rok byl velkým zklamáním, ale tím se z toho poučil a zjistil důvody, které nám bránily dosáhnout lepší výkon.
Během zimy každý v týmu Honda Racing F1 velmi intenzivně pracoval na vývoji RA108, abychom auto dnes mohli představit. Změny, které jsme v týmu během posledních šesti měsíců roku 2007 udělali, byly přesně to, co tým potřeboval, aby nás v tomto roce posunuly dopředu a jsem si jistý, že máme správné lidi, spolu s velkou podporou a zdroji Hondy, na dosáhnutí našich cílů.“
Rubens Barrichello, pilot, číslo 17
„Minulý týden ve Valencii jsem měl poprvé možnost jezdit s autem RA108 a přesto, že jsem v novém autě absolvoval jen několik okruhů, byli jsme schopni dokončit celý náš plánovaný program. Na definitivní hodnocení ovládání a výkonu auta je zatím příliš brzo, ale těším se na testy v Barceloně tento víkend, kde začne moje pořádná práce v rámci vývoje RA108. Tento rok bude mojí 16. sezónou ve formuli 1 a třetí sezónou v týmu Honda Racing F1, přesto je moje láska k tomuto sportu a moje nadšení stále stejné. V tomto roce se vlastně stanu nejzkušenějším závodníkem Velké ceny v historii a jsem na to velmi hrdý. Potom co se k týmu připojil Alex Wurz, máme tento rok velmi silnou vývojovou základnu a mám skutečně radost, že Alex Wurz bude moci svými zkušenostmi a poznatky přispět k vývoji RA108.“
Alex Wurz, testovací a náhradní pilot
“V průběhu posledních pár týdnů jsem měl to potěšení poznávat lidi v týmu Honda Racing F1 a minulý týden jsem ve Valencii v rámci aklimatizačního programu absolvoval s autem RA107 svoje první testy s týmem. S autem RA108 jsem až se projel jen pár metrů na dnešním oficiálním představení, proto se těším do Barcelony, kde budu mít první skutečnou příležitost podílet se na vývojovém programu. Všechny tři moje předcházející týmy patřili mezi vítěze světového šampionátu a jsem velmi hrdý, že mám příležitost sehrát úlohu při dosahovaní ambicí Hondy.”
na adrese: http://www.hondaracingf1.com/php/lang_select.php najdete prezentační video
http://www.honda.cz
|