Švédsko – cíl: Martin Prokop podlehl v boji o třetí příčku Sandellovi 11.2.2008 22:39 - tisková zpráva
Švédsko – cíl: Martin Prokop podlehl v boji o třetí příčku Sandellovi
Až na závěrečné rychlostní zkoušce Švédské rally přišla posádka týmu Jipocar Racing Martin Prokop – Jan Tománek o senzační třetí příčku klasifikace produkčních vozů. Nad jejich síly se ukázal být domácí pilot Patrik Sandell s peugeotem. Přesto i čtvrté místo a dvanáctá příčka absolutní klasifikace je na specifickém povrchu výsledkem z říše snů.
Počasí i poslední den Švédské rally nastavilo organizátorům odvrácenou tvář. Region Värmland nadále ovládaly teploty nad nulou, což se samozřejmě promítalo do kvality tratí. Vše vygradovalo zrušením další zkoušky, druhého průjezdu šestnáctikilometrové zkoušky Ullen (RZ18).
Snaha Martina Prokopa byla před posledními pěti zkouškami jasná. Pokusit se za svými zády udržet domácího jezdce a lídra produkční kategorie z úvodu soutěže Patrika Sandella. To se českého jezdce nedařilo podle představ a po sekci tří vložek se Švéd dostal 1.4 sekundy za jihlavského jezdce. Ten však nesložil zbraně, na dalším desetikilometrovém testu podlehl Sandellovi jen o dvě desetiny, ale v samotném finiši se musel s vysněným umístěním na stupních vítězů rozloučit. Přesto pozice nejrychlejšího „neseveřana“ v produkčním voze dokladuje obrovskou hodnotu výsledku.
„Samozřejmě jsem v duelu se Sandellem nevzdali, což bylo znát na kratších zkouškách, které jsme absolvovali v relativním kontaktu. Ale na nejdelším testu dne nám vždy výrazněji ujel. Dostali jsme vždy více než deset sekund, což rozhodlo,“ litoval Martin Prokop.
„Charakter vložek třetího dne se proti předchozím nezlepšil. Ráno bylo ještě trochu sněhu, ale druhé průjezdy byly kompletně na šotolině. To si vyžádalo i zrušení jednoho testu. Prostě v tomto směru soutěž vůbec nevyšla,“ dodal.
„Z celkového výsledku však převládá spokojenost. Soutěž jsem absolvovali v maximálním tempu, bez jezdeckých chyb, výtečně fungovalo po celý závod i auto. Určitě je to dobrá výchozí pozice do dalších produkčních závodů, psychicky nás to posílí i před Mexikem,“ uzavřel hodnocení Martin Prokop.
Uddeholm Swedish rally - PCWRC
1. Hänninen - Markkula (FIN – Mitsubishi Lancer Evo IX) 2:59:08.7
2. Ketomaa - Teiskonen (FIN – Subaru Impreza N14) + 1:23.2
3. Sandell - Axelsson (S – Peugeot S2000) + 1:51.8
4. Prokop – Tománek (CZ – Mitsubishi Lancer Evo IX) + 2:03.0
5. Nittel – Ruf (D – Mitsubishi Lancer Evo IX) + 3:55.3
6. Arai - Macneall (J/AUS – Subaru Impreza N14) + 4:22.9
7. Araujo – Ramalho (P – Mitsubishi Lancer Evo IX) + 6:05.2
8. Sousa - Magalhaes (P – Mitsubishi Lancer Evo IX) + 7:58.6
Dalším startem posádky Martin Prokop – Jan Tománek bude v závěru února Corona Rally Mexico, která otevře juniorský šampionát. Zde se tedy česká dvojice vrátí do kokpitu úspěšného Citroënu C2 S1600.
