www.car.cz
 

V Detroitu nový „MITSUBISHI Concept RA” i LANCER RALLIART
     4.2.2008 08:01 - tisková zpráva


MITSUBISHI MOTORS PŘEDSTAVÍ NA AUTOSALONU 2008 V DETROITU NOVÝ „MITSUBISHI Concept RA” A MODEL LANCER RALLIART

DETROIT, Michigan, ledrn 2008 – Společnosti Mitsubishi Motors Corporation (MMC) a Mitsubishi Motors North America Inc. u příležitosti autosalonu North American International Auto Show 2008 světu poprvé představí MITSUBISHI Concept RA a model Lancer Ralliart. MITSUBISHI Concept RA těží z bohatých zkušeností značky Mitsubishi v oblasti vzrušujících dvoudveřových sportovní coupe a dává designu sportovních coupe nový směr a přináší ŽIVOT NA SILNICI. Vzrušující MITSUBISHI Concept RA je čistě atletický koncept coupe, který umožňuje koexistenci zanícení pro dynamickou jízdu se zvýšeným ohledem na životní prostředí, a to díky použití čistého vznětového motoru s vysokým výkonem.

Světu se také poprvé představí model Lancer Ralliart 2009, kompaktní sportovní sedan s přeplňovaným motorem a pohonem všech kol, který přijde do prodeje již v létě roku 2008.

Mitsubishi Concept RA

MITSUBISHI Concept RA pokračuje v dlouhé tradici konceptů sportovních coupe, která se datuje již od roku 1972, kdy byla poprvé představena vývojová studie Galant GTO R73-X pyšnící se technologií motoru DOHC s vysokými otáčkami a vysokým výkonem (200 k). MITSUBISHI Concept RA v sobě kombinuje špičkové technologie hnacích ústrojí s nejnovější konstrukcí čistého vznětového motoru a dává tak najevo, že stroj se vzrušujícím výkonem a odpovědnost k životnímu prostředí se nemusí navzájem vylučovat. Concept RA je vybaven systémem ”Super-All Wheel Control“ (S-AWC = Super ovládání všech kol) „nové generace“, který zahrnuje aktivní mezinápravový diferenciál, systém aktivní regulace stáčení vozidla, sportovní ABS a systém aktivní stability vozu; tj. systémy použité na velmi zdatném modelu Lancer Evolution. Pro Concept RA byl tento dynamiku vozidla zlepšující systém pohonu všech kol dále vylepšen a zahrnuje prvky pro aktivní ovládání řízení a tlumení, které dále umocní kontrolu řidiče nad vozidlem i ovladatelnost a stabilitu vozu. Systém S-AWC centrálně řídí všechny tyto systémy tak, aby bylo dosaženo vyšší úrovně kontroly nad hnacím momentem a brzděním a tím pádem zlepšena trakce, zatáčení a stabilita vozu. Tento složitý systém elektronického řízení trakce a hnacího ústrojí pomáhá vytvářet intuitivní a předvídatelné chování vozidla, které věrně odráží záměr řidiče, a to za všech jízdních podmínek, od každodenního použití po nouzové situace.

MITSUBISHI Concept RA je poháněn novým vysoce výkonným 16-ventilovým čtyřválcovým přeplňovaným vznětovým motorem DOHC 2,2 litru s nízkými emisemi. Tento motor je vybaven ventilovým rozvodem MIVEC1 , který nabízí plynulé variabilní řízení ventilů, a také profily vaček pro nízké a vysoké otáčky. Nový vznětový motor je vybaven přímým vstřikováním paliva s palivovou lištou common-rail a piezoelektrickým vstřikovačem, který umožňuje nižší kompresní poměr a použití turbodmychadla typu VD (s proměnným difuzérem/VG proměnnou geometrií). Čistý vznětový motor 2,2 litru poskytuje maximální výkon 201 k (150 kW) a maximální točivý moment 42,8 kg-m. Ve snaze dodržet americké emisní normy (emisní předpisy Tier 2/Bin 5) se tento vznětový motor spoléhá na nový systém katalyzátoru, který využívá technologie oxidačního katalyzátoru pro vznětové motory (DOC), katalyzátoru oxidu dusnatého (NTC) a filtru pevných částic pro vznětové motory (DPF). Když je tento vznětový motor se silným točivým momentem doplněn dvouspojkovou převodovkou SST, poskytuje vozu možnost sportovní jízdy při dobré spotřebě paliva.