Final positions 1. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Focus RS 2hr 46min 41.2sec 2. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 2hr 47min 39.5sec 3. G Galli/G Bernacchini ITA Ford Focus RS 2hr 49min 04.4sec 4. P Solberg/P Mills NOR Subaru Impreza 2hr 49min 40.6sec 5. A Mikkelsen/O Floene NOR Ford Focus RS 2hr 52min 27.2sec 6. D Sordo/M Marti ESP Citroen C4 2hr 53min 54.3sec 7. T Gardemeister/T Tuominen FIN Suzuki SX4 2hr 57min 16.5sec 8. J Hanninen/M Markkula FIN Mitsubishi Lancer 2hr 59min 08.7sec 9. M Østberg/O Unnerud NOR Subaru Impreza 3hr 00min 09.7sec 10 J Ketomaa/M Teiskonen FIN Subaru Impreza 3hr 00min 31.9sec
Drivers 1. M Hirvonen 16pts 2= J-M Latvala 10pts 2= S Loeb 10pts 4. G Galli 9pts 5. P Solberg 9pts 6. C Atkinson 6pts
Manufacturers 1. BP Ford Abu Dhabi 26pts 2= Stobart VK M-Sport 16pts 2= Subaru 16pts 4. Citroen Total 15pts 5. Suzuki 5pts
Stage Times
Stage 15: 1. H Solberg 8min 21.7sec; 2. P Solberg + 5.3; 3. Hirvonen + 7.0; 4. Latvala + 7.1; 5. Østberg + 7.6; 6. Sordo + 10.2; 13. Al Qassimi + 45.0.
Overall: 1. Latvala 2hr 12min 22.5sec; 2. Hirvonen + 49.7; 3. Galli + 1:44.3; 4. P Solberg + 2:39.1; 5. Wilson + 4:42.4; 6. Mikkelsen + 4:56.9; 31. Al Qassimi + 24:02.4.
Stage 16: 1. H Solberg 5min 54.5sec; 2. Latvala + 1.9; 3. Østberg + 3.9; 4. Atkinson + 5.4; 5. Aava + 5.9; 6. Hirvonen + 6.7; 12. Al Qassimi + 22.7.
Overall: 1. Latvala 2hr 18min 18.9sec; 2. Hirvonen + 54.5; 3. Galli + 1:49.8; 4. P Solberg + 2:47.2; 5. Wilson + 4:50.5; 6. Mikkelsen + 5:06.3; 30. Al Qassimi + 24:23.2.
Stage 17: 1. H Solberg 11min 14.4sec; 2. Latvala + 8.2; 3. Hirvonen + 9.3; 4. Aava + 12.3; 5. Sordo + 12.6; 6. Østberg + 12.7; 15. Al Qassimi + 1:01.6.
Overall: 1. Latvala 2hr 29min 41.5sec; 2. Hirvonen + 55.6; 3. Galli + 2:03.1; 4. P Solberg + 2:57.8; 5. Wilson + 5:05.1; 6. Mikkelsen + 5:13.0; 30. Al Qassimi + 25:16.6.
Stage 18: Cancelled
Stage 19: 1. H Solberg 5min 43.8sec; 2. P Solberg + 2.4; 3. Sordo + 4.2; 4. Atkinson + 4.4; 5. Latvala + 4.5; 6. Østberg + 5.2; 7. Hirvonen + 7.1; 23. Al Qassimi + 40.2.
Overall: 1. Latvala 2hr 35min 29.8sec; 2. Hirvonen + 58.2; 3. Galli + 2:09.5; 4. P Solberg + 2:55.7; 5. Mikkelsen + 5:26.5; 6. Sordo + 7:04.3; 29. Al Qassimi + 25:52.3.
Stage 20: 1. H Solberg 11min 07.1sec; 2. Latvala + 4.3; 3. Hirvonen + 4.4; 4. P Solberg + 8.0; 5. Aava + 12.0; 6. Sordo + 13.1; 20. Al Qassimi + 1:16.6.
Overall: 1. Latvala 2hr 46min 41.2sec; 2. Hirvonen + 58.3; 3. Galli + 2:23.2; 4. P Solberg + 2:59.4; 5. Mikkelsen + 5:46.0; 6. Sordo + 7:13.1; 26. Al Qassimi + 27:04.6.
|