MITSUBISHI Concept RA v široké míře používá ve své konstrukci lehké materiály, aby bylo možno snížit celkovou hmotnost vozu a byla zvýšena výkonnost a bezpečnost a současně snížena spotřeba paliva. Atletické coupe se pyšní novou konstrukcí karoserie, která využívá hliníkový prostorový rám vyrobený z protlačovaných hliníkových profilů a pod tlakem lité hliníkové součásti, a také kapotou, blatníky a jinými vnějšími panely vylisovanými z nárazuvzdorné a snadno recyklovatelné plastické pryskyřice.

2009 Lancer Ralliart
Model Lancer Ralliart je nejnovějším přírůstkem rodiny kompaktních sportovních vozů Lancer. Tento nový model upevňuje sportovní identitu řady Lancer (modely Lancer, Lancer Ralliart a Lancer Evolution) svým agresivním stylem a jízdním výkonem a získává tak dobrou pozici mezi modely Lancer a Lancer Evolution.

Model Lancer Ralliart je poháněn novým motorem MIVEC 2,0 litry DOHC s mezichladičem a turbodmychadlem, který poskytuje odhadovaný výkon 235 koňských sil. S motorem je dodávána dvouspojková převodovka SST od firmy Mitsubishi, která zajišťuje vysoce efektivní přenos výkonu a přitom rozšiřuje dobré vlastnosti vozu při sportovní jízdě, a to díku bleskurychlému, naprosto hladkému řazení pomocí řadicích pák nebo využití naprogramovaných zcela automatických režimů. Hnací ústrojí modelu Lancer Ralliart s permanentním pohonem 4 kol je vybaveno aktivním mezinápravovým diferenciálem Mitsubishi (ACD). Jednotka ACD využívá elektronicky řízený mezinápravový diferenciál s vícekotoučovou spojkou, který směřuje hnací točivý moment na přední a zadní kola v závislosti na různých jízdních podmínkách tak, aby bylo dosaženo co nejlepší rovnováhy mezi reakcí řízení a přilnavostí při jízdě na povrchu s makadamem, štěrkem nebo sněhem. Lancer Ralliart je také vybaven spirálovým samosvorným diferenciálem přední nápravy a mechanickým samosvorným diferenciálem zadní nápravy.

Exteriér modelu Lancer Ralliart se vyznačuje agresivněji tvarovaným předním nárazníkem, krytem zadního nárazníku, dvojitým tlumičem výfuku a lehkou hliníkovou kapotou s kanály, přes které je přiváděn chladicí vzduch do turbodmychadla. Design interiéru klade větší důraz na funkčnost a ovládání vozu. Model Lancer Ralliart je vybaven klíčem FAST, telefonní hands-free sadou, stejnou dvouspojkovou převodovkou SST jako je použita na modelu Lancer Evolution a snadno přístupnými řadicími páčkami upevněnými na sloupku řízení.

Mezi volitelné příslušenství a vybavení patří: sedadla Recaro, světlomety HID, audiosystém Rockford Fosgate 650 wattů s 9 reproduktory, satelitní radiopřijímač Sirius, elektricky ovládané střešní okno a navigační systém s pevným diskem 30 GB.

Také vystavená vývojová studie Galant GTO R73-X, vůz Lancer EX2000 Turbo a zcela nový model Lancer Evolution 2008 doplňují kompletní řadu vozidel značky Mitsubishi pro severní Ameriku.

O společnosti Mitsubishi Motors North America
Společnost Mitsubishi Motors North America, Inc., (MMNA) je zodpovědná za všechny výrobní, finanční, odbytové, marketinkové, výzkumné a vývojové aktivity firmy Mitsubishi Motors ve Spojených státech. MMNA prodává coupe, kabriolety, sedany, sportovní užitková vozidla a lehké nákladní vozy prostřednictvím sítě přibližně 500 prodejců. Více informací získáte, když budete kontaktovat tiskovou kancelář firmy Mitsubishi Motors na čísle (888) 560-6672 nebo navštívíte webové stránky na adrese media.mitsubishicars.com

PR


 
 
Fotogalerie:   Winter Trial 2008 ze Sosnové a Mostu, foto P. Douša

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose